جاباما
۸۵۲۶۳۹
۵ نظر
۵۱۴۶
۵ نظر
۵۱۴۶
پ

نکات ابتدایی تمرینات یوگا برای همه

یوگا یکی از بهترین تمرینات برای آرامش ذهن و حفظ سلامت فیزیکی بدن است. چه هدف شما کاهش وزن، چه برقراری آرامش ذهنی و چه سلامتی باشد، یوگا نسبت به دیگر تمرینات گزینه بهتری است. اگر شما در تمرینات یوگا فردی مبتدی هستید، این نکات ابتدایی برای شما مفید است.

برتین ها - ترجمه از امیر ابوالمعصوم: یوگا یکی از بهترین تمرینات برای آرامش ذهن و حفظ سلامت فیزیکی بدن است. چه هدف شما کاهش وزن، چه برقراری آرامش ذهنی و چه سلامتی باشد، یوگا نسبت به دیگر تمرینات گزینه بهتری است. اگر شما در تمرینات یوگا فردی مبتدی هستید، این نکات ابتدایی برای شما مفید است. اما اول از همه، باید درک بهتری از مفهوم یوگا داشته باشید.

نکات ابتدایی تمرینات یوگا برای همه

یوگا چیست؟

یوگا ورزشی است که از کشور هند آمده است؛ یوگا در واقع سیستم تعادلی ذهن و جسم که به هر کدام کمک می‌کند تا به بالاترین پتانسیل خود در سطح سلامت و شادی برسند. انجام تمرینات یوگا به شما کمک می‌کند تا سلامتی، بازده و خلاقیت خود را توسعه و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

یوگا حرکات مختلفی را با اهداف گوناگون دنبال می‌کند. برای مثال، بعضی از تمرینات یوگا برای کاهش وزن، بعضی برای هضم و بعضی دیگر برای افزایش قد مناسب است. شما می‌توانید ترکیبی از این حرکات را تمرین کنید تا سلامت کلی بدن خود را تجدید نمایید.

۱۰ نکته ابتدایی که قبل از شروع یوگا باید آن‌ها را بررسی کنید

با یوگا تازه آشنا شده اید؟ خب، مسلماً شما تنها نیستید. شما به عنوان یک مبتدی احتمال دارد با سردرگمی‌های زیادی روبه رو شوید، با توجه به این که کدام یک از حرکات را باید امتحان کنید، چه نکاتی را برای شروع باید رعایت کنید و چه احتیاط‌هایی را باید انجام دهید.

۱ - مقصود و اهداف خود را مشخص کنید

هدف، چیزی است که به ما انگیزه می‌دهد. یوگا هم از این قاعده مستثنی نیست. شما باید هدفی دست یافتنی و مقصودی درست را برای شروع تمرینات خود در نظر داشته باشید.
تاکید ما بر مشخص کردن اهداف دست یافتنی به خاطر این است که اگر شما برای خود اهدافی غیر واقعی تعیین کنید و موفق نشوید، احتمالا از تمرینات یوگا دست خواهید کشید. سعی کنید مقاصدی را انتخاب کنید که از طریق یوگا قابل دسترسی باشند. هر دوی این‌ها برای نگه داشتن ما در این مسیر لازم و ضروری هستند.

۲ - یک مربی یوگای خوب انتخاب کنید

اگرچه بیشتر مردم قصد دارند که تمرینات یوگای خود را به تنهایی آغاز کنند، اما اگر شما هم چنین قصدی دارید به شما توصیه می‌کنیم که یک مربی یوگای خوب استخدام کنید، تا به شما کمک کند که بهتر تمرین کنید. یک مربی یوگای خوب دقیقاً می‌داند که چطور شما را علاقه‌مند کند و همه تمرینات را برای شما لذت بخش‌تر و موثرتر ¬کند. یک مربی یوگای با تجربه و با صلاحیت می‌تواند در تمامی جزئیات به شما کمک کند، از جمله ظرافت‌های فیزیکی و ذهنی یوگا به خصوص در شروع کار.

یک مربی سرزنده هم می‌تواند متوجه شود که شما تمرینات را به درستی انجام می‌دهید و هم به شما در زمان درست پاسخ می‌دهد. این موضوع اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و انگیزه تان را برای تمرین یوگا حفظ می‌کند.

نکات ابتدایی تمرینات یوگا برای همه

۳ - لباس راحت بپوشید

راحت نگه داشتن بدنتان در حین تمرین همواره باید اولویت شما در یوگا باشد. شما در طول تمرین باید حرکات کششی زیادی را در تمام جهات انجام دهید؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که لباسی گشاد و انعطاف-پذیر بپوشید، تا حرکاتتان محدود نشود. در زمان انجام تمرینات یوگا از بستن کمربند، آویختن جواهرات، پوشیدن لباس‌های تنگ و پارچه‌هایی که ممکن است به پوستتان آسیب برسانند، جدا خودداری کنید.

۴ - محل مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب محلی مناسب شما را در وضعیت خوبی قرار خواهد داد و محیطی شاد را برای شما فراهم می‌کند. جایی که بتوانید در آرامش به تمرینات یوگا بپردازید. اگر می‌خواهید به کلاس یوگا بروید، مطمئن شوید که مکان مناسبی را انتخاب می‌کنید. جایی که بتوانید صدای مربی را به وضوح بشنوید و او را ببینید.

۵ - با حرکات ساده و ابتدایی شروع کنید

به عنوان یک مبتدی، لازم است تمرینات یوگا را با حرکات ساده و ابتدایی شروع کنید. حرکاتی که به قدرت و استقامت زیادی نیاز ندارند. از شما انتظار نمی‌رود که از همان اول به طور مستقیم بپرید و سریعا یوگای قدرتی یا حرکات فشرده یوگا را انجام دهید.

در ابتدای تمرینات یوگا ساده عمل کنید و به مرور زمان بعد از این که بر روی حرکات ساده تسلط پیدا کردید، حرکات چالشی بیشتری را به تمرینات روزانه خود اضافه کنید. حرکات ابتدایی یوگا مانند گرم کردن قبل از تمرینات سنگین، شما را برای چالش‌های بزرگ تری آماده می‌کنند.

۶ - محدودیت‌های خود را به چالش بکشید

در ابتدا باید تمرینات یوگا را با توجه به راحتی خودتان اجرا کنید و سپس به طور تدریجی از محدوده راحتی خود فراتر بروید تا در طول زمان مهارت‌های بیشتری کسب کنید. اما سعی نکنید با حرکات بسیار سخت به خود فشار وارد کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب‌های ماهیچه‌ای شوید.‌

می‌توانید از نفس کشیدن خود به عنوان یک معیار کمک بگیرید. هنگامی که ریتم نفس‌های شما آرام و عمیق است، احتمالا راه درستی را در پیش گرفته اید. اما اگر نفس هایتان ریتم تند و نامنظمی داشته باشند، به این معنی است که دارید در اجرای تمرینات یوگا اشتباه عمل می‌کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید لذت کار خود را حفظ کنید، به مرور زمان خود را با چالش روبه رو کنید.

نکات ابتدایی تمرینات یوگا برای همه

۷ - ثابت قدم باشید

انجام تمرینات یوگا به طور مداوم و منظم بسیار مهم است؛ زیرا اگر بین تمرینات وقفه ایجاد شود، عضلاتتان تنبل می‌شود. اگرچه بهترین زمان برای انجام تمرینات یوگا صبح زود است؛ اما هر زمان دیگری نیز می‌تواند مناسب باشد، به شرط آن که در تمرینات خود منظم عمل کنید.

با توجه به برنامه زمانی خود، جدولی برای تمرینات یوگا تنظیم کنید و سعی کنید متعهد شوید که به تمامی آن‌ها عمل کنید. اجازه ندهید هیچ عذر و بهانه‌ای شما را از مسیرتان دور کند.

۸ - زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

بلافاصله بعد از اتمام تمرینات یوگا، به کار‌های روزانه خود نپردازید. قابل درک است که شما روزانه کار‌های زیادی برای انجام دادن دارید، اما بهتر است بعد از اتمام تمرینات برای مدتی دراز بکشید و استراحت کنید؛ بنابراین می‌توانید انرژی از دست رفته خود را بازگردانید. هم چنین این کار می‌تواند ذهن شما را آرام کرده و بازدهی شما را افزایش دهد.

جمع بندی

این موارد نکات مهمی هستند که به شما به عنوان یک مبتدی در طول تمرینات یوگا کمک می‌کنند. هنگامی که یوگا را شروع می‌کنید، قادر خواهید بود که حس آرامش و فواید بی نظیر دیگری را در طول زمان تجربه کنید؛ بنابراین به خودتان زمان دهید. مطمئن باشید که اگر بدن خود را دوست داشته باشید، یوگا نیز شما را دوست خواهد داشت.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا در یوگا جوراب پوشیدن ممنوعه ؟

    • رضوان

      هه!
      ورزش فراماسون ها روز به روز داره پررنگتر میشه!

      پاسخ ها

      • رسول

        لطفا بزرگ شو

      • علی

        هر ورزشی بد نیست رضوان خان با دلیل حرفتو بگو

      • بدون نام

        ذهن اینقدر بسته نوبره والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج