۸۵۰۷۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سالگرد ثبت ۳۱گل برای یک طرفه‌ترین پیروزی ملی!

استرالیا در یکی از دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ به حریف خود ۳۱ گل زد.

وبسایت نود: فرارسیدن ۱۱ آپریل یادآور رقم خوردن یک طرفه ترین پیروزی یک تیم در تاریخ رقابت های ملی است؛ روزی که استرالیا در جریان رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲، ۳۱ بار دروازه ساموای نگون بخت را باز کرد.

۱۱ آپریل ۲۰۰۱ و در ورزشگاه بین المللی کافس هاربر، استرالیا در حضور ۳ هزار تماشاگر خود پذیرای ساموای آمریکایی بود. استرالیا در حالی پای به این بازی می‌گذاشت که ۲ روز قبل با نتیجه ۲۲-۰ تونگا را شکست داده بود و موفق شده بود رکورد پیروزی ۲۰-۰ کویت برابر بوتان را به عنوان یک طرفه ترین پیروزی ملی بشکند.

ساموای آمریکایی نیز از زمان عضویت در فیفا در سال ۱۹۹۸ تمامی دیدارهای خود را با شکست پشت سر گذاشته بود و با دو شکست ۱۳-۰ (فیجی) و ۸-۰ (ساموا) پای به این دیدار می‌گذاشت. با حضور در رده ۲۰۳ رنکینگ فیفا، ساموای آمریکایی ضعیف ترین تیم ملی جهان محسوب می‌شد. استرالیا نیز با حضور در رده هفتاد و پنجم، وضعیت چندان جالبی را تجربه نمی‌کرد.

فرانک فارینا، سرمربی استرالیا در این مسابقه به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود و عمدتا از بازیکنان کم تجربه استفاده کرد. جان آلویسی و دیمین موری که روی هم رفته ۱۰ گل از ۲۲ گل استرالیا برابر تونگا را به ثمر رسانده بودند، در مقابل ساموای آمریکای حضور نداشتند.

کن بوتسیانیس در دقیقه ۱۰ نخستین گل ساکرس را وارد دروازه ساموا کرد. اما این تازه شروع کار بود. در دیداری که خود بوتسیانیس در آن موفق به هت‌تریک شد، بازیکنان استرالیا ۳۰ بار دیگر دروازه ساموا را باز کردند تا استرالیا با پیروزی ۳۱-۰، مقتدرانه ترین پیروزی تاریخ بازی های ملی را به نام خود ثبت کند.

آرچی تامپسون، مهاجم استرالیا که در این بازی سومین حضور خود در ترکیب استرالیا را تجربه می‌کرد، با به ثمر رساندن ۱۳ گل در دقایق ۱۲، ۲۳، ۲۷، ۲۹، ۳۲، ۳۷، ۴۲، ۴۵، ۵۶، ۶۰، ۶۵، ۸۵ و ۸۸ رکورد گلزنی در یک مسابقه را شکست. آرچی تامپسون دو روز قبل و در برابر تونگا اولین گل ملی خود را به ثمر رسانده بود و در سومین بازی ملی، شمار گل های خود را به عدد ۱۴ رساند. او ۵۱ بار دیگر برای استرالیا بازی کرد و در آن بازی ها نیز مجموعا ۱۴ بار موفق به گلزنی شد!

دیوید زدریلیچ با زدن ۸ گل، ستاره شماره دوی فرانک فارینا بودند و آئورلیو ویدمار (۲ گل)، تونی پوپوویچ (۲ گل)، سیمون کولوسیمو (۲ گل) و فاستو دی‌آمیسیس (یک گل) دیگر بازیکنانی بودند که توانستند در این بازی تاریخی گلزنی کنند.

دو پیروزی ۲۲-۰ و ۳۱-۰ استرالیا در رقابت های مقدماتی جام جهانی، رکورد قاطعانه ترین برد در مقدماتی جام جهانی را شکست. این رکورد پیش از این در اختیار تیم ملی ایران بود که در همان مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، با نتیجه ۱۹-۰ گوام را شکست داده بود.

همچنین تامپسون و زدریلیچ با به ثمر رساندن ۱۳ و ۸ گل، رکورد بیشترین گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در یک بازی مقدماتی جام جهانی را شکستند. این رکورد پیش از آن با ۷ گل مشترکا در اختیار گری کول (استرالیا در مقابل فیجی، مقدماتی ۱۹۸۲) و کریم باقری (ایران در مقابل مالدیو، مقدماتی ۱۹۹۸) بود.

سرنوشت آن بازی و البته گروه یک مقدماتی جام جهانی در منطقه اقیانوسیه (استرالیا با ۴ برد، ۶۶ گل زده و بدون گل خورده صدرنشین شد و ساموای آمریکایی با ۴ باخت، ۵۷ گل خورده و بدون گل زده قعرنشین شد) بحث هایی را درباره فرمت این مسابقات به راه انداخت. فارینا و تامپسون معتقد بودند که لزوم برگزاری بازی های مقدماتی از چند دور قبل، برای عدم شکل گیری چنین مسابقات نامتعادلی است.

البته این بحث ها چند نتیجه بسیار مهم داشت. برای جام جهانی ۲۰۰۶، بازی های مقدماتی منطقه اقیانوسیه از دورهای انتخابی (پیش از رسیدن به مرحله گروهی) آغاز می‌شد و البته استرالیا به دلیل سطح بسیار بالاتر خود در مقایسه با سایر تیم های این منطقه، در سال ۲۰۰۶ به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پیوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج