۸۵۴۶۴۷
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

پرداخت ۴۴میلیون از هزینه کاشت حلزون شنوایی

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به پرداخت ۴۴میلیون تومان از ۵۰ میلیون هزینه کاشت حلزون شنوای توسط این مجموعه گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام شده است.

ایسنا: دکتر هومن نریمانی، مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران به مناسبت هفته سلامت و شعار نخستین روز این هفته مبنی بر دسترسی عادلانه به خدمات سلامت درباره کاشت حلزون ناشنوایی اظهار کرد: یکی از اهداف عالی نظام سلامت در جمهوری اسلامی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار دارد و در مبحث نظام سلامت نیز قید شده، توزیع عادلانه خدمات سلامت است که یکی از مصداق‌های آن کاشت حلزون شنوایی محسوب می‌شود.

وی افزود: کاشت حلزون شنوایی از سال ۱۳۷۲ در ایران شروع شده و طی ۲۶ سالی که کاشت حلزون در کشور انجام شده است، هیات امنای صرفه جویی ارزی از ابتدای امر به عنوان حامی اصلی و مدیر راهبری این پروژه در کشور بوده است.

نریمانی با بیان اینکه سالانه ۲ تا ۳ هزار کودک ناشنوا و کم شنوا در کشور متولد می‌شوند، عنوان کرد: زمانی‌که خانواده‌های کودک ناشنوا یا کم شنوا به مراکز کاشت حلزون مراجعه می‌کنند، ابتدا برای آنها اقدامات درمانی همچون استفاده از وسایل کمک شنوایی و سمعک انجام می‌شود و اگر اقدامات درمانی پاسخگو نباشد، بیمار کاندیدای کاشت حلزون شنوایی می‌شود.

پرداخت ۴۴میلیون از هزینه کاشت حلزون شنوایی

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به اینکه سن طلایی کاشت حلزون شنوایی کمتر از چهار سالگی است، گفت: البته در شرایطی در بالای چهار سال نیز امکان کاشت حلزون شنوایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۲ تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ مورد عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام شده است، افزود: هزینه کاشت حلزون شنوایی، ۵۰ میلیون تومان است که شامل هزینه‌های خرید پروتز، حق‌العمل جراحی، هتلینگ بیمارستانی و حمایت‌های بعد از کاشت حلزون مانند ۱۰۰ جلسه گفتار درمانی و بازتوانی شنوایی است.

بنابر اعلام وبدا، نریمانی خاطرنشان کرد: هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران ۴۴ میلیون تومان از هزینه کاشت حلزون شنوایی را برای این بیماران پرداخت می‌کند و ۶ میلیون دیگر توسط خود خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: در زمینه کاشت حلزون شنوایی در خاورمیانه رتبه اول و در دنیا جزو ۱۰ کشور اول هستیم و طی چهار سال گذشته ۱۵۹ میلیارد تومان توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت کاشت حلزون شنوایی برای ۴۲۲۶ هزار کودک در ۱۱ مرکز درمانی سراسر کشور پرداخت شده است و این موضوع در راستای دسترسی عادلانه به خدمات است.

وی یادآور شد: مشکلاتی را در زمینه تحقق بودجه خرید پروتز کاشت حلزون داشته‌ایم؛ به صورتی که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اصلا بودجه در نظر گرفته شده تحقق پیدا نکرده و در سال ۹۶ نصف بودجه و در سال ۹۷ از ۵۴ میلیارد تومان ۵ میلیارد تحقق پیدا کرد، لذا در سال‌های اخیر هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از محل اعتبارات داخلی خود اقدام به تامین پروتزهای کاشت حلزون شنوایی کرده و حمایت‌های لازم در این راستا ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخشیدمیشود بزرک سال را حلزون گذاشت

    • بدون نام

      خداوند جزای خیر برای شما عزیزان عنایت فرمایند

    • ح

      فقط آمار الکی

    • ح

      فقط آمار الکی بدین در عمل هیچ غلطی نکردی. من خودم یک نمونه زنده هستم که هیچکمکی نکردید و تنها یه تعداد مقدس مأب که هیچ درکی از شرایط خانواده بیمار و خود بیمار ندارند در ان قسمت مشغول به کار هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج