۸۵۶۴
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

سلاطین ثروت

الوارفروشی که مالک گوچی شد

«فرانسوا پینو»، مالک عمده سهام گروه کالاهای لوکس PPR که دارای برندهایی چون گوچی، ایو سنت لورن و پوما می‌باشد، با ثروت ۶/۷ میلیارد دلار شصتمین میلیاردر دنیا می‌باشد.

فرانسوا پینو، مالک عمده سهام گروه کالاهای لوکس PPR که دارای برندهایی چون گوچی، ایو سنت لورن و پوما می‌باشد، با ثروت ۶/۷ میلیارد دلار شصتمین میلیاردر دنیا می‌باشد.

این مرد ثروتمند فرانسوی متولد 21 آگوست سال 1936 می‌باشد. او ريیس و مدیرعامل شرکت PPR است. این گروه در حقیقت مجموعه‌ای از چندین شرکت و برند کالاهای لوکس و دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروش این کالاها می‌باشد. فرانسوا پینو در سال 1963 این شرکت را تاسیس کرد که در حال حاضر توسط پسر او فرانسوا-هنری پینو که در سال 2009 با یکی از هنرپیشه‌های معروف به نام سلما‌هایک ازدواج کرده،‌ اداره می‌شود. این شرکت در آغاز یک شرکت تولید الوار و ابزار ساختمان‌سازی بود؛ اما در اواسط دهه 90 حوزه کاری خود را به بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تغییر داد و به سرعت تبدیل به بازیگری قدرتمند در این بازار شد.

PPR در سال ۱۹۹۹ با خرید سهام شرکت گوچی کنترل این گروه را به دست گرفت و با تاسیس گروهی متشکل از چندین برند معروف در کالاهای لوکس وارد مرحله‌ای جدید از توسعه گروه شد. در سال ۲۰۰۷ این گروه به دنبال فرصت‌های رشد جدید از طریق خرید سهام پوما، برند پیشتاز در بازار لوازم و لباس‌های ورزشی‌ بود. PPR همچنان به رشد خود در بازارهای پررونق به واسطه برند‌های بسیار مشهور و قوی خود ادامه داده است.

الوارفروشی که مالک گوچی شد

PPR در سال 1988 یک شرکت متخصص در زمینه تجارت، توزیع و تولید الوار در بازار سهام پاریس بود. در سال 1990 فرانسوا پینو شرکت CFAO را که یک شرکت متخصص در زمینه توزیع تجهیزات الکتریکی و تجارت در آفریقا بود، خرید. در سال 1991 با خرید شرکت کانفوراما، این گروه وارد فعالیت‌های خرده‌فروشی شد. با خرید شرکت «او پرنتام» در سال 1992،‌ گروه پینو-پرنتام که مالک 54 درصد سهام شرکت «لا ردوت» و «فینارف» بود،‌ متولد شد. فرانسوا پینو گروه خود را در سال 1994 با شرکت لا ردوت ادغام کرده و نام گروه حاصله را به پینو-پرنتام-ردوت تغییر داد.

این گروه همچنین در این سال شرکت «اف نک» را که یک زنجیره فروشگاه‌های محصولات سرگرمی، فرهنگی و الکترونیک بود، خرید. این شرکت بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نوع خود در فرانسه است. CFAO در سال ۱۹۹۶ شرکت SCOA، توزیع‌کننده برتر محصولات دارویی در غرب آفریقا را خرید. گروه PPR در همین سال فروشگاه‌های زنجیره‌ای لباس‌های زیر اورکانتا را راه‌اندازی کرد.
از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ این گروه با خریدن الوس (شرکت پیشتاز در بازار فروش مایحتاج منزل در اسکاندیناوی)، گسترش زنجیره اف‌نک، خرید شرکت گیلبرت (شرکت اروپایی پیشتاز در لوازم و مبلمان اداری) خرید شرکت بریلین (شرکت بزرگ آمریکایی در بازار فروش مایحتاج منزل) و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره لوازم ورزشی به نام «مید این اسپورت» به گسترش خود ادامه داد. فرانسوا پینو سپس با خرید ۴۲ درصد سهام گوچی توسط گروه خود، اولین گام در ورود به صنعت کالاهای لوکس را برداشت. گوچی در سال ۱۹۹۹ شرکت برند معروف در کالاهای لوکس، ایو سنت لورن را خریداری کرد.

الوارفروشی که مالک گوچی شد

این گروه در سال 2000 شرکت فروشنده کامپیوترهای شخصی، سورکوف را نیز خریداری کرد. گروه گوچی شرکت‌های بوتگا ونتا و بالنچیاگا را در سال 2001 خرید و با شرکت‌های مک کارتنی و الکساندر کویین نیز قراردادهای شراکت امضا کرد. کانفوراما با خرید گروه امتزا، شرکت پیشتاز در مبلمان منزل در ایتالیا، وارد بازار این کشور شد.

این گروه در سال ۲۰۰۳ گروه پینو بوا و شرکت گیلبرت را به شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی فروخت و در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ نیز بخش‌هایی از گروه را مثل شرکت رکسل، بخشی از سهام شرکت فینارف، شرکت موبایل پلانت، بخشی از سهام شرکت فاست، بخش عمده سهام فرانس پرنتام و گروه اورکانتا که همگی از شرکت‌های تابعه این گروه بودند را به فروش رساند؛ اما همچنان به خرید سهام گروه گوچی ادامه داد، تا جایی که توانست کل این گروه را بخرد. این گروه همچنین در این سال فعالیت‌های خدماتی اف نک را نیز متوقف کرد. گروه PPR همچنان به فروش بخش‌هایی از گروه از سال ۲۰۰۷ تاکنون ادامه داده؛ اما طی این سال‌ها سهام خود در پوما را افزایش داده و همچنین از طریق شرکت ردکت، یکی از شرکت‌های تابعه خود، گروه آمریکایی یونایتد ریتیل را خریده است. این گروه همچنین بخشی از سهام شرکت ساعت‌سازی سوئیسی ژرارد پرگو را خریده است.

الوارفروشی که مالک گوچی شد

در حال حاضر مهم‌ترین زیرگروه‌های PPR، گروه گوچی، پوما، کانفوراما، اف‌نک و گروه ردکت هستند.

الوارفروشی که مالک گوچی شد

فرانسوا پینو، همانند دیگر افراد ثروتمند و سرشناس فرانسه مثل آقای آرنو و ژان لوک لاگاردر به ارتباطات سیاسی خود تکیه زیادی دارد. او در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 از حمایت سخاوتمندانه بانک قدیمی کردیت لیونز در فرانسه برخوردار بود. او همچنین از دوستان صمیمی ريیس‌جمهور پیشین فرانسه، ژاک شیراک است. فرانسوا پینو همواره نشان داده که قابلیت ریسک‌پذیری بالایی دارد و می‌تواند به سرعت ساختار شرکت‌های خود را عوض کند. سهام گروه او در سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته است.

کلکسیون هنری وسیع شخصی او در پالاتزو گراسی در ونیز که در سال ۲۰۰۶ آن را خریده بود، به نمایش گذاشته شده است.

منبع : دنیای اقتصاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج