جاباما
۸۵۱۸۹۵
۲۳ نظر
۵۰۱۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
پ

اعتبار کارت‌های ملی قدیمی پایان یافت

سخنگوی ثبت احوال کشور از پایان اعتبار کارت ملی قدیمی قبل سال ۹۷ خبر داد و گفت: قرار است سازوکاری برای دارندگان کارت ملی قدیمی اندیشیده و اوراق هویتی موقتی برایشان صادر شود.

خبرگزاری مهر: سخنگوی ثبت احوال کشور از پایان اعتبار کارت ملی قدیمی قبل سال ۹۷ خبر داد و گفت: قرار است سازوکاری برای دارندگان کارت ملی قدیمی اندیشیده و اوراق هویتی موقتی برایشان صادر شود.

سیف‌الله ابوترابی، در مورد اتمام مهلت کارت ملی قدیمی، افزود: بر اساس مصوبه هیأت دولت کارت‌های ماقبل سال ۹۷ از اعتبار ساقط هستند به همین دلیل طی دو، سه روز آینده از نظر حقوقی وضعیت را بررسی خواهیم کرد تا برای افرادی که مراجعه نکردند سازوکاری فراهم شود تا بتوانیم برایشان اوراقی صادر کنیم تا در حین ثبت‌نام آنها در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال زمان صدور کارت هوشمند ملی را فعلاً نامشخص عنوان کرد و گفت: صدور کارت هوشمند با تأخیر انجام می‌شود و آن هم به دلیل مشکلاتی است که در تأمین بدنه کارت همچنان وجود دارد.

ابوترابی در رابطه با آخرین وضعیت صدور اوراق هویتی برای سیل‌زدگان، افزود: با پیشنهاد رئیس سازمان ثبت‌احوال و موافقت وزیر کشور قرار شده مردمی که در جریان سیل اوراق هویتی خود را از دست داده‌اند به صورت رایگان برایشان شناسنامه صادر شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب در زمان مناسب و با طی مراحل قانونی اعتبار لازم را اخذ کرده و بابت صدور این شناسنامه‌ها به حساب خزانه مبالغ را واریز می‌کنیم.

ابوترابی افزود: بنابراین هیچ زمانی برای صدور شناسنامه این سیل‌زدگان پولی از آنها گرفته نمی‌شود بلکه به صورت رایگان و بدون نوبت برایشان صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کتبی به تمام ادارات ثبت‌احوال کل کشور، گفت: در استان فارس بسیاری از مسافران و گردشگرانی که ساکن آن شهر نبوده آسیب دیده و اوراق هویتی خود را از دست داده‌اند به همین دلیل ابلاغ ثبت احوال به صورت ملی است تا هر کدام از این سیل‌زدگان در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند برای دریافت مدارک خود به راحتی اقدام کنند.

وی افزود: تمامی مشخصات در بانک اطلاعات ثبت احوال موجود است و به صورت رایگان و بدون صدورالمثنی برایشان صادر خواهد شد. در استان گلستان و شهرستان آق‌قلا به دلیل عدم دسترسی به ثبت احوال این شهرستان، گرگان و بندر ترکمن استان‌های معین شده‌اند و شهرستان‌های پلدختر و معمولان نیز به دلیل اینکه هنوز به شرایط اولیه بازنگشته‌اند، استان خرم‌آباد معین شده است اما در خوزستان فعلاً شرایط عادی است مگر اداره‌ای تعطیل شده باشد.

ابوترابی با تأکید بر اینکه صدور تمام مدارک خارج از زمانبندی صادر می‌شود، گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و برای صحت و سقم اطلاعات با فرمانداری‌ها هماهنگ شده‌ایم تا اطلاعات را رصد کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: این شناسنامه‌ها المثنی نخواهند بود البته مُهر المثنی دیگر در شناسنامه‌ها صادر نمی‌شود و این امر برای حادثه‌دیدگان سیل نیز صدق می‌کند.

وی در مورد کارت هوشمند ملی این افراد نیز افزود: کارت هوشمند ضریب ایمنی بالایی دارد و با آب‌گرفتگی آسیب نمی‌بیند اما چنانچه مفقود شده باشد شرایط صدور آن نیز فراهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      6ماه ثبت نام کردم هنوز نیامده معلوم نیست چه غلطی میکنید فقط برای پول گرفتن آماده هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر ثبت احوال ، فعلا کارت قبلی رو اعتبار بدید تا خیر سرتون کارت جدید صادر کنید .

      • بدون نام

        اگه سازوکارجهت تهیه بدنه کارت ملی هوشمند را.نداشتید چرا جهت ابطال کارت ملی قدیمی تاریخ تعیین.کردید.که گفته شده بود تا اواخراسفند.ابطال خواهد شد.حالاچه سازوکاری میخواهید ابداع کنید.مگه این کارت ملی قدیمی جعلی است.تازمانیکه.هنوز به بدنه کارت ملی جدید دست نیافته اید.باید همین کارت های قدیمی.دارای اعتبار باشد.!!!!!

      • بدون نام

        مد که عوض نمیکنم حتی اگر مجانی بشه

    • بدون نام

      دقت کنید میفرمایند دو سه روز دیگه بررسی می‌کنیم تا سازوکار را برای افرادی که کارت ملی آنها مهلتش منقضی شده تعریف کنند!!!؟

      واقعا این آدمها که اسمشون مدیر ارشد است با علم بر اینکه کار تخصصی آنها همین است و تا دهها سال آینده را باید بتوانند تحلیل و برنامه داشته باشند چی باید گفت بهشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من الان 8ماهه اقدام کردم..هنوزنیومده بانک هم رسیدپستی روقبول نمیکنه کارت ملی قدیمی من هم مفقودشده...کارت عابربانک هم چن وقته اعتبارش گذشته بانک هم برام صادرنمیکنه میگه کارت ملی بایدباشه.شناسنامه وپایان خدمت وگواهینامه روهم قبول نمیکنه..موندم پول خودمونمیتونم ازبانک بگیرم...به خدایه وضعیه که نپرس...واقعااینهاهیچ کاری روبابرنامه پیش نمیبرن مروم اسیرشدن ازدست بی مدیریتی وبیتدبیریشون

    • AAAAABBAAAAA

      به درک من که اصلا نمیگیرم
      هر وقت روحانی رفت ان‌زمان‌ثبت‌نام خواهم کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر ترسناک که تو قصدی برای گرفتن کارت ملی نداری.

      • AAAAABBAAAAA

        تو نترس این با تو کاری ندارد

    • بدون نام

      خب بیخود میکنید که میگید اعتبار نداره وقتی من یکسال پیش ثبت نام کردم هنوز هیچ خبری نیست از کارتم
      بدنه کارت ملی نمیتونن درست کنن موشک هوا میکنن

    • بدون نام

      خاک بر سر این کشور که یه کارت نمیتونه تولید کنه

    • بدون نام

      چه راحت جیب مردمو میزنن

    • بدون نام

      شما که عرضه چاپ و دادن کارت های ثبت نامی قبلی رو ندارید و نمی توانید کارت جدید بدهید چرا کارتهای قدیمی را بی اعتبار کردید در حالیکه مشکلی نداشتند؟! کارتهای جدید فقط بدرد دولت می خورد و مردم نیازی به آنها ندارند!

    • بدون نام

      هنوز بدنه کارت را نمی‌توانیم تولید کنیم، بعد میخواهیم کاخ سفید را حسینیه کنبم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما بدون کارت انجا رو حسینیه میکنیم.

    • کامران

      دولت تبخیر امید!؟به سبک برره ه پول ودده پول زور وده دولت پوول وخواه
      اختلاس شده! سوراخش باید پرشه زودباش پوول وده جیب ملت مامن واسایشگاه دولتمردانه!؟
      بدوربرو کارتت راعوض کن ۴۰-۵۰چوب هم بده!؟

    • ناتوان

      اقای ابوترابی نفراتی هستند دکل کشور به علت ناتوانی مالی نتوانسته اند برای ثبت نام اقدام کنند ، رایگان کنید کلا هزینه کارت هوشمند ملی را تا بلافاصله اقدام کنیم. درک کنید لطفا...همه دوس دارند کارت هوشمند ملی داشته باشند ولی از پس پرداخت هزینه برنمیان. درک کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجانی عم بشه نباید ثبت نام کنید.. کارت خوشمند فقط برای کنترل مردمه

    • مهدی

      من نمیگیرم. چرا بگیرم؟!

    • بدون نام

      خاک بر سر شما مسیولین عقب افتاده برید بمیرید

    • بدون نام

      معلومه من همین الاان میگم چه تصمیمی میگیرن
      یه مبلغی رو بعنوان جریمه تصویب میکنن که باید مثلا صدهزار تومان جریمه بخاطر دیرکردن اینها مشکلشون پوله داداش فقط میخوان به یک طریقی از مردم پول بگیرن

    • علیرضا

      پنج شش ماهی هست برای کارت جدید اقدام و تمام مراحل هم انجام شد و فقط قرار به خبر برای دریافت آن است...جالبه الان میگن بدنه کارت رو ندارن و کارت قبلی باطل شده!!!...آخه دلقکا وقتی بدنه کارت ندارین برای چی پول گرفتین و یه ساعت انگشت نگاری کردین و عکس گرفتین..آخه بیشعور نداشتن بدنه کارت به تو و دولت مربوطه نه به من که دوباره بیام وقت بذارم برای احراز هویت موقت!

    • بدون نام

      جناب برترین ها چرا نظرات را حذف میکنی وبرای نمایش نمیذاری ؟ حرف بدی که نزدیم!...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج