۸۵۲۱۹۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

خوشحالی اصولگرایان از توقیف «رحمان ۱۴۰۰»

بعد از حدود یک ماه اکران، فیلم «رحمان ۱۴۰۰» توقیف و اکران آن متوقف شد. این اتفاق خوشحالی برخی از رسانه های اصولگرا از جمله کیهان، روزنامه جوان و فرهیختگان را به دنبال داشت، زیرا این رسانه ها انتقادات تند و زیادی به این فیلم داشتند.

برترین‌ها: بعد از حدود یک ماه اکران، فیلم «رحمان ۱۴۰۰» توقیف و اکران آن متوقف شد. این اتفاق خوشحالی برخی از رسانه های اصولگرا از جمله کیهان، روزنامه جوان و فرهیختگان را به دنبال داشت، زیرا این رسانه ها انتقادات تند و زیادی به این فیلم داشتند.

خوشحالی اصولگرایان از توقیف «رحمان ۱۴۰۰»

کیهان نوشت:

رسیدگی به اتفاقات مرتبط با فیلم ضداخلاقی و در جهت فروپاشی خانواده که بدون مجوز نیز به اکران رسید در قوه قضائیه محتمل به‌نظر می‌رسد. باید از حوزه هنری انتقاد کرد که چرا برخلاف اصول خود که همان حمایت از هنر ارزشی و انقلابی است، فیلمی ضداخلاقی و در جهت فروپاشی خانواده در ایران را، روی پرده سینماهای خود برد؟

روزنامه جوان نیز در مطلبی نوشت:

سینمای ایران نزدیک به یک دهه است که دچار کمدی‌های مبتذلی است که هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ محتوا دارای اشکالات فراوانی هستند و همواره از سازمان سینمایی انتظار می‌رود سمت و سوی تولیدات سینمایی را نه صرفاً با نظارت‌های پیش از ساخت و نمایش که با راهبرد‌های ایجابی اخلاقی‌تر نماید، اما متأسفانه آنچه همچنان به چشم می‌خورد این آسیب است که کمیت تولیدات سینمایی حتی در مرحله نظارت و ارزشیابی نیز لنگ می‌زند.

متأسفانه باید گفت که سازمان سینمایی خیلی دیر اقدام به فرستادن بازرس‌های خود به سینما‌ها کرده و فیلم تقریباً رکورد‌های فروش را جابه‌جا کرده است. معنای این حرف این است که بازو‌های نظارتی سازمان سینمایی در خواب غفلت هستند و آنطور که باید به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

روزنامه فرهیختگان نیز با اعلام خبر توقیف این فیلم نوشت:

«رحمان ۱۴۰۰» یک شوک عجیب به سینمای ایران بود. این فیلم با رکیک‌ترین شوخی‌های جنسی که طی ۴۰ سال گذشته در سینمای ایران بی‌سابقه بودند، سعی در خنداندن تماشاگرانش داشت و به عبارتی با کودن و عقده‌ای فرض کردن مخاطب، سطح پایین‌ترین فاکتورها را برای جذب او در پیشخوان قرار می‌داد. فیلم منوچهر هادی و علی سرتیپی زنگ خطر ابتذال را در سینمای ایران به صدا درآورد و بسیاری از اهالی رسانه و فرهنگ را به تکاپو انداخت تا مقابل این آمارسازی‌ها و تلاش‌ها برای پایین آوردن سطح سلیقه مخاطبان و رساندن آن به سطح توانایی فیلمسازانی مثل منوچهر هادی و تهیه‌کنندگانی چون علی سرتیپی، تدبیری اندیشیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتقاد منطقی

      اولا که کلا نظارتی توی کارهای هنری وجود نداره . چه موسیقی چه سینما . اما سوال اینه که این دوستان دلواپس چرا حالا یادشون افتاده . بعد از اکران حدود یکماهه فیلم تازه فهمیدن که شوخی های جنسی مبتذل داره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کس برداشتش از یک فیلم بستگی به شخصیت و تربیت خانوادگی و شعورش داره این فیلم برای یک فرد با شخصیت خیلی سبک و بیخود بود و ارزش دیدن نداشت

    • گورپدر اصلاح طلب و اصولگرا

      بسه دیگه این بازی اصلاح طلب و اصولگرا هرجفتتون مثل همید مثل هم ...

    • سید

      همیشه پای یک اصولگرا درمیان است

    • بدون نام

      اصلا کاری به این فیلم نداریم ولی روزنامه جوان و کیهان کلا با خنده مخالفند و چشم ندارن شادی مردم را ببینند. خوبه که خودشون میگن کمدی. کمدی بایدهمین باشه

    • آ زاد

      شاید کمتر فیلمی در سینما اکران شده که برای دیدنش صف کشیده بودند ،پس علتش انتقاد از واقعیت جامعه بوده

    • بدون نام

      دیشب ساعت دوازده زنگ زدن بیا شش ونیم بریم بلیط گرفتیم ..نرفتم بیست ساله نرفتم وحال وفرصت م نداشتم .رحمان ۱۴۰۰ را هم همه رفتن حتی اونا که مثل من اهل سینما نبودن ؛ خوشحالی وصول گرایان ! یعنی چی ؟ ببینید شش ونیم چقدر فروش میکند .این پیش گویی نیست چشمتون را باز کنید .

    • بدون نام

      کیهان که خودش اصل زدمردمی هست که...

    • بدون نام

      فیلم بسیار زیبایی بو د ویک عیب بزرگ داشت که برای یک فیلم ایرانی بیش از حد خندیدن و این برای وزارت ارشاد مناسب نبود .از اینکه فیلم از زیر دستتون رد شد خوشحالم
      لطفا چاپ کنید.

    • بدون نام

      باید با عوامل این فیلم برخورد شدید قضایی شود........،،،،،،،،،،،

    • تکتا

      فیلمش عالیییییییی بود،از همه نظر،حسودان چشم ندارن
      ببینن،کور شود هرکه نتوان دید،دست منوچهر هادی کارگردانش درد نکنه احسنت

    • بدون نام

      متاسفم برای مسئولینی که با گرفتن شادی از مردم عقده گشایی میکنند!!! عقده گشایی در جواب حرف هایی که مهران مدیری در دورهمی اخیر زد...

    • فهیمه

      ما مردم ایران عقل و شعور داریم که اگه فیلمی بد باشه نریم ببینیم خانواده ما تو عید دیدیم و هرجا عید دیدنی رفتیم پیشنهاد کردیم برن ببینن و اگه فیلم بد بود اینقد فروش نمیکرد دلیلش اینه که هر که فیلم رو دیده خوشش اومده بجز یه مشت ریا کار که خدا از دلشون خبر داره، همونا که ذهنشون خرابه گفتن این فیلم بده!!!
      برترینها مدیونی اگه نظرم رو پخش نکنی، دلم خیلی پره از مسئولینی که بجای مردم تصمیم میگیرن! لطفا به عقاید مردم احترام بزارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج