۸۵۵۱۷۴
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ائتلاف دو شهردار غیرپاسخگو برای انتخابات ۱۴۰۰

روزنامه آرمان در گزارشی از ائتلاف دو شهردار اصولگرا براي انتخابات ۱۴۰۰ خبر داده است.

روزنامه آرمان در گزارشی از ائتلاف دو شهردار اصولگرا براي انتخابات ۱۴۰۰ خبر داده است.

محمدباقر قالیباف چند ویژگی مشترک با محمود احمدی‌نژاد دارد که شامل «تلاش برای رسیدن به قدرت در عین القای تمایل به خدمت در خارج قدرت»، «سر دادن شعار وحدت و دوستی در عین تخریب دولت مستقر»، «دور شدن ناگهانی از تریبون‌ها برای ترغیب جامعه به گمانه‌زنی درباره سکوتشان»، «ظاهر شدن پس از غیبت طولانی در انظار عمومی و سخنرانی‌هایی با محتوای متهم کردن مخالفان سیاسی خودشان و دولت» و «عضویت در مجمع تشخیص مصلحت» و... مواضع این دو شخصیت‌ به مرور زمان شبیه یکدیگر شد.

ائتلاف دو شهردار غیرپاسخگو برای انتخابات ۱۴۰۰

البته بسیاری این ادعا را تایید می‌کنند که تحقق منافع برای قالیباف و احمدی‌نژاد در صدر سمت و سوی موضع‌گیری آنهاست. به عنوان نمونه مخالفت با FATF یکی از اشتراکات مشهود قالیباف و احمدی‌نژاد است که هر دو به‌خوبی می‌دانند دلیل این مخالفت نه آنچه است در پشت تریبون می‌گویند یا به‌صورت یادداشت منتشر می‌کنند بلکه مخالفت با روحانی و دولت اوست که در این میان هدف احمدی‌نژاد القای بهتر بودن تصمیمات دولت خودش و هدف قالیباف جذب رای با ناکارآمد نشان دادن روحانی است!

برای تایید ادعای شباهت‌های قالیباف و احمدی‌نژاد تنها نمی‌توان به مواضع چرخشی آنها درباره FATF بسنده کرد بلکه در امور داخلی هم این دو شخصیت شباهت‌های رفتاری و عملکردی زیادی با همدیگر دارند که واضح‌ترین آنها نفی حضور در اردوگاه اصولگرایی است. احمدی‌نژاد بارها تاکید کرده که اصولگرا نیست و به‌طور نمونه فروردین 96 تاکید کرد: «من کی گفتم جزو جناح اصولگرا هستم و کی آنها گفته‌اند که من جزو آنها هستم؟» حتی مدعی می‌شود: «پس از سال ۸۴ من هیچ‌گاه عضو جناحی نبودم.

آنها با من مخالف بودند، ۸۴ مگر اصولگرایان از من حمایت کردند؟ فشار هم آوردند که کاندیدا نشوم.» این ادعاها بارها تکرار شد اما هنوز به این سوال پاسخی داده نشده که پس از انتخابات‌های سال‌های 84 و 88 چه جریانی غیر اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت کرد تا او برکرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. برخی اصولگرایان با کمی تقیه حمایت از احمدی‌نژاد را تایید می‌کنند اما در عین حال می‌گویند در دو سال آخر ریاست جمهوری احمدی‌نژاد یعنی از سال 86 حمایت خود را متوقف کردند اما حضور احمدی‌نژاد در اردوگاه اصولگرایی هیچ‌گاه از سوی اصولگرایانی به غیر از خودش تکذیب نشد! اکنون قالیباف هم همین مسیر را طی می‌کند.

او بارها اصرار داشته تا کاندیدای نهایی جریان اصولگرایی شود، اما هر بار با ناکامی مواجه شده است. یعنی یا در انتخابات شکست خورده یا مجبور به کناره‌گیری شده است. در چنین شرایطی هر دو طرف گله‌مند شدند و اصولگرایان در گفت‌وگوهایشان او را دیگر اصولگرا خطاب نکردند؛ مانند رحمت ا... حافظی که در اردیبهشت 96 خطاب به اصولگرایان گفت: «قالیباف اصولگرا نیست» و او هم مانند احمدی‌نژاد که گروه بهار را تشکیل داد اقدام به تقویت جریانی به نام نواصولگرایی کرد. البته اهداف قالیباف برای سامان دادن به نواصولگرایی مشخص است چنانکه قربان‌زاده مشاور او گفته است: «برخلاف تصورهای باطل برخی افراد، اصولگرایان از قبل برنده نیستند.» بنابراین این احتمال وجود دارد که اصولگرایی علیه اصولگرایی با محوریت قالیباف رخ دهد.

ائتلاف احمدی‌نژاد و قالیباف

شاید کمی غیر واقعی باشد اما باید در نظر داشت اشتراکات قالیباف و احمدی‌نژاد به‌رغم اینکه بارها نشان دادند مخالف همدیگر هستند اما فرصتی برای تقویت آنهاست. در جریان اصولگرایی اتفاقات غیرمترقبه زیادی رخ داده است مانند انتخابات مجلس دهم که اصولگرایان برای ورود به مجلس به لیست اصلاح‌طلبان وارد شدند و موفق هم بودند. بنابراین چندان عجیب نیست که حالا دو اصولگرا که یکی تجربه ریاست جمهوری دارد و دیگری در انتظار ورود به پاستور است، با یکدیگر ائتلاف کنند به‌ویژه آنکه آنها در رزومه خود شهرداری را دارند و این هم اشتراک دیگر آنهاست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مراد نظری

      سلام وخسته نباشید // درود وسلام خدا بر آنهایی که صادقانه در زمان جنگ شهید شدند ویا کسانی که مردند و
      واینهمه دروغ و گرانی وبدبختی را نمیدیدند آیا اینها می فهمند خانواده متوسط ایرانی شاید سه ماه یک بار گوشت
      قرمز سر سفره اش نمیاد

    • ویلا

      سلام کسی خبر داره احمدی نژاد انتخابات بعدی میاد یا خیر وایسا تایید صلاحیت میشه؟

    • بی نام

      ازشون خوشم نمیاد
      اما کاش پاسخگویی رو از پاسخگویی های صد روزه حسن آقا کلید ساز یاد میگرفتن
      کاش آنچنان رونقی میساختن
      که آنچنان ...

    • صاحب

      اگه این تخریب نیست چیه؟ چرا چرت میگی وقالیباف واحمدی نژاد رو یکی میدونی؟!

    • مهدی

      هیچکس به اندازه این دو نفر زحمت نکشید،خیلی بهتر دولت لیبرال غرب زده فعلیه

    • بدون نام

      افتضاحات شهرسازی و بدهیهای هزاران میلیاردی پاسخ نداده در شهرداری از شاهکارهای قالیبافه ، او هیچ گاه عملکرد خوبی نداشته ، صرفا دنبال ظاهرسازی و تبلیغاته برای رسیدن به صندلی قدرت ، قالیباف بازنده انتخاباتها بوده و هست

    • بدون نام

      بازهم اصولگرایان بهترنداصلاح طلبان که فاتحه مملکت راخواندند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افسوس که یادم میاد.زمان ریس جمهور محبوب محرومان و مستضعفان ایران. بخدا قسم که مردم راحتتر از امروز زندگی میکردن.چهار ملیون نفر.صاحب خانه شدن و همه ملت ستمدیده قهرمان ایران سر سفره یارانش نمک گیر شدن. احمدی نژاد مرد بزرگ و سالم و مسئولی دلسوز واقعا پاک دست.بود.

    • بدون نام

      شورای ناکارآمد و اصلاح طلب تهران، جز نامگذاری تحریک آمیز هیچ اقدام موثری برای تهران انجام نداده است. تعویض پی در پی شهردار، افتتاح پروزژه هایی که از دستاورد های مدیریت نیروهای انقلابی در شهرداری تهران بود، اصلاح طلبان هنوز با اعتماد به نفس کذایی، به دنبال جنگ روانی و تصاحب آرای مردم هستند؟

    • آگاه

      به همین زودی حول ورتان داشت
      هنوز که خیلی مونده فلک زده ها

    • بدون نام

      چه تحلیل چرت و پرتی.

    • علی

      چه تحلیل چرتی

      زنده باد دکتر محمود احمدی نژاد حامی مردم مستصعف ایران

    • ضد امریکا

      این دو فرد از شماها خیلی بهترن.

    • علی

      احمدی نژاد زمانش کار هم زیاد بود درآمد هم بود دیگه پیاز یک دولار نبود ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج