جاباما
۸۵۷۴۹۴
۱ نظر
۵۰۶۴
۱ نظر
۵۰۶۴
پ

۵ سرگرمی خلاقانه برای انسان‌های ناآرام

تعداد زیادی بازی و سرگرمی خلاقانه و جدیدی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. گزینه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، تقریبا برای همه‌ی افراد تاثیر خواهند داشت. چه درونگرا هستید چه برونگرا یا اگر بیکار و علاف هستید، انجام یک سرگرمی خلاقانه و جالب، می‌تواند شور و انرژی را به زندگی شما باز گرداند.

برترین ها - ترجمه از یگانه سهرابی: بسیاری از ما در طول روز مانند مردگان متحرک هستیم. این واقعیتی است که نمی‌توان از آن فرار کرد. کار به عادت تبدیل شده به طوری که که دیگر مانند قبل الهام بخش ما نیست و روز به روز بیشتر از قبل ما محکوم به سقوط در نسخه آنلاین و بی پناه خودمان می‌شویم. این قطع ارتباط با خود واقعی ما به نفع سلامتی مان نیست و نیازمندیم که سرگرمی خلاقانه‌ای برای خودمان داشته باشیم.

اینترنت و رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های شگفت انگیزی برای رشد و پیشرفت هر روز ما فراهم می‌آورند، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم دنیای مجازی آنچه که واقعا هستیم را به حاشیه ببرد. می‌دانم که همه این‌ها دارد اتفاق می‌افتد، چون خود من هم آن را به شدت احساس می‌کنم. من فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که همه ما از خواب بیدار شویم و به آنچه واقعا هستیم بازگردیم. یکی از ساده‌ترین راه‌های شروع این تحول، مشغول شدن به چند سرگرمی خلاقانه و جالب است.

تعداد زیادی بازی و سرگرمی خلاقانه و جدیدی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. گزینه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، تقریبا برای همه‌ی افراد تاثیر خواهند داشت. چه درونگرا هستید چه برونگرا یا اگر بیکار و علاف هستید، انجام یک سرگرمی خلاقانه و جالب، می‌تواند شور و انرژی را به زندگی شما باز گرداند. با ما همراه باشید.

۱- نوشتن

۵ سرگرمی خلاقانه برای انسان‌های ناآرام

به تجربه من این نوشتن یک سرگرمی خلاقانه و جالب است که غالبا بسیاری از مردم، رویای انجام آن را دارند؛ اما به هر دلیلی هرگز سراغ آن نمی‌روند. دوستانی که فقط به زبان می‌گویند نوشتن را دوست دارند، باعث تعجب من می‌شوند، زیرا مسلما نوشتن یکی از ساده‌ترین چیز‌هایی است که هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. شاید فرآیند نوشتن برای بعضی‌ها آنقدر خصوصی است که آن‌ها را از انجام آن ناامید می‌کند. هرکسی ممکن است رویای نوشتن یک شعر زیبا یا یک رمان حماسی را داشته باشد، اما به خاطر ترس از عدم موفقیت، آن را انجام نمی‌دهند.

به عنوان یک نویسنده، من می‌توانم به شما قول بدهم که این یکی از سرگرمی‌های پرطرفدار و چالش برانگیز است که می‌توانید از آن استفاده کنید. توانایی تبدیل تجربیات به کلمات، احساس فوق العاده‌ای به شما می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا جهان اطراف خود را بهتر درک کنید و بشناسید.

نوشتن از این لحاظ بسیار خوب است، چون تمام آنچه نیاز دارید، یک خودکار و مقداری کاغذ است. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که قبل از شروع باید قواعد دستور زبان را بدانید یا باید تمام آثار کلاسیک را خوانده باشید. همواره یادتان باشد که صادقانه ترین، نوشته بهترین نوشته است. چه به خاطره علاقه‌مند باشید یا یک مجله برای شخص خودتان یا شعر و داستان، تا زمانی که به آنچه انجام می‌دهید ایمان داشته باشید، نمی‌توانید به اشتباه بروید.

۲- مدیتیشن

مدتیشن موضوعی جالب و البته بحث برانگیزی است، زیرا بعضی‌ها اعتقاد دارند که این نمی‌تواند یک سرگرمی خلاقانه باشد. ممکن است حق با آن‌ها باشد، مدیتیشن بیشتر از یک سرگرمی خلاقانه اس؛ اما یکی از اسرار مدیتیشن این است که هیچ هدفی ندارد، جز این که شما یاد بگیرید که چگونه خوشحال و متکی به خودتان باشید. با توجه به دلیلی که ما به دنبال سرگرمی‌های جدید هستیم، به اعتقاد من مدیتیشن می‌تواند موقعیت خود را در این لیست تضمین کند.

این کار برای کسانی که در مدیتیشن تازه کار هستند، می‌تواند تمرینی باشد که در ابتدا احتمالا کمی غیر عادی است. این خوب است، چون مدیتیشن واقعا کمی غیرعادی است و همین هم خودش بخشی از زیبایی آن است. شما می‌توانید از یک دیدگاه معنوی خاص به مدیتیشن بپردازید و در ورای آن به دین توجه کنید. این چیزی است که شما می‌توانید بدون درنگ تصمیم بگیرید که وارد زندگی تان کنید. فقط نشستن به تنهایی در یک مکان آرام برای شروع کار کافی است. فقط همین تصمیم ساده که بخش کوچکی از روز خود را به سکوت و تفکر اختصاص دهید، می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی شما داشته و آغاز یک سرگرمی خلاقانه باشد.

۳- مراقبت از گل

مراقبت از گل یک سرگرمی خلاقانه و عالی برای داشتن فعالیت است. نه تنها این کار به شما امکان می‌دهد تا استعداد‌های خلاقانه خود را برای ایجاد زیبایی به کار ببرید، بلکه به شما اجازه می‌دهد همزمان با طبیعت تعامل داشته باشید. به هر حال اکثر مردم گل‌ها و گیاهان را دوست دارند، اما معمولا این یکی از آن چیز‌هایی است که ما اغلب در اواخر عمرمان انجام می‌دهیم.

۵ سرگرمی خلاقانه برای انسان‌های ناآرام

نگهداری از گل ممکن است یکی از آن سرگرمی‌های جدیدی باشد که می‌تواند جیب‌تان را خالی کند، اما لزوما گران نیست. با گذشت زمان، شما بیشتر در مورد چگونگی استفاده بهتر از گل‌های مورد علاقه خود، یاد می‌گیرید و آن‌ها را به روش‌هایی که قبلا هرگز فکرش را هم نکرده اید، استفاده می‌کنید. نه تنها نگهداری گل به طور خودکار خانه شما را پر نور خواهد کرد، بلکه برایتان انرژی بخش خواهد بود؛ زیرا این کار خواص درمانی زیادی دارد.

۴- خوشنویسی

اگر مثل من دست خط وحشتناکی دارید، خوشنویسی، به عنوان یک سرگرمی خلاقانه می‌تواند برایتان فراتر از گذران وقت باشد. این ممکن است یک سرگرمی جدید و پیچیده باشد که دستان شما را به کار می‌گیرد. یادتان باشد که خوشنویسی با نویسندگی خیلی هم تفاوت ندارد. تفاوت اصلی این است که شما نیاز به خرید یک قلم، یک دوات و مقداری کاغذ با کیفیت بالاتر دارید.

۵- به طبیعت بروید

خوب این مورد احتمالا برای ساکنین شهر‌ها مناسب‌تر خواهد بود؛ اما شگفت آور است که چه تعداد زیادی از ما روی ماندن در فضایی بسیار محدود اصرار داریم. خانه، کار، خوردن، نوشیدن، خانه و باز هم تکرار این روند! این احتمالا یک بازنمایی دقیق از اکثریت مردم است، حتی کسانی که در واقع نزدیک به طبیعت زندگی می‌کنند.

۵ سرگرمی خلاقانه برای انسان‌های ناآرام

رفتن به دامان طبیعت می‌تواند یک سرگرمی خلاقانه، جدید و سالم برای شما باشد و من تضمین می‌کنم که بدون توجه به جایی که شما در آن زندگی می‌کنید، چقدر از دیدن مکان‌های فوق العاده‌ای که حداکثر یک ساعت تا خانه شما فاصله دارند، تعجب خواهید کرد. بهره گیری از طبیعت اطرافتان فقط یک ورزش سالم فیزیکی نیست. قطع کامل ارتباط برای مدتی به طوری که احساس کنید، تمام شهر و مسائل مربوط به آن را فراموش کرده اید، تا حد زیادی احساسات‌تان را تقویت خواهد کرد و شما را برای استقبال از هفته پیش رو، بسیار پر انگیزه و پر نشاط‌تر خواهد کرد.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج