جاباما
۸۴۸۴۶۳
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

رشد قیمت‌ها در بازار‌های اصلی در سال ۹۷

مقایسه تغییرات قیمتی در بازارهای اصلی در دو سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۹۷ قیمت‌ها افزایشی قابل توجه را پشت سر گذاشته‌ است.

خبرگزاری ایسنا: مقایسه تغییرات قیمتی در بازارهای اصلی در دو سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۹۷ قیمت‌ها افزایشی قابل توجه را پشت سر گذاشته‌ است.

بر اساس آمارهایی که اتاق بازرگانی تهران ارائه کرده در طول ۱۱ ماهه سال ۹۷، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۶) قیمت کالاهای تقریباً تمامی بازارهای اصلی اقتصادی به خود روند افزایشی گرفته‌اند.

طبق آمار ارائه شده، در این مدت میانگین نرخ سکه تمام بهار طرح قدیم از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در سال ۹۶، به سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در سال ۹۷ رسیده و افزایشی ۱۵۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

میانگین قیمت سکه تمام بهار طرح جدید نیز از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سال ۹۶، به سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و رشدی ۱۶۴ درصدی داشته است.

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد تهران در سال ۹۶، ۳,۹۹۴ تومان بوده و این میانگین در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۵۴۵ تومان رسیده و افزایشی ۱۶۴ درصدی داشته است. یورو نیز به طور میانگین ۴,۷۳۴ تومان در سال ۹۶ و ۱۲ هزار و ۳۰۶ تومان در سال ۹۷ قیمت‌گذاری شده و افزایشی ۱۶۰ درصدی داشته است.

میانگین قیمت‌گذاری هر متر واحد مسکونی در تهران از چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در سال ۹۶، به هفت میلیون و ۹۶۰ هزار تومان در سال ۹۷ رسیده و از این نظر افزایشی بیش از ۶۸ درصدی داشته است.

در این بین بازار سهام توانسته عملکردی مثبت را به ثبت برساند و در حوزه ارزش سهام معامله شده افزایشی ۱۶۹ درصدی و در حوزه تعداد سهام افزایشی ۱۲۴ درصدی به ثبت رسیده است.

همچنین در حوزه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی، ۲۴ درصد، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری ۲۴ درصد و شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی ۲۵ درصد افزایش قیمت در مقایسه میان دو سال ۹۶ و ۹۷ به وجود آمده است.

میزان افزایش این شاخص در استان تهران نیز ۲۷ درصد اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفاکنترل کنیددیگرگرانی بس تاکی

    • ف ، ا

      خاک بر سر مدیران این سرزمین

    • بدون نام

      رشد قیمتها چیه ؟ بگو کمک به سیل زده ها همش باید به فکر پول و قیمت باشید بی شعورها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج