جاباما
۸۵۷۴۹۱
۲۷ نظر
۵۰۲۹
۲۷ نظر
۵۰۲۹
پ

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

مجله تایم سالانه برترین چهره‌های سال را انتخاب می‌کند و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد فهرستی از چهره‌های برتر این سال هستیم. این فهرست، چهره‌های منتخب را در دسته‌بندی‌های متفاوتی معرفی کرده است و در این قسمت می‌خواهیم با هم نگاهی به دسته‌بندی چهره‌های هنرمند در سال ۲۰۱۹ از دید مجله تایم داشته باشیم.

برترین‌ها - ترجمه از محمد کاملان: مجله تایم سالانه برترین چهره‌های سال را انتخاب می‌کند و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد فهرستی از چهره‌های برتر این سال هستیم. این فهرست، چهره‌های منتخب را در دسته‌بندی‌های متفاوتی معرفی کرده است و در این قسمت می‌خواهیم با هم نگاهی به دسته‌بندی چهره‌های هنرمند در سال ۲۰۱۹ از دید مجله تایم داشته باشیم.

دواین جانسون

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
این ستاره همیشه خنده‌روی هالیوودی که سابقه درخشانی در مسابقات کشتی‌کج نیز دارد، یکی از معروف‌ترین چهره‌های دنیای هالیوود در چند سال اخیر است و به به‌رغم اینکه تنها بیست سال در هالیوود حضور دارد باز هم کارنامه پر و پیمانی برای خودش دست و پا کرده و چیزی نزدیک به ۴۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی را در فهرست آثار دواین جانسون مشاهده می‌کنیم.

این آمار از تلاش و فعالیت زیاد دواین حکایت دارد و همکاران و دوستانش نیز همیشه به سخت‌کوشی او اعتراف کرده‌اند. افرادی که با دواین جانسون در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته‌اند مدعی هستند دواین در طول روز سعی می‌کند تا ۱۰۰ درصد از نیروی خود را صرف کار‌هایی که در حین انجام آن‌ها است کند. تلاش و کوشش دواین نتیجه بخش بوده و این روز‌ها به یکی از پول‌سازترین چهره‌های هالیوود تبدیل شده است.

جالب است بدانید گزارش شده که دواین جانسون سالانه چیزی نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار درآمد دارد و از لحاظ درآمد در مقام پنجم سلبریتی‌های ثروتمند دنیا قرار گرفته است. جالب‌تر اینکه دواین جانسون در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که احتمال دارد در سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود و با توجه به هوادارانی که در شبکه‌های اجتماعی او را دنبال می‌کنند، هیچ بعید نیست روزی دواین جانسون را بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا شاهد باشیم.

رجینا کینگ

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

رجینا (REGINA KING) اولین بار در سریال تلویزیونی ۲۲۷ در سال ۱۹۸۵ ایفای نقش کرد و نقش‌آفرینی خوب او باعث شد تا سال ۱۹۹۰ شاهد پخش فصل‌های بعدی این سریال باشیم، از آن زمان به بعد ریجنا در چیزی نزدیک به ۵۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کرده است. ریجا در کارگردانی نیز دست دارد و ۱۱ قسمت از سریال‌های مختلف را کارگردانی کرده.

حضور مستمر ریجنا در دنیای هالیوود، دستاور‌های زیادی نیز برای او به همراه داشته که در این زمینه می‌توان به جایزه گلدن گلاب اشاره کرد. ریجنا برای بازی در فیلم «اگر خیابان بِیل می‌توانست حرف بزند» (If Beale Street Could Talk)، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را نیز از آن خود کرد. رجینا در سال ۱۹۷۱ در سینسیناتی زاده شد و پدرش مهندس برق و مادرش معلم است، او خواهری نیز با نام رینا کینگ دارد که رینا نیز مدتی به حرفه بازیگری مشغول بود.

دریافت جایزه اسکار در سال ۲۰۱۸ و انتخاب رجینا در فهرست ۱۰۰ چهره برتر سال ۲۰۱۹ از این امر حکایت دارد که ریجنا در اوج موفقیت و شهرت است و با این حساب انتظار داریم در سال‌های بعد نیز آثار برجسته‌ای را از رجینا کینگ شاهد باشیم.

خالید رابینسون

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
خالد دونل رابینسون (Khalid Donnel Robinson) را در صحنه‌های موسیقی با نام هنری خالید (KHALID)، می‌شناسیم. وی خواننده و ترانه‌سرایی آفریقایی تبار است که در آمریکا فعالیت می‌کند. خالید در سال ۲۰۱۶ اولین تک‌آهنگ خود را با نام «مکان» (Location)، اجرا کرد و این ترانه به‌سرعت به یکی از آهنگ‌های پرفروش ۲۰۱۶ تبدیل شد و در جدول ۱۰۰ ترانه برتر آمریکا، در مقام ۱۶ جای گرفت. مدتی بعد نیز در سال ۲۰۱۷ شاهد انتشار اولین آلبوم او با نام «نوجوان آمریکایی» (American Teen)، بودیم. در سال ۲۰۱۸ نیز خالید ترانه «عشق دروغ می‌گوید» (Love Lies) را اجرا کرد و این ترانه به سرعت در میان ۱۰ آهنگ برتر جدول ترانه‌های پرفروش آمریکا قرار گرفت.

جالب است بدانید خالید تمام این دستاورد‌ها را در سن و سال بسیار کم بدست آورده و در حال حاضر تنها ۲۱ سال دارد. خالید در سال ۱۹۹۸ در جورجیا آمریکا متولد شد و کودکی خود را در ایالت‌های مختلفی گذراند. از آنجایی که مادر خالید در ارتش خدمت می‌کرد و به مدت ۶ سال برای ماموریت به آلمان فرستاده شده بود، خالید نیز به همراه مادرش شش سال از عمرش را در آلمان سپری کرد. استعداد خالید در ترانه‌سرایی و موسیقی در دبیرستان شکوفا شد و موفقیت‌های او در خوانندگی باعث شده تا ۴ تور بزرگ موسیقی را تاکنون اجرا کرده باشد.

خالید در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون دلار ثروت و دارایی دارد و با توجه به سن و سال کمش انتظار داریم در آینده بیشتر از این خواننده جوان و خوش‌آتیه بشنویم.

امیلیا کلارک

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
کسی را سراغ نداریم که دنریس تارگرین را در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت نشناسد، امیلیا کلارک تجربه نه‌چندان خوبی از بازیگری در سینما و تلویزیون نداشت، اما حضور او در نقش دنریس تارگرین به‌اندازه‌ای جذاب و تحسین برانگیز بود که توانست جایزه امی را در سال ۲۰۱۱ برای بازی در نقش مکمل زن در سریال بازی تاج و تخت را از آن خود کند.

امیلیا کلارک در فیلم «من پیش از تو» نیز بازی کرده و اگر اهل کتاب‌خوانی باشید حتماً به‌خوبی درجریان هستید که این فیلم از کتابی با همین نام اقتباس شده و این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر در ایران است. امیلیا کلارک که زاده و بزرگ‌شده انگلستان است و ۳۲ سال سن دارد چندین بار از جانب مجله‌های مختلف به‌عنوان زیباترین زن دنیا شناخته شده و مطمئن هستیم انتخاب او در فهرست ۱۰۰ چهره برتر سال ۲۰۱۹ از جانب مجله تایم، انتخاب شایسته‌ای بوده است.

همان‌گونه که حتماً در جریان هستید سریال بازی تاج و تخت به پایان خودش نزدیک می‌شود و بدون شک پس از اتمام این سریال، امیلیا کلارک فرصت‌های بیشتری برای ایفای نقش در دنیای سینما و تلویزیون پیدا خواهد کرد. به این ترتیب امیدواریم ستاره اقبال امیلیا کلارک با پایان سریال بازی تاج و تخت غروب نکند و در آینده نیز همچنان شاهد درخشش این چهره سرشناس و زیبارو باشیم.

گروه بی. تی. اس

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
گروه بی. تی. اس که با نام‌های دیگری مانند «پسران ضدگلوله» نیز در دنیای موسیقی شناخته می‌شود از هفت پسر خوش تیپ کره‌ای تشکیل شده که در چند سال اخیر نه تنها بازار موسیقی آسیا را به تسخیر خود در آورده‌اند، بلکه ترانه‌های این گروه در جدول‌های موسیقی آمریکا و اروپا نیز رتبه‌های قابل قبولی دارد.

اعضای این گروه را جی هوپ، شوگا، جانگ کوک، وی، جین، جیمین و آر. ام تشکیل می‌دهند و این جوان‌ها کار خودشان را در سال ۲۰۱۳ با انتشار ترانه «دیگر رؤیا بسه» (No More Dream)، شروع کردند. آلبوم اول این گروه در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ فروش نسبتاً خوبی داشت، اما آلبوم دوم این گروه با نام «بال‌ها» (Wings)، گروه بی. تی. اس را به موفقیت زیادی رساند. این آلبوم در رتبه ۲۶ در جدول ترانه‌های پرفروش آمریکا قرار گرفت و بیشتر از ۱.۵ میلیون نسخه از آن به‌فروش رسید.

جالب است بدانید اعضای گروه بی. تی. اس موفقیت خود را مدیون شبکه‌های اجتماعی هستند و اعضای این گروه از هر فرصتی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

محبوبیت بی. تی. اس کار را به جایی رساند که مون جه این (moon jae in)، رئیس جمهور کره‌جنوبی با نگارش نامه‌ای، رسما از موفقیت‌های این گروه تقدیر کرد. به این ترتیب کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که این محوبیت چشم مجله تایم را نیز گرفته باشد و شاهد حضور نام گروه بی. تی. اس در میان برترین چهره‌های سال ۲۰۱۹ باشیم.

بری لارسون

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
بری لارسون (BRIE LARSON) ممکن است نسبت به دیگر هنرپیشه‌هایی زنی که جایزه‌های مهمی مانند اسکار یا گلدن گلوب را از آن خود کرده‌اند، سن و سال زیادی نداشته باشد، اما همان‌گونه که حتماً می‌دانید سن و سال تنها عدد و رقم است و بری ثابت کرده که در سن کم نیز می‌توان معتبرترین جایزه‌های دنیای سینما را از آن خود کرد.

برای اثبات شایستگی حضور نام بری لارسون در فهرست برترین چهره‌های ۲۰۱۹ مجله تایم کافی است به جایزه اسکار او برای بازی در فیلم «اتاق» (Room)، اشاره کنیم. بازی چشمگیر بری لارسون در این فیلم باعث شد تا در کنار جایزه اسکار، جایزه‌های گلدن گلوب و بفتا را نیز از آن خود کند. اگر اهل فیلم‌های ابرقهرمانی باشید به‌احتمال زیاد در جریان هستید که بری لارسون در فیلم‌های «کاپیتان مارول» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» نیز حضور دارد.

جالب است بدانید داستان حضور بری لارسون در جلوی دوربین به سال‌ها پیش باز می‌گردد و اولین هنرنمایی او مربوط به بازی در یک مجموعه کمدی در سال ۱۹۹۸ است. در سال ۲۰۰۱ نیز بری لارسون در سریال کمدی «بزرگ کردن بابا» ایفای نقش کرد، او در آن زمان تنها ۱۲ سال سن داشت. ستاره بری لارسون با بازی در فیلم «اسکات پیلگریم در برابر دنیا» (Scott Pilgrim vs. the World)، محصول سال ۲۰۱۰، درخشید و تاکنون نزدیک به ۲۰ اثر بلند سینمایی را در کارنامه بری لارسون شاهد هستیم.

چیپ و جوانا گینس

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
چیپ و جوانا گینس برای حضور در برنامه تلویزیونی Fixer Upper، شهرت زیادی به دست آوردند، این برنامه به تغییر دکوراسیون و طراحی منزل اشاره می‌کند و از آنجایی که به سبک سریال‌های واقع‌گرایانه (Reality TV)، ساخته شده، جذابیت زیادی برای مخاطب دارد و پخش آن از سال ۲۰۱۳ شروع شد و آخرین قسمت از فصل پنجم این برنامه را در سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم.

جوانا گینس متولد تگزاس آمریکا است و مادرش ریشه‌ای ژاپنی دارد، پدر نیز از تبار آلمانی و لبانی است و در سال ۲۰۰۳ با چیپ گینس ازدواج کرد. ماحصل این ازدواج ۵ فرزند است و مدتی است که فروشگاه آنلاینی با نام مگنولیا را به راه انداخته‌اند، در این فروشگاه خدمات دکوراسیون منزل به مشتریان ارائه می‌شود.

چیپ و جوانا گینس علاقه زیادی با ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم و همچنین راحت‌تر کردن زندگی از طریق چیدمان و دکوراسیون منزل دارند و در یکی از قسمت‌های برنامه Fixer Upper نیز این دو طراح، تمامی قسمت‌های منزلی که دو کودک با صندلی‌چرخ‌دار در آن سکونت داشتند را برای دسترسی راحت این کودک‌ها با چیدمانی جدید مرتب کردند تا بچه‌ها از روی صندلی چرخ‌دار، مشکلی با تعامل با لوازم منزل نداشته باشند.

آریانا گرانده

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
آریانا گرانده بوترا (Ariana Grande Butera)، که در صحنه‌های موسیقی او را با نام آریانا گرانده می‌شناسیم، وقتی تنها ۱۴ سال داشت، در سال ۲۰۰۸ اولین نمایش خود را در تئاتر برادوی اجرا کرد، پس از اجرای موفق این نقش، به او برای بازی در مجموعه تلویزیونی «ویکتوریوس» (Victorious)، پیشنهاد شد و مدتی بعد نیز به دنیای موسیقی راه پیدا کرد و این روز‌ها به یکی از پرطرفدارترین سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی با ۱۵۲ میلیون دنبال‌کننده، تبدیل شده است.

آریانا گرانده که از سمت مادر، تباری ایتالیایی دارد، در کنار تحصیل، به اجرای موسیقی نیز می‌پرداخت و اولین آلبوم او در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و این آلبوم در رتبه اول ترانه‌های پرفروش آمریکا قرار گرفت. دومین آلبوم آریانا گرانده در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و این آلبوم نیز صدر جدول ترانه‌های موسیقی آمریکا را تصاحب کرد.

آریانا که تنها ۲۵ سال دارد، افتخار‌های زیادی در دنیای موسیقی را از آن خود کرده و انتخاب او از جانب مجله تایم در سال ۲۰۱۹ نیز از آینده‌ای درخشان‌تر برای آریانا گرانده خبر می‌دهد.

ماهرشالا علی

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
ماهرشالا از سال ۲۰۰۱ حضوری فعال در هالیوود داشت و زحمات او دست آخر نتیجه داد و نقش‌چشمگیر او در فیلم «مهتاب»، محصول ۲۰۱۶، جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای ماهرشالا علی به دنبال داشت.

خوشبختانه بخت با ماهرشالا یار بود و برای بازی در فیلم «کتاب سبز»، محصول ۲۰۱۸ نیز توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند، جالب است بدانید ماهرشالا علی ابتدا مسیحی بود، اما در سال ۱۹۹۹ به دین اسلام گروید، جالب‌تر اینکه او اولین هنرپیشه مسلمان سیاه‌پوستی است که اسکار را از آن خود کرده است.

ماهرشالا از آن دسته سلبریتی‌هایی است که در برابر ظلم دولت آمریکا ساکت ننشسته و از هر فرصتی برای گله‌گذاری از عملکرد آمریکا در مقابل مسلمان‌ها استفاده می‌کند. ماهرشالا علی که بازی اخیر او در سومین فصل از سریال «گارآگاهان حقیقی» (True Detective) نیز نقد‌های بسیار مثبتی دریافت کرده است دستی در موسیقی نیز دارد و در سال ۲۰۰۷ شاهد انتشار آلبومی از جانب او بودیم. ماهرشالا در حدود ۴۰ اثر بلند سینمایی و تلویزیونی در کارنامه‌اش دارد و با توجه به موفقیت‌هایی که در چند سال اخیر بدست آورده، امیدواریم در سال‌های آتی نیز بیشتر از این هنرپیشه مسلمان بشنویم.

گلن کلوز

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
گلن کروز از آن دسته هنرپیشه‌هایی پرتلاشی است که ۳۴ اثر سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه‌اش شاهد هستیم و باتوجه به اینکه بیشتر از ۷۰ سال سن دارد، هنوز هم زیبارو و پرکار است. گلن کلوز سه بار جایزه گلدن گلاب را از آن خود کرده و ۷ بار هم نامزد جایزه اسکار شده، اما تاکنون افتخار دریافت این جایزه را نداشته است.

گلن کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۷۴ و در صحنه‌های تئاتر شروع کرد و مدتی بعد نیز راهی سینما شد، این بازیگر کهنه‌کار که تاکنون ۳ بار ازدواج کرده و هر ۳ ازدواج او نیز به جدایی ختم شده اند، یک دختر دارد که دخترش نیز مشغول به حرفه بازیگری است. گلن کلوز در کنار بازیگری، علاقه زیادی به تجارت دارد و همین امر باعث شده تا شاهد فعالیت‌های مختلف اقتصادی از جانب او باشیم که در این زمینه می‌توان به شرکت فیلمسازی تریلیوم پروداکشنز (Trilium Productions) اشاره کرد.

در کنار تمامی این موارد، گلن کلوز به‌عنوان سلبریتی شناخته می‌شود که فعالیت‌های مهمی در امور خیریه نیز دارد و یکی از طرفداران سرسخت سلامت حیوانات و محیط‌زیست است.

با توجه به سن و سالی که گلن کلوز دارد بعید می‌دانیم در آینده بختی برای تصاحب اسکار پیدا کند و چه بسا حضور وی در فهرست ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۹ یکی از آخرین دستاورد‌های این بازیگر کهنه‌کار هالیوودی باشد.

رامی ملک

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
اگر اخبار دنیای سینما را دنبال می‌کنید حتماً به‌خوبی می‌دانید که سال ۲۰۱۹، سال رامی ملک بود و در این سال رامی ملک توانست افتخار دریافت جایزه اسکار را برای فیلم «حماسه کولی» (Bohemian Rhapsody) از آن خود کند. از قرار معلوم قطار موفقیت رامی ملک به همین راحتی‌ها متوقف نمی‌شود و در همین راستا شاهد حضور نام او در فهرست ۱۰۰ شخصیت برتر تایم در سال ۲۰۱۹ نیز هستیم.

همان‌گونه که از نام رامی ملک پیدا است رگ و ریشه‌ای مصری دارد و بزرگ‌شده آمریکا است، این هنرپیشه موفق اولین بار در سال ۲۰۰۴ در جلوی دوربین حاضر شد و در فیلم شبی در موزه، نقش یک فرعون مصری را بازی کرد. مدتی بعد نیز در سال ۲۰۰۴ در سریال «اقیانوس آرام» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقش‌آفرینی چشمگیری داشت و توانست راه موفقیت را پیدا کند. در نهایت نیز رامی ملک را در قسمت دوم فیلم «سپیده‌دم» شاهد بودیم.

رامی ملک با بازی در سریال «آقای ربات»، بازیگری خود را به اوج رساند و نقش جوانی را ایفا کرد که دچار اختلال اضطراب اجتماعی بود. بازی خیره‌کننده رامی ملک در فصل دوم این سریال، جایزه امی را برای وی به‌دنبال داشت. رامی ملک در حین بازی در فیلم «حماسه کولی»، با لوسی بوینتون وارد رابطه شد و اگر این رابطه به ازدواج ختم شود می‌توان گفت سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین سال‌های زندگی رامی ملک بوده است.

لوچیتا هارتادو

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
لوچیتا (Luchita Hurtado) بانوی نقاش سالخورده‌ای است که در سانتامونیکای کالیفرنیا اقامت دارد و اوایل زندگی خود را در دهه ۴۰ به طراحی لباس و پوشاک اختصاص داد، در نهایت نیز به سان‌فرانسیسکو مهاجرت کرد و با تلاش بیشتری مشغول به نقاشی شد.

لوچیتا از آن دسته نقاشانی است که کار‌های او همیشه مورد توجه دیگر هنرمندان قرار گرفته و علاقه‌زیادی به ترسیم فرهنگ و زندگی گذشتگان دارد. تابلو‌های لوچیتا در نمایشگاه‌های مهمی در کشور‌های مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده است. سومین همسر لوچیتا هارتادو نقاش بود و پسر لوچیتا نیز راه مادرش را دنبال کرده و در دنیای هنر و ادبیات مشغول است. لوچیتا در کنار نقاشی، دستی در عکاسی نیز دارد و گاهی اوقات شعر می‌گوید. او یک فعال اجتماعی است که انسان‌ها در مقابل زمین مسئول می‌داند و به همین دلیل تلاش‌های زیادی برای حفظ زمین انجام داده است.

لوچیتا نزدیک به ۸۰ سال است که نقاشی می‌کشد و به رغم اینکه این روز‌ها سن و سالی از او گذشته، اما هنوز هم نقاشی را کنار نگذاشته و در سن ۹۸ سالگی توانسته نظر جامعه هنری جهانی را جلب کند و شاهد حضور نام او در فهرست ۱۰۰ چهره برتر سال مجله تایمز هستیم.

اوزونا

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
اوزونا (OZUNA) خواننده‌ای پرتوریکویی است که این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده، دو در سبک‌های پاپ لاتین و رگی‌تون می‌خواند و ترانه‌های او جایزه‌های مختلفی را برایش به ارمغان آورده است. جالب است بدانید ازونا به‌عنوان خواننده‌ای شناخته می‌شود که ویدئو‌های او تاکنون بیشتر از ۱ میلیارد بار در یوتیوب دیده شده‌اند.

این خواننده جوان و خوش‌آتیه در شهر سن‌خوان (San Juan)، در پورتوریکو به دنیا آمده و همانند بسیاری دیگر از خواننده‌ها در خانواده‌ای فقیر و مستمند کودکی خود را گذراند، در زمانی که اوزونا تنها ۳ سال بیشتر نداشت، پدرش در یک درگیری مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و در فقر و بدبختی توسط مادربزرگ پدری‌اش بزرگ می‌شود. در نهایت نیز در سال ۲۰۱۰ راهی نیویورک می‌شود و سلانه‌سلانه راه خود را به دنیای موسیقی باز می‌کند.

اولین تک‌آهنگ اوزونا در سال ۲۰۱۶ در مقام ۲۲ جدول بهترین ترانه‌های لاتین قرار میگیرد و علاقه او به آهنگ‌های لاتین باعث شده تا ازونا اجرا‌های زیادی در کشور‌های آمریکای جنوبی داشته باشد. انتخاب ازونا از جانب مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره برتر سال ۲۰۱۹ بدون شک راه‌های بیشتری را پیش‌روی این خواننده جوان ۲۷ ساله قرار می‌دهد و باید دید این خواننده محبوب، تا چه اندازه قادر خواهد بود نام خودش را در دنیای پررقابت موسیقی لاتین بالا ببرد.

دریم حمپتن

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
دریم (dream hampton)، کارگردان و نویسنده‌ای اهل دیترویت است و آخرین کار او مستندی با نام «بقای آر. کلی» (Surviving R. Kelly) است که به حواشی زندگی رپر معروف، آر. کلی، می‌پردازد. این مستندات جنبه‌های مختلفی از زندگی آر. کلی را نشان داد و به همین دلیل نیز بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفت طرفدار پیدا کرد. دریم حمپتن در سال ۱۹۷۱ در شهر میشیگان زاده شد و در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و تحصیلاتش را در مدرسه هنر‌های تیش (Tisch School Of the Arts) ادامه داد.

دریم حمپتن در کنار علاقه به ساخت فیلم‌های مستند، دستی در نویسندگی هم دارد و مدتی ویراستار مجله «د سورس» (The Source)، بود. بیشتر تجربه‌های نویسندگی و روزنامه‌نگاری دریم حمپتن به حوزه موسیقی سبک هیپ‌هاپ مربوط می‌شود. اولین فیلم کوتاه دریم حمپتن با اسم «من علی هستم»، (I am Ali)، در فستیوال فیلم ساندنس در سال ۲۰۰۲ حضور پیدا کرد و برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه از این جشنواره شد.

دریم به ساخت موزیک ویدئو برای خواننده‌های مختلف نیز علاقه نشان داده و چندین کتاب و مقاله را در کارنامه‌اش دارد.

ریچارد مدن

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
راب استارک دنیای بازی‌های تاج و تخت زاده ۱۸ ژوئن سال ۱۹۸۶ است، این جوان خوش‌تیپ ۳۲ ساله اسکاتلندی در کنار بازی‌های تارج و تخت، تجربه حضور موفقی در سریال «مدیچی: اربابان فلورانس» (Medici: Master of Florence) دارد و در نسخه‌ای جدید از فیلم سیندرلا نیز بازی کرده است.

ریچارد مدن پس از اینکه نقش او در سریال بازی‌های تاج و تخت به پایان رسید در مجموعه تلویزیونی مهیج «محافظ» (Body Guard)، محصول سال ۲۰۱۸ حاضر شد. این سریال به پربیننده‌ترین سریال شبکه بی. بی. سی تبدیل شد و به ریچارد مدن کمک کرد تا زیر سایه سریال بازی‌های تاج و تخت قرار نگیرد و اسم و رسم بهتری برای خودش در دنیای فیلم و سریال دست و پا کند.

ریچارد مدن نزدیک به ۲۵ فیلم و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه‌اش دارد و از آن دسته هنرپیشه‌هایی است که علاقه زیادی به تئاتر دارد و در حدود ۱۰ تئاتر معتبر را از ریچارد مدن شاهد بودیم. جالب است بدانید به‌رغم اینکه ریچارد مدن ظاهری آرام و با اعتماد به نفس دارد، در زندگی شخصی، فردی بسیار با انضباط و سخت‌گیر است و بدون شک همین انضباط باعث شده تا ریچارد مدن به یکی از چهره‌های تاثیرگذار در فهرست مجله تایم در سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.

یالیتزا آپاریچیو

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
یالیتزا (YALITZA APARICIO) را بیشتر با فیلم درام «رما» (Roma)، می‌شناسیم، اگر این فیلم را دیده باشید بدون شک شما هم با ما هم عقیده هستید که یالیتزا در این فیلم ایفای نقش چشمگیری داشت. هنرنمایی او در فیلم «رما» نامزدی جایزه اسکار را برای این هنرپیشه تازه‌کار به ارمغان آورد.

یالیتزا زاده ۱۱ دسامبر سال ۱۹۹۳ در شهر تلاکسیکائو (Tlaxiaco)، در کشور مکزیک است و به رغم اینکه در مکزیک بزرگ شده، اما به لهجه‌های محلی این کشور تسلط ندارد و برای همین امر، جهت بازی در فیلم «رما» مجبور شد تا دوره‌ای را برای فراگیری زبان محلی مکزیکی پست‌سر بگذارد. مادر یالیتزا خدمتکار بود و فرزندش را به‌تن‌هایی بزرگ کرد، همین امر باعث شد تا یالیتزا تحصیلات عالیه‌ای نداشته باشد.

جالب اینجاست که یالیتزا آپاریچیو به‌غیر فیلم «رما»، اثر درخشان دیگری را در کارنامه‌اش ندارد، اما افتخار‌های این فیلم به اندازه‌ای بود که کارشناسان مجله تایم او را در فهرست چهره‌های تاثیرگذار سال ۲۰۱۹ قرار دهند. بد نیست بدانید تصویر یالیتزا در جلد نسخه ژانویه ۲۰۱۹ مجله ووگ مکزیک (Vogue México)، نیز به نمایش درآمد.

کلر وایت کلر

چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم
کلر (Clare Waight Keller)، طراح لباس بریتانیایی است که در سال ۱۹۷۰ متولد شده و دوران تحصیل‌اش را نیز در رشته مد و طراحی به پایان رساند. کلر وایت کلر پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی از انگلستان به نیویورک رفت و در برند کالوین کلین مشغول به کار شد، مدتی بعد نیز روانه برند رالف لورن شد و در سال ۲۰۰۰ به درخواست تام فورد، به استخدام برند گوچی درآمد.

طراحی‌های کلر در برند‌های معتبر، جایزه‌های مختلفی را نیز برای او به دنبال داشت و پس از اینکه کلر وایت کلر، سکوی موفقیت را در دنیای مد و پوشاک در آمریکا از آن خود پیدا کرد، تجربه‌هایی که از حضور در برند‌های معتبر بدست آورده بود را به اروپا برد و در برند کلوئی برای خودش شغل خوبی دست و پا کرد.

کلر طراحی‌های زیادی برای سلبریتی‌ها انجام داده که در این زمینه می‌توان به طراحی لباس عروسی مگان مارکل، در مراسم ازدواج او با پرنس هری در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. کلر با یک مهندس ساختمان ازدواج کرده و ۳ فرزند دارد. کارشناسان صنعت مد، سبک طراحی لباس کلر وایت کلر را خاص و جذاب می‌دانند و معتقد هستند او به جای اینکه به طراحی لباس از نمای بیرون توجه داشته باشد، نگاهی داخلی و عمیق به لباس و پوشاک دارد و همین امر نیز باعث موفقیت این طراح ۴۹ ساله انگلیسی شده است.

در این قسمت به پایان فهرست چهره‌های هنرمند سال ۲۰۱۹ از دید مجله تایم رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر اطلاعات جالبی از اعضای این فهرست دارید، این اطلاعات سودمند را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: time

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      کلر آریانا امیلیا و بری بسیار جذاب و فوق العاده هستند
      ولی بقیه یا سیاه پوستن یا چشم بادومی و یا پیرزنن.
      از این بانوانی که ذکر کردم بی نهایت سپاسگزارم که به دنیا آمدند و به من شادی و امید بخشیدند.
      باتشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوانه صیرت پسند حتما تو هم قیافت خیلی مزخرفه ک ب شخصیتا توهین میکنی

      • بدون نام

        شما اگر نظر نمیدادی مشکلی پیش نمیومد.
        فاشیسم

      • بدون نام

        زنها به این دنیا نیومدند تا به نرینه ها شادی و امید بدن.

      • بدون نام

        همیبن که این لیست ممورد پسند نرینه ها نیست یعنی جهان در حال پیشرفته

      • زن عاقل

        آریانا و بری و زنهایی که با بدنشون مشهور شدند خیلی سریع پیرزن میشن و بعد نرینه ها می اندازنشون دور.ولی در همین مدت کوتاه براشون غش و ضعف می کنند.چندششش ها

      • بدون نام

        زنها کم کم دارند عاقل میشن و نرها رو عقب می رونند

      • بدون نام

        حالا یک خاورمیانه ای رنگین پوست چرا اینقدر مدهوش سفیدهاست بماند:)

      • بدون نام

        نژاد پرست:/

    • بدون نام

      :|
      با تیلور مشکل خاصی دارید نزاشتینش؟

    • بدون نام

      کسی میدونه چرا خارجیا مثل همین امیلیا کلارک پوستشون چروک داره؟"قسمت پیشانیش منظورمه"من خودم دیدم حتی اگه ۲۰ سالشون هم باشه بازم چروک دارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید بخاطر الکل باشه

      • بدون نام

        نه

      • بدون نام

        احتمالا هم به خاطر آفتاب هستش(به آفتاب گرفتن در کنار دریا خیلی علاقه دارن) هم الکل

      • بدون نام

        برخی از نظر ژنی پوست چروک دارند حتی از کودکی.زن و مرد هم نداره.بخصوص در سفیدپوستها. بهتره به کارشون نگاه کنید نه چین های پوستشون

      • بدون نام

        سوال پرسید بنده خدا.چرا منفی میدین؟کلا با خودتون مشکل دارین

    • بدون نام

      خوش بحال رامی ملک...امیدوارم موفقیتش همیشگی باشه...
      کاش برای ما هم سال ۲۰۱۹ سال رسیدن به خواسته هامون باشه...

    • رها

      بی تی اس واقعا خیلی خوبه هم تاثیر گذار هست و هم جذاب برای نسل جوان ، امیدوارم به همین رویه پیش بره

      پاسخ ها

      • sami

        آره بی تی اس واقعا اسطورست و باعث شده خیلی از نوجوان ها دیدشون نسبت به زندگی عوض بشه و خودشون رو بیشتر دوست داشته باشن،به نظرم هرچی از بی تی اس تعریف و تمجید بشه و اونا معروف بشن کمه،چون که اونا تو دنیا تک هستن ، THEY ARE IDOL

      • بدون نام

        دوره ما بک استریت بویز و بویز ان بود خیلی بهتر از اینها بودند.آخه اینها چی اند نه قیافه دارند نه رقص نه هیچی.اه اه

      • بدون نام

        بی تی ای بهترینههههه

      • رها

        شماره 17:17 به نظرات احترام می ذارم اما نسل شما دیگه تموم شده الان نسل جدید حرف اول رو میزنه و بی تی اس سدر جدوله

    • بدون نام

      پس بهزاد لیتو کو؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سر قبر من

      • بدون نام

        چی میگی اخههه

    • بدون نام

      پس دنیا جهانبخت کجاست؟

    • پری

      چه عجب دیپیکا پادوکونه و پریانکا نیستن توی این لیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج