۸۴۷۰۸۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تکذیب خبر رانش زمین در هشتگرد

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ضمن تکذیب خبر رانش زمین در شهرستان ساوجبلاغ گفت: عامل اصلی تخریب دیوار پروژه ارشیای آذربایجان شهرجدید هشتگرد سیلاب است که هم اکنون مسیر آن کنترل شده است.

خبرگزاری فارس: ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ امروز در گفت‌و‌گویی در رابطه با اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر رانش زمین در شهر هشتگرد، گفت: رانش زمین در هشتگرد اتفاق نی افتاده است عامل تخریب دیوار سیلابی بودن منطقه بود که منجر به تخریب ۱۰ الی ۱۵ متر دیوار شده است.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه طی مکالمه ای که با شهردار منطقه نیز برقرار شده است خبر رانش زمین در هشتگرد به طور قطع تکذیب می شود، افزود: برخی کانال های فضای مجازی نیز از تخریب مسکن های مهر هشتگرد در پی بارندگی های اخیر خبر می دهند این اخبار نیز کذب است و وجود خارجی ندارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: مسیر آبی که منجر به تخریب دیوار فوق شده بود مسدود شد تا سیلاب وارد ساختمان ها نشود و از بروز حادثه جلوگیری شد.

افزایش حجم آب رودخانه کردان/هیچ خطری ساوجبلاغ را تهدید نمی کند

پالیزگیر با بیان اینکه بازدید از رودخانه کردان انجام شده است، تصریح کرد: حجم آب رودخانه کردان بسیار بالا است اما تا کنون هیچ خسارت و مشکلی برای ما به وجود نیاورده است.

وی در رابطه با میزان بارندگی های شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: میزان مجموع بارندگی این شهرستان از یازدهم فروردین تا ساعت ۸ صبح امروز (۱۲ فروردین) ۲۶ میلی متر ارزیابی شده است.

فرماندار ساوجبلاغ بیان کرد: از رودخانه های آران و شن چاله های تهراندشت نیز بازدید به عمل آمده است که خوشبختانه نیروهای مستقر با حفظ آمادگی در محل حضور دارند و با توجه به احتمال انحراف آب و شکست خارک ریز ها دهیاران در حالت آماده باش هستند و شن ریزی به صورت مداوم در حال انجام است.

به گفته پالیزگیر شن چاله های تهراندشت ترفند بسیار مهم مدیریت بحران است که در این منطقه انجام شده چرا که از شدت خطر وقوع سیلاب در روستاهای پایین دست می کاهد و افزایش بازدهی سفره های زیرزمینی را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: تنها محلی که روستاها را در خطر قرار می دهد رودخانه های فصلی است که با آماده باش ادوات و بازدیدهای مستمر می توان امکان شکستگی و نفوذ سیلاب را کنترل کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج