۸۵۵۷۹۱
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

مشتریان بانکی باید شناسه شهاب داشته باشند

باتوجه به لزوم احراز هویت صحیح مشتریان در نظام بانکی، شناسه‌ای تحت عنوان «شهاب» برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده که به صورت یکتا مشتری را در همه بانک‌ها شناسایی می‌کند. البته مشتریانی که پیش از این در بانک‌ها احراز هویت شده‌اند نیازی نیست مجدد به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به اینکه مشتریان در نظام بانکی کشور باید به درستی احراز هویت شوند، شناسه‌ای تحت عنوان «شهاب» برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده است که به صورت یکتا مشتری را در همه بانک‌ها شناسایی می‌کند.

شناسه «شهاب» برای هر شخص منحصر به فرد است و در تمام بانک‌ها به صورت یکسان تعریف می‌شود. این شناسه بعد از احراز هویت و حصول اطمینان از هویت افراد اختصاص داده می‌شود.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، از ابتدای اردیبهشت ماه نبود شناسه «شهاب» برای اشخاص به منزله عدم احراز هویت بوده و محدودیت‌های مشخصی نظیر نقل و انتقال وجه برای حساب‌های اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است اخذ اطلاعات و تکمیل و دریافت شناسه «شهاب» توسط بانک‌ها صورت گرفته و مشتریان چنانچه قبلاً در بانک‌ها احراز هویت شده‌اند نیازی به مراجعه به بانک‌ها ندارند.

طبق اعلام بانک مرکزی، احراز هویت، به فرایند شناسایی مشتری منطبق با مقررات مبارزه پولشویی اطلاق می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام‌

      صرف نظر از اینکه این شناسه شهاب چقدر میتواند مفید باشد آنچه ضروری به نظر میرسد شناسایی تعداد معدودی افراد درشبکه بانکی است که مبادرت به پولیشویی می کنند و بطور قطع تا امروز این معدود افراد هم برای دستگاه قضایی و هم سیستم بانکی قابل دسترسی هستند بقول معروف دنبال زیر بغل مار نگردید

    • بدون نام

      باز هم به بهانه ای پول میخواهند بگیران.
      همه مشتریان بانکها برای افتتاح حساب بانکی اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه خود را می بایست به بانک ارائه دهند.من دو حساب در بانک مسکن دارم. برای افتتاح یک حساب جدید در همون شعبه باز هم اصل کارت ملی و شناسنامه را ارائه دادم. حالا این احراز هویت یعنی چی؟ جز اینکه بابت این احراز هویت یک پولی از مردم میخواهند بگیرن چیزی دیگر نیست. هر روز شاهد کلاهبرداری بانکها به انحای مختلف هستیم

    • بدون نام

      خوب اینکه میشه همون سرک کشیدن و کنترل حساب افراد یعنی با یه شناسه کل دارایی فرد در بانک های مختلف رو بصورت یکجا چک میکنن

      پاسخ ها

      • خدا

        ملت که سرگرم باشن/جماعتی به پولشویی و اختلاس و غاذت می پردازن/ پولشویی را به مردم نسبت میدن،دوست عزیز پولشویان حرفه ای عزیزان خودتون ان/شعبون بی مخ توی فیلم هزار دستان می گفت وقتی این سر کوچه دعواست ،اون سر کوچه دارن یه خلاف بزرگی می کنن!!!

    • بدون نام

      یه روز شبا. یه روز شهاب یه روز کارت ملی یه روز کارت ملی هوشمند. وووووتا کی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج