۸۴۷۲۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توصیه‌هایی برای ایمنی در روز طبیعت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به شرایط جوی فعلی کشور که در بسیاری از مناطق شاهد بارش و سیل هستیم، انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توصیه‌ها و نکات ایمنی روز طبیعت را با در نظر گرفتن این شرایط رعایت کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به شرایط جوی فعلی کشور که در بسیاری از مناطق شاهد بارش و سیل هستیم، انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توصیه‌ها و نکات ایمنی روز طبیعت را با در نظر گرفتن این شرایط رعایت کنند.

مهدی جمالی نژاد ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به بارش‌های شدید روز دوشنبه در اکثر نقاط کشور که منجر به بروز سیل و آب گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و سرریز شدن آب برخی سدها شده و در بسیاری از استان‌ها عملیات نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان همچنان و بطور شبانه روزی ادامه دارد، لازم است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در همکاری مستمر با سایر دستگاه‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های مدیریت بحران همچنان آماده مقابله با حوادث و سوانح احتمالی باشند.

وی همچنین با اشاره به همزمانی روز طبیعت و موج دوم سفرهای نوروزی با بارش‌های شدید اخیر و رویدادهای ناشی از آن که منجر به حالت فوق العاده در بسیاری از مناطق کشور شده، اظهار کرد: ضروری است جلسات ستادهای مدیریت بحران شهرداری‌ها با توجه به این موارد تشکیل و شهرداران مناطق و نواحی شهرها ضمن آماده باش کامل و بسیج امکانات، تجهیزات و ماشین آلات، اقدامات لازم را برای روز طبیعت در مناطق با خطر پذیری بالا از جمله مسیل ها و روددره ها به عمل آورند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی این روزها، مردم باید در روز طبیعت از اتراق کردن در اطراف رودخانه‌ها، مسیلها و دامنه کوه‌ها به علت احتمال وقوع سیل و سایر حوادث خودداری کنند، اضافه کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در این روز توجه ویژه ای به محل استقرار مردمی که قصد دارند این روز را در طبیعت بگذرانند، داشته باشند و در هنگام وقوع حوادث احتمالی با اطلاع رسانی به موقع آنها را به نقاط امن راهنمایی نمایند.

جمالی نژاد همچنین تاکید نمود: با توجه به وقوع سیل روز دوشنبه در بسیاری از شهرها و روستاها، این احتمال وجود دارد نقاطی که مردم در سالهای گذشته برای سپری نمودن روز طبیعت به آنجا می‌رفتند از شرایط ایمن برخوردار نباشد، بنابراین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید شرایط تمامی نقاط را بطور دقیق ارزیابی و چنانچه منطقه‌ای از ایمنی لازم برخوردار نبود از حضور مردم در آنجا جلوگیری و موارد را به نحو مناسب و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های استانی و شهری به شهروندان و مسافران نوروزی اعلام کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه در روز طبیعت امسال حفظ جان مردم و حضور آنها در اماکن امن در اولویت قرار دارد، افزود: لازم است شهرداری‌ها نظارت لازم بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در محل‌های تجمعی شهر ازجمله مراکز تفریحی، بوستانها و محل اسکان مسافران نوروزی به عمل آورند و کارشناسان آتش نشانی ضمن ارزیابی دقیق این مکان‌ها، راهنمایی لازم را برای ایمن سازی این اماکن ارائه کنند.

جمالی نژاد افزود: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انتظار می‌رود در روز طبیعت به نحوی اوضاع شهرها و روستاها را ضمن همکاری با سایر دستگاه‌ها مدیریت نمایند که اهالی شهرها و روستاها و مسافران نوروزی پیش از تاریک شدن هوا و در مسیرهای ترافیکی ایمن به منازل و یا محل اسکان خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه "توصیه‌های محیط زیستی و ایمنی در روز طبیعت" با هدف ترویج شعار "با طبیعت مهربان باشیم" پیش از این توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استان‌ها ابلاغ شده، ابراز امیدواری کرد که با آمادگی کامل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و رعایت توصیه‌های محیط زیستی و نکات ایمنی، مردم روز طبیعت را با آرامش و در فضایی با نشاط و در عین حال با حفظ فضای سبز شهرها و روستاها سپری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج