۸۴۷۸۶۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

لایحه جدید سنای آمریکا در مورد ونزوئلا

با ادامه یافتن فشار تغییر سیاسی در ونزوئلا، ۱۵ سناتور آمریکایی قانون جدید دو حزبی این کشور را معرفی کردند. بر اساس این قانون، آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار در جدیدترین کمک‌های خود به ونزوئلا اهدا می‌کند، تحریم‌ها را جهانی می‌کند و مقاماتی که رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت می‌شناسند، از جریمه‌ها معاف می‌کند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا روز چهارشنبه از قانون جدید " امداد اضطراری ونزوئلایی، کمک دموکراسی و توسعه" موسوم به "VERDAD" رونمایی کردند. این قانون دو ماه بعد از اینکه دولت دونالد ترامپ، خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده به رسمیت شناخت و به دنبال خواسته آمریکا مبنی بر کناره‌گیری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، تصویب شد.

باب منندز، سناتور دموکرات کمیته روابط خارجی این لایجه را هدایت کرد. او گفت این قانون باعث مؤثرتر شدن حمایت‌ها از مردم ونزوئلا می‌شود و ابزار را برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در این کشور فراهم می‌کند.

مارکو روبیو، یک سناتور دیگر که از حامیان این طرح بود و در مسئله ونزوئلا همکاری تنگاتنگی با دونالد ترامپ دارد، گفت: این قانون کمک‌های بشر دوستانه مورد نیاز مردم ونزوئلا را فراهم می‌کند و حامی راه دراز ونزوئلا به سوی نظم دموکراتیک است.

این لایحه ۲۰۰ میلیون دلار کمک به ونزوئلا و همچنین ۲۰۰ میلیون دلار به کشور‌های همسایه که پناهندگان را می‌پذیرند، ارائه می‌دهد.

این قانون هم چنین ویزای آمریکای بستگان مقامات تحریم شده ونزوئلا را لغو می‌کند. طی این لایحه تحریم‌ها از مقاماتی که درگیر نقض حقوق بشر نشده‌اند در صورتی پاک می‌شود که خوآن گوآیدو را به رسمیت بشناسند. همچنین طی آن آمریکا با کشور‌های آمریکای لاتین و اروپا برای اعمال تحریم‌های هر کدام از این دولت‌ها علیه ونزوئلا، همکاری می‌کند.

این قانون همچنین آمریکا را وادار می‌کند تا "دارایی‌های فاسد مالی" مقامات ونزوئلایی را کشف کنند و هم چنین با همکاری با مؤسسات مالی جهانی بازسازی اقتصادی ونزوئلا را سرعت بخشند.

این لایحه، اما "وضعیت موقت محافظت شده مهاجرت" را تأمین نمی‌کند، این وضعیت به ۷۰ هزار ونزوئلایی که ساکن آمریکا هستند اجازه باقی ماندن در این کشور را می‌داد. این وضعیت، اما در دولت ترامپ که موضع سختی در مورد مهاجرت پیش گرفته با مخالفت‌هایی روبرو شد.

منندز به خبرنگاران گفت که امیدوار است تا قوانین جداگانه دیگری همزمان با قانون VERDAD به جریان بیفتند.

منندز گفت: این لایحه برای مادورو و هم چنین چین و روسیه که به او کمک می‌کنند پیامی خواهد داشت.

حامیان این لایحه شامل هشت سناتور جمهوری خواه و هفت سناتور دموکرات می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      کار ونزوئلا تمومه تنها چیزیه که هر دو حزب باهاش موافقن

    • دونالد ترامپ

      کار ونزوئلا تمومه تنها چیزیه که هر دو حزب باهاش موافقن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج