جاباما
۸۵۴۱۹۸
۱۴ نظر
۵۰۱۹
۱۴ نظر
۵۰۱۹
پ

اینستاگرام تعداد لایک‌ها را مخفی می‌کند

به نظر می رسد اینستاگرام قصد دارد تعداد لایک یک پست را فقط برای منتشر کننده آن نشان دهد و به این ترتیب بقیه کاربران نمی‌توانند آن را رصد کنند.

خبرگزاری مهر: به زودی فید حساب‌های کاربری اینستاگرام تغییر می‌کند. این شبکه اجتماعی در نظر دارد تعداد لایک های یک پست را حذف کند. این بخشی از تلاش اینستاگرام برای کاهش فشار به این پلتفرم است.

«جین مانچون وونگ» یکی از کاربران توئیتر که سابقه طولانی در رصد ویژگی‌های جدید اینستاگرام دارد، تغییراتی در کد اندروید این شبکه اجتماعی را رصد کرده است.

اینستاگرام تعداد لایک‌ها را مخفی می‌کند

او اسکرین شاتی را در توئیتر پست کرده که شیوه کارکرد ویژگی جدید را نشان می‌دهد. در یکی از تصاویر به طور واضح نشان داده شده تعداد افرادی که یک پست را پسندیده اند، حذف شده است.

به این ترتیب اگر افرادی که کاربر را فالو می‌کنند یک پست را پسندیده باشند، فقط گزینه لایک آن قابل رصد است اما تعداد کل پسندهای یک پست دیده نمی‌شود.

فقط کاربری که پست را ارسال کرده می‌تواند تعداد پسندهای یک پست را با کلیک روی گزینه View Likes رصد کند.

در یکی از اسکرین شات ها این نوشته به چشم می‌خورد: «ما می‌خواهیم فالورها روی آنچه که کاربر به اشتراک می‌گذارد، تمرکز کنند نه آنکه پست‌های یک کاربر چه تعداد پسند دارد».

هرچند وونگ تابه حال بسیاری از ویژگی‌های اینستاگرام، فیس‌بوک و توئیتر را به درستی پیش بینی کرده، اما اینستاگرام ادعا می‌کند حذف تعداد لایک های یک پست را آزمایش نکرده است.

سخنگوی اینستاگرام در همین راستا به ورج گفت: ما در حال حاضر مشغول آزمایش این ویژگی نیستیم، بلکه روش‌های کاهش فشار بر اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

این در حالی است که مطالعات متعددی نشان داده شبکه‌های اجتماعی مشکلات ذهنی مانند افسردگی، تمایل به خودکشی و فشار ذهنی را افزایش می‌دهند.

در خبری دیگر گفته می‌شود که رمز عبور کاربران اینستاگرام در اختیار شرکت فیس‌بوک قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: از آنجایی که شرکت فیس‌بوک در طول یک سال اخیر به شدت از لحاظ امنیتی زیر سوال رفته و بسیاری از کاربران در این شبکه اجتماعی به نشانه اعتراض حساب کاربری خود را بسته و از آن خارج شده‌اند، کوچک‌ترین خبری مبنی بر افشای حریم خصوصی از جمله رمز عبور کاربران و در اختیار فیس‌بوک قرار دادن آنها می‌تواند جنجال‌های متعددی را به راه بیاندازد و برای کاربران دردسرساز شود.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت The Verge حاکی از آن است که گذرواژه و رمز عبور کاربران اینستاگرام که یکی از زیرمجموعه‌های محبوب و پرطرفدار فیس‌بوک به شمار می‌رود، افشا شده و در اختیار کارمندان فیس‌بوک، شرکت مادر اینستاگرام قرار گرفته است.

گفته می‌شود که این اطلاعات شخصی کاربران به صورت کاملاً ناخواسته در قالب متن ساده (Plain Text) ذخیره شده و در معرض و استفاده کارکنانی که به سیستم‌های داخلی و مخصوص فیس‌بوک دسترسی داشته‌اند، قرار گرفته است.

این طور که به نظر می‌رسد مشکلات و معضلات امنیتی فیس‌بوک تمامی ندارد و این شبکه اجتماعی بارها قرار است حریم خصوصی کاربرانش را زیر سوال برده و آنها را نگران مسائل امنیتی کند.

ظاهراً میلیون‌ها نفر از کاربران اینستاگرام به صورت کاملاً اتفاقی تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند که حالا معلوم نیست چه بر سر اطلاعات و حریم خصوصی آنها در حساب‌های کاربری اینستاگرام آنها بیاید.

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تمامی کاربران اینستاگرام توصیه کرده‌اند که هر چه سریع‌تر رمز عبور حساب کاربری خود در اینستاگرام را تغییر دهند تا دچار مشکلات امنیتی در آینده نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید معصومی نژاد

      تو رو خدا این خبر رو به بهنوش بختیاری نگید ناراحتی قبلی و قلبی با هم داره

    • بدون نام

      اونوقت مریض های خودشیفته چطور میخوان دیگه خودنمایی کنن؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا راهشو پیدا می کنند نگران نباش

    • مهناز

      چه خوب.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااای خیلی عالی میشه.چه خبر خوبی

    • بدون نام

      خیلی عالیه

    • بدون نام

      اونم ازاخبترداغ یادگرفته کامنت هارو سانسور میکنه

    • سمت خدا*نجم شریعتی*قرار روزانه

      درود به نجم شریعتی
      * مجری سمت خدا *

    • بدون نام

      خیلی کار خوبیه من بلاگر هستم و آشنا . متاسفانه تمام اینستاگرام های معروف لایک میخرن . بی محتوا ترین پستشون هم لایک میخوره .

    • بدون نام

      عاااالی میشه امیدوارم این اتفاق بیفته

    • حمیدرضا روستا

      هلاک اینم که جای لایک میگید پسندیدن ...

    • setareh

      چه مسخره
      یعنی اگه یکی رو زیر یه عکسی تگ کنیم نمیفهمیم عکس رو لایک کرده یا نه

    • کارواکس

      از یک جهت خوبه که پست را بر اساس میزان لایک قضاوت نمیکنن .
      از یک جهت بده چون پیج هایی که فالو تقلبی خریدن دیگه معلوم نمیشه ، مثلا پیچی که یک میلیون دنبال کننده داره اما پست هاش هزار تام لایک نمیخورد تابلو بود اما دیگه نمیشه تشخیص داد .

    • بدون نام

      وای خیلی کار خوبیههه من موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج