جاباما
۸۵۲۶۲۵
۵ نظر
۵۳۴۰
۵ نظر
۵۳۴۰
پ

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

شاید باورکردنی نباشد که در دنیای هنر نیز رمز و راز، رسوایی و پیچیدگی موج می‌زند، اما ابن موضوع حقیقت دارد. بیشتر این مشکلات از آثار هنری ناشی می‌شود که ممکن است تقلبی باشند یا نتوان با قاطعیت خالق آن‌ها را شناسایی کرد؛ برای مثال دستکم یکی از نقاشی‌های پیکاسو چنین شرایطی دارد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: شاید باورکردنی نباشد که در دنیای هنر نیز رمز و راز، رسوایی و پیچیدگی موج می‌زند، اما ابن موضوع حقیقت دارد. بیشتر این مشکلات از آثار هنری ناشی می‌شود که ممکن است تقلبی باشند یا نتوان با قاطعیت خالق آن‌ها را شناسایی کرد؛ برای مثال دستکم یکی از نقاشی‌های پیکاسو چنین شرایطی دارد. گاهی نیز هنرمندان مشهور در عرصه‌های هنری مختلف با رفتار‌ها یا حتی مرگ خود جنجال ساز شده اند که راز آن‌ها هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بدین بهانه در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر و آثار هنری آشنا کنیم.

۱- آیا لئوناردو داوینچی نقاش «سالویتور موندی» بوده است؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

نقاشی «سالویتور موندی» (salvator mundi) به معنای «ناجی جهان» در سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستی در لندن به رقم باورنکردنی ۴۵۰ میلیون دلار به فروش رفت بیشتر به این خاطر که بسیاری لئوناردو داوینچی را خالق آن می‌دانند. اما برخی از کارشناسان هنری بر این باورند که تنها ۲۰ درصد از این نقاشی توسط خود داوینچی خلق شده است. با توجه به جزییات هنری و تکنیک‌های نقاشی مشهود در کار، برخی کارشناسان استدلال می‌کنند که مابقی کار این تابلو توسط دستیار داوینچی، برناردینو لوینی، انجام شده است. کار‌های برناردینو هرگز به قیمتی بیش از ۶۵۴.۵۴۵ دلار به فروش نرسیده است. علاوه بر این گفته می‌شود که داونیچی در طول عمر خود تنها ۱۵ تابلو را نقاشی کرده است.

۲- آیا این نقاشی‌های آبرنگ توسط آدولف هیتلر خلق شده اند؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

اگر چه آدولف هیتلر نتوانست به مدرسه هنر راه یابد، اما در دوران جوانی اش تابلو‌های چندی خلق کرد و کسانی هستند در سراسر جهان که پول خوبی (بین ۱۵۰ دلار تا ۵۱.۰۰۰ دلار) برای خرید تلاش‌های هنری پیشوا هزینه خواهند کرد. اما ماه گذشته، پلیس آلمان بیش از ۶۳ نقاشی که امضای هیتلر را روی خود داشتند به ظن تقلبی بودن توقیف کرد. ظاهراً گروهی از کارشناسان برای بررسی آن‌ها مشغول تحقیقات شده، اما تایید این که این اثار آبرنگ اثر آدولف هیتلر هستند یا خیر، کار بسیار دشواری است.

۳- مرگ همراه با رسوایی جوزف بوم

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

سِر جوزف بوهم یک مجسمه ساز بسیار مشهور در عصر ملکه ویکتوریا بود که بیش از همه به خاطر طراحی سکه‌ای با سر ملکه ویکتوریا مشهور است. در سال ۱۸۹۰، بوم در سن ۵۶ سالگی به صورت ناگهانی و ظاهراً به دلیل سکته قلبی در محل کارش پیدا شد هر چند هنگام مرگ تنها نبود. در هنگام مرگ، پرنسس لوییز، ششمین دختر ملکه ویکتوریا که او نیز مجسمه ساز بود در کنار بوم حضور داشت. بسیاری بر این باورند که مرگ او در حین برقراری رابطه جنسی با لوییزا رخ داده است و برخی تاریخ شناسان بر این باورند که این دو رابطه عاشقانه طولانی مدتی داشته اند.

۴- شلیک مرگبار به ونسان ون گوگ

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

ونسان ونگ گوگ، نقاش پساامپرسیونیست هلندی در سن ۳۷ سالگی و در اثر شلیک گلوله از فاصله نزدیک توسط یک دانش آموز ۱۶ ساله کشته شد هر چند تاکنون فرض بر این بوده که وی به دلیل شرایط نامساعد روحی و عاطفی دست به خودکشی زده است. فیلم «در دروازه‌ای ابدیت» (At Eternity's Gate) با بازی ویلم دفو در نقش این نقاش رنج کشیده که چند ماه پیش منتشر شد ادعا می‌کند که ون گوگ خودکشی نکرده، اما مرگ او نتیجه قتل نیز نبوده، بلکه در اثر یک حادثه ناگوار کشته شده است و برخی کارشناسان کالبدشکافی نیز این نظر را تایید می‌کنند.

۵- مجسمه «داوود» چه چیزی در دست راستش دارد؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

میکل آنژ یا همان میکل آنجلو بوناروتی مجسمه حیرت انگیز «داوود» (David) را با یک فلاخن در دست چپ ساخته و ظاهراً میکل آنژ بر این باور بوده که این شخصیت کتاب مقدس چپ دست بوده است. اما برخی کارشناسان بر این باورند که دست راست مجسمه نیز چیز‌های زیادی برای گفتن دارد: دست راست مجسمه به مقدار قابل توجهی بزرگ‌تر است به نحوی که آن را نشان دهنده قوی بودن دست‌های داوود می‌دانند. برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند بزرگی دست مجسمه داوود به خاطر رگ‌های بیرون زده او است که نشان می‌دهد او چیزی را محکم در دست گرفته است که شاید یک اسلحه دیگر باشد.

۶- چرا کاراواجو مرتکب قتل می‌شد؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

کاراواجو، هنرمند مشهور شخصیت دائماً دردسرسازی بوده است. در ابتدا او در سال ۱۵۹۶ مردی دیگر را در یک درگیری در رم به قتل رساند. هیچ کس نمی‌داند چه چیزی باعث درگیری بین هنرمند داستان ما و مقتول شده است، اما بسیاری مسائلی مانند پول، مشت زنی یا حسادت عاشقانه را باعث وقوع این درگیری مرگبار عنوان کرده اند. اما چیزی که بحث برانگیزتر جلوه می‌کند که بسیاری بر این باورند که کاراواجو مابقی عمر خود را به اظهار احساس گناه خود در نقاشی هایش گذارند که تاریخ دانان برخی از آن‌ها را نشان اعتراف او به گناه می‌دانند. برخی از این آثار عبارتند از قتل سنت جان تعمید کننده و تصویرسازی او از جالوت مرده در قالب چهره خود کاراواجو.

۷- آیا کاراواجو قربانی مسمومیت با سرب شد؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

شاید هم خشونت طلبی‌های کاراواجو گناه شخصیت او نبوده است و شاید او تنها قربانی مسمومیت با سرب بوده که باعث ایجاد تغییرات در سیستم عصبی می‌شود. محققان و دانشمندانی که استخوان‌های بجای مانده از کاراواجو را مورد بررسی قرار داده اند ادعا کرده اند که با ۸۵ درصد اطمینان می‌توانند بگویند که آنقدر سرب در سیستم عصبی کاراواجو وجود داشته که باعث طبع پرخاشگرانه او شده و شاید همین مسمومیت باعث مرگ او شده است. اگر این نظریه درست باشد، به احتمال فراوان مسمومیت با سرب او از رنگ‌هایی ناشی شده که کاراواجو استفاده می‌کرده و این رنگ‌ها به مقدار زیادی با بدن او تماس داشته اند.

۸- آیا رامبراند در یکی از نقاشی هایش نقشه یک مرگ را فاش می‌کند؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

نقاشی «نگهبان شب» (The Night Watch) اثر رامبراند یک گروه شبه نظامی را نشان می‌دهد که در تاریکی شب آماده عکس العمل می‌شوند، اما برخی بر این باورند که این نقاشی فاش کردن قتل یک افسر به دست افسری دیگر است.

۹- مردی که در نقاشی «اتاق آبی» پیکاسو پنهان شده کیست؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

در سال ۲۰۱۴، محققان اعلام کردند که زیر سطح نقاشی «اتاق آبی» (The Blue Room) پابلو پیکاسو، چهره مردی با پاپیون را یافته اند که چانه اش را روی دست هایش گذاشته است. اصلاً غیرمعمول نیست که یک هنرمند کتان‌هایی که برای نقاشی‌های دیگر مورد استفاده قرار داده را بار دیگر استفاده کند، اما چیزی که مبهم است هویت این مرد است. هر چه باشد نمی‌توان این نقاشی را تصویری از صورت خود پیکاسو دانست و برخی آن را متعلق به یک دلال هنری به نام امبروز وولارد می‌دانند که اولین نمایشگاه هنری پیکاسو در سال ۱۹۰۱ را برگزار کرد.

۱۰- آیا تصویر زن دیگری زیر تابلو مونا لیزا پنهان شده است؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

در سال ۲۰۱۷، یک دانشمند فرانسوی به نام پاسکال کوته فاش کرد که یک تصویر مخفی از یک زن را زیر ظاهر نقاشی مونا لیزا از لئوناردو داوینچی کشف کرده است. او بیش از یک دهه از وقت خود را صرف مطالعه و گمانه زنی در مورد هویت این زن کرد. کوته در نهایت ادعا می‌کند که این تصویر متعلق به یک زن فلورانسی دیگر به نام پاسیفیسیا براندانو است، اما دیگر محققان با این گمانه زنی او موافق نیستند. برخی بر این باورند که چیزی که کوته پیدا کرده تنها طرح اولیه نقاش از محصول نهایی است.

۱۱- بنکسی کیست؟

عجیب‌ترین اسرار مرموز و حل نشده دنیای هنر

بنکسی (Banksy) هنرمند مشهور و جنجال آفرین این روز‌ها از اوایل سال ۱۹۹۰ فعالیت داشته و آثار هنری خیابانی بسیار قابل توجهی را در نقاط عمومی مختلف تولید کرده است. اما هنوز هویت این هنرمند یا هنرمندان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و کسی نمی‌داند بنکسی کیست. اما تحقیقات گسترده‌ای که در سال‌های اخیر صورت گرفته باعث شده برخی به این نتیجه برسند که بنکسی در واقع یک هنرمند خیابانی به نام کارلو مک کورمیک است.

منیع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محسن چاوشی کیه

    • بدون نام

      دست کم عکس مجسمه داوود رو با سانسور می نداختی که ببینن اون چیزایی که نوشتی صحت داره!!!!

    • بدون نام

      داوینچی چرا باید مجسمه یک پیامبر رو عریان بکشه ؟!!!!!!!!!

      حداقل اون موقع ها مسیحی ها هم به این چیزا حساس بودن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجسمه رو نمیکشن عزیز؛ مجسمه رو میسازن!
        در ضمن اگز مسیحی ها حساس یودن این تعداد بسیار بالا ی نقاشی و مجسمه های برهنه در تاریخ هنر غرب موجود نبود؛

      • بدون نام

        چي زدي؟!
        مربع زندگي سه ضلع دارد ايمان و تقوا؟!!!
        مجسمه رو ميكشن؟! داوينچي مجسمه پيامبر عريان كشيد؟! مقاله رو درست خوندي؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج