جاباما
۸۵۳۸۴۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

گزارش مولر برای تبرئه ترامپ کافی نیست

آسوشیتدپرس در تحلیلی که بر گزارش مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا داشت تاکید کرد این گزارش به هیچ روی ترامپ را از اتهام‌های وارده تبرئه نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آسوشیتدپرس در تحلیلی که بر گزارش اخیر رابرت مولر درباره انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و ادعای دخالت روسیه در این انتخابات داشت تاکید کرد این گزارش به هیچ روی ترامپ را از اتهام‌های وارده تبرئه نمی‌کند.

بنابر این مطلب، گزارش مولر دو نتیجه گیری مهم را در بر داشت. اول اینکه وی به این نتیجه نرسیده است که توطئه‌ای مجرمانه بین روسیه و ستاد ترامپ برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ وجود داشته است. دوم اینکه مولر، رئیس جمهور آمریکا را از این مسئله که در اجرای عدالت کارشکنی یا تلاش برای نفوذ یا ارتکاب اعمال مجرمانه کرده است، مبرا نمی‌داند.

گزارش مولر برای تبرئه ترامپ کافی نیست

در ادامه آمده است: ما همچنان در این گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای که بخشی‌هایی از آن گزینش و منتشر شد، به دنبال اطلاعات صحیح و اینکه چه میزان از اطلاعات نگه داشته شده است,​ می‌گردیم. می‌دانیم که دادستان کل گفته است وی اطلاعاتی را درباره تحقیقاتی که هنوز جریان دارند,​ اظهارات هیئت منصفه و اطلاعاتی که می‌تواند برای افرادی که متهم نشده اند مشکل آفرین باشد و نیز برخی اطلاعاتی را که وی صلاح می‌داند، نگه داشته است.

در خصوص مساله کارشکنی در اجرای عدالت, ​مولر به ده مورد مختلف از عملکرد‌ ترامپ اشاره دارد که وی تلاش می‌کند مجرمانه بودن یا نبودن آن‌ها را مشخص سازد. برخی از این موارد نشان می‌دهند که ترامپ تلاش‌هایی را برای به دست گرفتن کنترل تحقیقات و برکناری رابرت مولر,​ بازرس ویژه صورت داده و در برخی موارد تلاش کرده است روند آن را کنترل کند یا بر روند این تحقیقات تاثیر بگذارد یا در مواردی نیز دادستان‌های وی تلاش کرده اند اطلاعاتی را از کسانی که در روند بازجویی‌ها همکاری می‌کنند,​ به دست آورند. در یک مورد خاص که به دادستان شخصی باز می‌گردد,​ تلاش شده است اطلاعاتی از مایکل فلین,​ مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید به دست آید.

همین مورد نشان می‌دهد دونالد ترامپ و اطرافیانش تلاش کرده اند علاوه بر جمع آوری اطلاعات,​ شکل باز جویی‌ها را نیز مشخص کنند,​کنترل روند را به دست بگیرند یا بر مسیر آن تاثیر بگذارند. گزارش مذکور همچنین نشان می‌دهد که در ماه‌های بعد از انتصاب رابرت مولر به عنوان بازرس ویژه در مارس ۲۰۱۷ چه روی داده است. به صورت خاص نشان می‌دهد که رئیس جمهور به دان مک گان,​ بازرس وقت کاخ سفید دستور برکناری مولر را داده بود، زیرا از نظر ترامپ,​ مولر و بازرسی‌های وی برای قدرت و ریاست جمهوری وی یک تهدید به شمار می‌آمد و از این رو در آن مقطع تلاش شد با برکنار کردن مولر,​ کنترل روند تحقیقات به دست گرفته شود.

بخش اول گزارش مولر به مداخله انتخاباتی روسیه و اقدامات ستاد ترامپ در ۲۰۰ صفحه می‌پردازد و اطلاعات زیادی را که از مصاحبه با ۵۰۰ شاهد و ۲۸۰۰ مورد احضار جمع آوری شده است ارائه می‌کند که تصویری کامل از آنچه در انتخابات ۲۰۱۶ در خصوص ستاد ترامپ و روسیه روی داد را نشان می‌دهد. در بخش دوم تحقیقات نیز بازرس ویژه به اینکه آیا رئیس جمهور از خطوط قانونی گذر کرده و تلاش در کارشکنی در اجرای عدالت داشته است یا نه,​ می‌پردازد. مولر ده مورد را بر می‌شمارد و بعد درباره قانون و اجرای آن در خصوص رئیس جمهور توضیح می‌دهد و در نهایت مقرر می‌کند که نمی‌توان به این سوال جواب داد، زیرا مسائل بغرنج حقوقی و قانونی مطرح هستند و به شکلی این سوال را باز و بی پاسخ می‌گذارد.

آسوشیتدپرس افزود: این را نیز می‌دانیم که بعد از این گزارش, ​رئیس جمهور و تیم حقوقی وی نیز اعلام پیروزی می‌کنند و ترامپ نیز همچنان مثل همیشه موضوع "هیچ تبانی در کار نیست" را تکرار کرد. وی گفته بود که "هیچ کارشکنی در کار نیست" و "به صورت کامل تبرئه" شده است. با این حال اکنون می‌دانیم که ترامپ در خصوص کارشکنی در اجرای عدالت به صورت کامل تبرئه نشده است. ​تیم حقوقی وی که این بیانیه را منتشر کرد به این مساله به چشم یک پیروزی نگاه می‌کند و به نظر می‌رسد راهبرد ترامپ نیز اکنون واژگون کردن میز‌ها و حمله به کسانی است که این بازرسی و تحقیقات درباره روسیه را به راه انداخته اند.

قرار است ویلیام بار، دادستان کل آمریکا برای شهادت به کنگره برود. دموکرات‌ها نیز از وی خواسته اند تا گزارش کامل را منتشر کند و گفته اند که شاید کار را به دادگاه بکشانند. دموکرات‌ها همچنین گفته اند می‌خواهند موضوع را از زبان شخص مولر نیز بشنوند و بار نیز در نشست خبری خود اعلام کرد به این مساله اعتراضی نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که تبرئه شد رفت و تسلیت به مخالفانش
      که باید از ترس سوراخ موش بخرن

    • بدون نام

      شمام میدونین ترامپ خیلی مهمه دوس دارین زود برکنار بشه ولی یه موز بر میدارین

    • بدون نام

      حالا اونا ول کردن شما ول نمیکنی

    • بدون نام

      ترامپ سکته زدی دیدی رفتی شدی گورستان منتظر توست هرگ. سال جدید را نمی بیینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج