۸۵۵۱۵۱
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا تبریز در مه غرق شد؟

تراکتوری‌ها با شکست مقابل پیکان تقریبا رویای قهرمانی در لیگ برتر را دوباره به چشم یک کابوس دیدند. کابوسی که مشخص نیست چه زمانی به پایان می‌رسد.

خبرآنلاین: همه چیز از شکست تراکتوری ها مقابل سپیدرود رشت آغاز شد. با اشتباه های عجیب فروزان، جام تقریبا از دستان تراکتورسازان لیز خورد. کسانی بودند که اعتقاد داشتند فروزان به خاطر شرط بندی آن گل ها را خورده است و در این میان استقلالی ها هم به تراکتور طعنه می زدند.

پس از آن بود که فروزان به کمیته اخلاق نامه زد و از دردسری گفت که در تبریز برای او درست شده است. این پایان جنجال های تراکتور نبود. دروازه بان تراکتورسازی تصمیم گرفت از مالک باشگاه شکایت کند. اوضاع وقتی پیچیده تر شد که پرشورها در تبریز هم باختند، این بار به پیکان. درگیری ها در تبریز اوج گرفت. یکی از هواداران تراکتور به مسعود شجاعی حمله ور شد.

تماشاگران تراکتور دیگر طاقت نداشتند. آن‌ ها به درون زمین مسابقه ریختند. حتی کنترل آن ها در بیرون از ورزشگاه کار مشکلی بود. پس از چند ساعت عجیب در حوالی ورزشگاه یادگار امام، دو تیم از ورزشگاه خارج شدند اما تمرینات فردای تراکتورسازی تعطیل شد. دادستان تبریز در این میان از تشکیل یک پرونده قضایی برای تراکتوری ها خبر داد. پس از آن بود که هواداران تراکتورسازی به تمرین تیم محبوبشان رفتند.

در ادامه حتی ماجرای باخت تراکتور به استانداری هم رسید. هواداران تراکتور در جریان بازی مقابل پیکان، چیزی فراتر از قهرمانی را از دست دادند. درگیری با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، احتمالا باعث جدایی دو ملی‌پوش با تجربه از جمع پرشورها خواهد بود. وضعیت خارجی‌های تراکتور هم چندان مساعد نیست.

شاید آن‌ها مثل همان هم‌تیمی سابقشان که در نیم فصل نخست دیگر حاضر نشد به تبریز بازگردد، در تابستان تراکتور را برای همیشه ترک کنند. شاید هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها هم رخ ندهد، اما آن‌چه مشخص است، ویرانی برندی است که سال‌ها در تبریز قطعه به قطعه تکمیل شد و حالا در کمتر از یک شب، ویران شده است.

درگیری با مسعود شجاعی و اشکان دژاگه باعث شد تا محمد تقوی و مهدی طارمی هم از ملی پوشان حمایت کنند. پس از آن قرار شد رای نهایی کمیته انضباطی برای تراکتوری ها تا انتهای هفته جاری منتشر شود. رییس هیئت مدیره تراکتورسازی هم از اتفاقاتی که رخ داده بود ناراحت بود: «هوادار هر تیمی با آن تیم زندگی می‌کند.

من شرمنده هواداران شدم. آقای زنوزی هم ماجرای یکی از تماشاگران ما را گفته است که برای اینکه در زمستان به هواداران بگوید به ورزشگاه بیایند، در آن هوای سرد برهنه شد. مطمئناً چنین عاشقی نمی‌آید آبروی شهر و تیمش را ببرد؛ آن هم به کاپیتان تیمش؛ آن هم مسعود شجاعی که اسطوره اخلاق است. اشکان دژاگه و احسان حاج صفی هم همینطور. بچه‌های ما واقعاً نمونه هستند.» حتی تراکتوری ها هم تلاش کردند از کاپیتان ملی پوش خود دلجویی کنند.

حالا ممکن است اشکان دژاگه هم محروم شود. اما با رسمی شدن شکایت فروزان از زنوزی، حالا همه چیز در اوج بحران است. مه فروردین، تبریز را بغل کرده و آخر شب، در قهوه‌خانه طالقانی در دروازه تهران، تلویزیون روی سریالی از شبکه آی‌فیلم دوباره روشن است.

مشتری‌ها تک و توک و تُنُک نشسته‌اند و گفتگویی نیست. تو به این فکر می‌کنی که همین، همیشه روال طبیعی زندگی در این گوشه‌ از گوش گربه بوده؛ همیشه دیگرانی بوده‌اند که بخواهند حق‌خواهیِ به‌حق مردم این خطه را مصادره به مطلوب ناحق‌شان کنند و حالا فوتبال، زمین بازی‌شان شده. از خودت می‌پرسی چه کسی باید این سیل را به مسیر طبیعی برگرداند؟ پاسخ، سهل و ممتنع است اما در فوتبال، روشن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      به به....چه ملت بافرهنگی هستیم ما....ما بهترینیم.ما تاریخ چندهزارساله داریم..مانابغه هستیم.....همیشه چندنفر وحشی،با سوگیری و جهت دار کردن هر اجتماعی،به نفع خودشان و اهداف پلیدشان کار می کنند و ملت همیشه در صحنه هم بی تفاوت،همچون کودکی نگاهشان می کنند!!

      پاسخ ها

      • آیهان پاشا

        تبریز سرور تهران اینو تو مخ ندارتون فرو کنید...‌ خخخخخ

      • بدون نام

        از اسمت معلومه توهم زدی پاشا جان اخه عثمانی صد ساله فروپاشیده برو حریم سلطانتو نگاه کن پسر خوب به این کارا کاری نداشته باش

    • بدون نام

      آقای نویسنده. کجا استقلالی ها طعنه زدن؟
      چرا از خودت حرف در میاری؟
      پرسپولیسیها دنبال حاشیه سازی و محرومیت
      بودن که در مقابل تراکتور باید بازی کنند.
      شما مثل اینکه خواب بودی .

    • بدون نام

      لعنت به فدراسیون و تاج

    • بدون نام

      نویسنده خیلی احمق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره راست میگی انگار داره خوابشو برا مردم تعریف میکنه

    • بدون نام

      پرسپولیسی کتیف چه ربطی به استقلال داشت

    • traxtor

      من یه تراکتوریم
      به استقلال چه ربطی داره
      اصلا اخلاق حرفه ای ندارین که جهت گیری میکنین
      اون هوادارم که شجاعیرو زد یه پرسپولیسی بود
      همینکارا رو میکنین میان قومیت ها اختلاف میوفته
      هممون انسانیم به خدا ما فارسارو خیلی دوس داریم
      چرا سر یه فوتبال دعوا میکنیم

      پاسخ ها

      • تراختور سرور لنگ وکیسه

        این هوچی گری کار پرسپولیسا هست ما توتبریز نمیذاریم ببرن ورزشگله رابراشون جهنم میکنیم

    • بدون نام

      خیلی جالبه لنگیایه هفته است دارن بیانیه میدن که ماامنیت جانی نداریم تزارجورحرف بعدشمامیاین میگین اسقلالیاموضع گرفتن به ماچه ربطی داره لطفایه مقدارشرف داشته باشین

    • همشهری

      نویسنده عزیز اصلا معلوم نیست ها برا کدوم تیم داری قلم میزنی
      چرا می خای تیمو به حاشیه ببری با این چرندیات
      فعلا مه تیم شمارو بغل کرده که این طوری دارین جون میدین

    • sahand

      تمام مطبوعات تهران نشین عقده شون رو تو این دو هفته خالی میکنند .
      نویسنده میخواد جو بده داره عقده کشایی میکند.
      بدانینید که با این بد گویی ها و جو منفی دادنها ما متحد تر و یکدلتر میشویم.
      شما هم از حالا برای بازیکنا جهت دهی و شایعه سازی نکن که از تراکتور میرن هر بازیکنی افتخار کنه تو تیم ماست. همانطور که همشون با جون ودل در خدمت تیم هستند.

      پاسخ ها

      • آیهان پاشا

        اقای نویسنده هر بازیکنی بره مطمئن باش بهتر از اونش میاریم خودتتو خسته نکن ...بازی کردن برای هر بازیکنی افتخار خیلی هم دلش بخاد ...جلو هوادران گلچین شده از دلاور مردان ترک بازی کنه هوادار خالص همه از جنس ترک ...در ضمن اگر هم شده رونالدو مسی انیستا مودریج هازارد هم میاریم توانایشو داریم ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج