جاباما
۸۵۰۰۲۵
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

رونالدو و مسی هنوز هم جا برای شکستن رکوردهای بیشتر دارند.

وبسایت نود: همان قدر که شاید داستان رقابت مسی و رونالدو تکراری شده است؛ از رقابت در گلزنی تا رقابت در کسب جام و عناوین فردی. رقابت این دو در شکستن رکوردها نیز بدل به داستانی تکراری برای اهالی فوتبال شده است. آخرین قسمت از این سناریو در لیگ قهرمانان، ۱۲ مارچ رقم خورد که رونالدو با هتریکش مقابل اتلتیکو نه تنها زمینه ساز صعود تیمش شد که با ۳۴ سال و ۳۵ روز، بدل به مسن ترین بازیکن تاریخ چمپیونز لیگ شد که در این مسابقات موفق به ثبت هتریک می شود.

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

شاید این تصور در بین خیلی ها وجود داشته باشد که کمتر رکوردی در دنیای فوتبال است که این دو ستاره به آن دست نیافته باشند. اما در آستانه شروع مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، به رکوردهایی نگاه می اندازیم که هنوز می‌تواند به دست این دو ستاره در این فصل یا فصول آتی جابجا شود.

رکوردهای فینال

آلفردو دی استفانو و فرانس پوشکاش ستارگان سابق رئال مادرید هر دو با زدن 7 گل در رقابت های فینال لیگ قهرمانان، رکورددار هستند. ضمن اینکه دی استفانو با زدن گل در پنج فینال، بیشترین گل را در فینال ها به ثمر رسانده است. پوشکاش نیز با زدن 4 گل در یک فینال، در این زمینه رکورددار است.

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

لیونل مسی تنها در دو فینال گل زده است. در هر فینال یک گل. رونالدو هم در سه فینال و مجموعاً چهار گل به ثمر رسانده است.

رکورد بیشترین بازی

در زمینه رکورد بیشترین بازی، ایکر کاسیاس در صدر است. کاسیاس با انجام ۱۷۹ بازی بیشترین بازی را در لیگ قهرمانان انجام داده است. اگر بازی های مقدماتی را هم محسوب کنیم، کاسیاس ۱۸۶ بازی انجام داده است. رونالدو با ۱۶۸ بازی و لیونل مسی با ۱۳۵ بازی هنوز فاصله زیادی با کاسیاس بزرگ دارند. در فهرست بیشترین بازی ها در لیگ قهرمانان، رونالدو فعلاً پنجم است و با انجام شش بازی دیگر، می تواند به رکورد ۱۷۴ بازی مالدینی برسد. مسی هم با ۱۳۵ بازی، در رده بیست و هفتم است.

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

موفقیت با تیم های مختلف

کلارنس سیدورف تنها بازیکنی است که موفق شده سه بار با تیم های مختلف در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسد. رئال مادرید، آژاکس و میلان. زلاتان نیز با زدن گل برای شش تیم مختلف در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار است. ستاره سوئدی با پیراهن آژاکس، یوونتوس، اینتر، میلان، بارسلونا و پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است.

واضح است که این رکورد برای مسی دست نیافتنی است. اما رونالدو که سابقه قهرمانی با رئال مادرید و منچستریونایتد را دارد می تواند به رکورد سیدورف حمله کند. او لازم است تا با یوونتوس نیز جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرد. هر چند بعید است که بتواند به رکورد زلاتان برسد.

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

مسن ترین گلزنان

مالدینی با ۳۶ سال و و ۳۳۳ روز، توانسته در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۵ گلزنی کند و مسن ترین گلزن فینال لیگ قهرمانان لقب گیرد. در کل مسابقات نیز، توتی با ۳۸ سال و ۵۹ روز، مسن ترین گلزن لیگ قهرمانان است. رونالدو برای رسیدن به رکورد گلزنی در فینال باید تا فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ صبر کند و مسی هم برای رسیدن به این رکورد باید حداقل تا فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ انتظار بکشد.

سریعترین گل

روی ماکای رکوردار گلزنی در این قسمت است. او در ثانیه ۱۰.۱۲ موفق به گلزنی در بازی با رئال مادرید شده است. مالدینی نیز در فینال با لیورپول، در ثانیه ۵۳ گلزنی کرده است و صاحب رکورد سریعترین گل در تاریخ فینال های لیگ قهرمانان است. سریعترین گل رونالدو در لیگ قهرمانان در دقیقه چهارم (بازی با یوونتوس) و سریعترین گل مسی در دقیقه سوم و در بازی با سلتیک رقم خورده اند.

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

سریعترین هتریک

گومیس در دیدار با دینامو زاگرب، موفق شد در طی هشت دقیقه هتریک کند تا رکورد سریعترین زمان دستیابی به هتریک را به نام خود ثبت کند. رکورد سریعترین هتریک مسی 22 دقیقه است که مقابل آرسنال به ثبت رسیده و رکورد سریعترین هتریک رونالدو در لیگ قهرمانان، 12 دقیقه در بازی با مالمو بوده است.

رکورد گلزنی در فصول مختلف

رایان گیگز با زدن گل در 16 فصل لیگ قهرمانان، رکورددار است. لیونل مسی تاکنون توانسته در 14 فصل از لیگ قهرمانان گلزنی کند. رونالدو نیز در 14 فصل گلزنی کرده است. البته او در فصل اول حضورش در لیگ قهرمانان نتوانست گلزنی کند ولی بعد از آن در 14 فصل مختلف، همیشه گل زده است.

رکوردهایی برای جابجایی به دست رونالدو و مسی

تصور می کنید این دو ستاره بزرگ، به کدام یک از این رکوردها هم دست پیدا می کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسی فقط مسیه که میتونه فقط با 135بازی اینهمه گل بزنه و پاس گل ارسال کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رونالدو شش تا هفت فصل هافبک چپ بوده اینوبفهم

    • بدون نام

      نمیدونم چرا دوست دارین پنالدو رو با کینگ مسی افسانه ای مقایسه کنین

    • N

      چرا رونالدو رو با مسی مقایسه میکنین حیف نیست نابغه فوتبال یعنی مسی رو با اونی که همیشه فقط پنالت میزنه ک اونم جلو ایران خراب کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج