جاباما
۸۵۷۸۶۵
۳ نظر
۸۴۳۲
۳ نظر
۸۴۳۲
پ

این لباس‌ها را در باشگاه بدنسازی نپوشید

شما چه یک پیراهن جین بپوشید یا بدون پیراهن، باز هم تمرین می‌کنید، اما مسائلی وجود دارد که وقتی به باشگاه بدنسازی می‌روید باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که در باشگاه بدنسازی چه چیز‌هایی را نباید بپوشید تا همیشه متناسب به نظر برسید.

برترین ها - ترجمه از امیر ابوالمعصوم: همه ما دوست داریم که هم از نظر ظاهری خوب به نظر برسیم و هم خودمان احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم، اما برای بسیاری از ما این موضوع به این معنی است که مجبور هستیم هر از چند گاهی به باشگاه بدنسازی برویم تا بدنمان روی فرم باشد.

اگر چه بسیاری از شما می‌دانید، بسیاری از آقایان در انتخاب لباس برای باشگاه بسیار افراط می‌کنند. شما چه یک پیراهن جین بپوشید یا بدون پیراهن، باز هم تمرین می‌کنید، اما مسائلی وجود دارد که وقتی به باشگاه بدنسازی می‌روید باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. به همین منظور در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که در باشگاه بدنسازی چه چیز‌هایی را نباید بپوشید تا همیشه متناسب به نظر برسید. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. کفش ویبرام ۵ انگشتی

این لباس‌ها را در باشگاه بدنسازی نپوشید

بحث و مناقشه بسیار زیادی پیرامون این کفش‌ها وجود داشته است که آیا کلا استفاده از این کفش‌ها قابل قبول است یا نه؟! چه برسد به این که اصلا در باشگاه بدنسازی از آن استفاده شود. شمایی که تا به حال اسم این مدل کفش عجیب غریب را نشنیده اید، برایم عجیب است که کجا بوده اید! کفش‌هایی که در ابتدا به منظور استفاده در پیاده روی یا کوه نوردی طراحی شده بودند، با انتخاب بسیاری از افراد برای استفاده روزمره به جا کفشی آن‌ها رسیده است، که کار اشتباهی است.

شاید عده‌ای از شما بگویید که این کفش‌ها برای استفاده به عنوان مچ بند پا عالی هستند و استفاده از آن‌ها در باشگاه بدنسازی قابل قبول باشد، اما متاسفانه باید بگویم من قصد دارم این تصمیم شما را وتو کنم و به اطلاع شما برسانم که بر روی یک جفت کفش مناسب، طراحی شده مخصوص تمرین سرمایه گذاری کنید؛ زیرا که این کفش‌ها برای تمرین شهرت بیشتری از کفش‌های چند انگشتی دارند که تبدیل به آفت زندگی ما شده اند.

۲. بوت‌ها

بوت؟ آن هم در باشگاه بدنسازی؟ بله، بعضی‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از مواقع آقایانی را می‌بینید که با مدلی از بوت در حال تمرین کردن هستند، حالا چه بوت‌های مدل ارتشی باشد، یا هر مدل دیگری از این کفش‌های نامناسب!

بوت‌ها طراحی شده اند تا پا‌های شما را در هنگام عملیات گرم و خشک نگه دارند، نه بر روی تردمیل! دقیقا مشابه کفش‌های چند انگشتی، باید از پوشیدن بوت نیز خودداری کنید؛ زیرا باعث می‌شوند پا‌های شما بیشتر از آن چیزی که نیاز است عرق کنند و زمانی که تمرین شما تمام می‌شود پای شما بدبوترین پا در باشگاه بدنسازی باشد. خب به جای این که بوی پای شما به مشام تمام افراد حاضر باشگاه برسد، بهتر است که از یک کفش مناسب تمرین در باشگاه بدنسازی استفاده کنید.

۳. شلوار گنی (Legging)

چه کسی فکر می‌کرد که ممکن است روزی برسد که به آقایان توصیه بشود در باشگاه بدنسازی شلوار گنی نپوشید. خب، آن روز رسیده است و شما باید شروع کنید به صدایی که در پشت سرتان از شما در مورد پوشش مناسب پا سوال می‌کند، گوش بدهید.

این لباس‌ها را در باشگاه بدنسازی نپوشید

پوششی از نخ یا پلی استر چسبیده به پا‌ها که به سختی چیزی را زیر خود می‌پوشاند، هنگام عرق کردن به هیچ وجه حالت مناسبی ندارد و اگر زیر آن پوشش دیگری نداشته باشید، قسمت‌های پایین بدن شما به طرز نادرستی قابل تماشا خواهد بود؛ بنابراین بهتر است به جای استفاده از شلوار گنی، شلوارکی تا بالای زانو یا یک شلوار گرمکن انتخاب کنید تا در هنگام تمرین مشکلی نداشته باشید.

۴. رکابی بدنسازی سوزنی

در حال حاضر من، به همراه بسیاری از افراد دیگر، با این رکابی‌ها مشکل داریم، چه در باشگاه بدنسازی پوشیده بشود، چه بیرون از باشگاه! من مطمئن هستم شما هم کسی را دیده اید که رکابی سوزنی پوشیده باشد، اما اگر ندیده اید کمربندتان را ببنید تا برایتان توضیح دهم. بند‌های این مدل رکابی، به دلایلی تا پایین سینه می‌آید و فقط سر سینه‌ها را می‌پوشاند، در حالی که بقیه آن از جایی نزدیک ناف ادامه پیدا می‌کند.

پس به جای این که اجازه دهید مردم از دیدن صحنه لباسی که انگار به نوک سینه‌ها آویزان شده است، رنج بکشند از یک تی شرت ورزشی استفاده کنید. حجم عظیمی از مدل‌های مختلف تی شرت وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، پس لطفا، خواهش می‌کنم از این مدل رکابی استفاده نکنید.

۵. شورت‌های کوتاه

شما تا حالا هیچ جلسه تمرینی پا را از دست نداده اید، حتی یک جلسه و من درک می‌کنم، شما می‌خواهید عضلات پیچیده خود را نمایش دهید؛ اما بعضی وقت‌ها شورت‌هایی که بعضی از ورزشکاران می‌پوشند بسیار کوتاه است، اینقدر کوتاه که به محدوده لباس زیر می‌رسد.

شورت‌های کوتاه نمای زیباییی ندارند، مهم نیست در چه موقعیتی آن‌ها را می‌پوشید، بسیاری از این شورت‌ها پوشش مناسبی برای قسمت‌هایی که باید بپوشانند ایجاد نمی‌کنند. پس توصیه می‌کنم به جای این پوشش‌های غیر قابل کنترل از شورت‌های بلندتر تا بالای زانو استفاده کنید و مطمئن شوید که زیاد بالا نمی‌روند تا دوباره به لباس زیر برسند.

۶. پیراهن جین

این لباس‌ها را در باشگاه بدنسازی نپوشید

شاید از این که بدانید مردم چه چیزی را برای پوشیدن در باشگاه مناسب می‌دانند شگفت زده شوید! اما مطمئنا پیراهن جین از هر چیزی که تصور کنید جلوتر است. جین لباس مناسبی برای تمرین کردن نیست. هنگامی که شما در حال عرق کردن هستید، این لباس بدترین عملکرد را دارد. جین نه برای خنک کردن شما طراحی شده است و نه برای پوشیدن هنگام یک فعالیت بدنی و ورزشی.

من فقط می‌توانم تصور کنم شما در چه وضعیتی خواهید بود، هنگامی که از لباس جین استفاده کنید و چیزی که به ذهنم می‌آید تصویر خنده داری است. در عوض به جای لباس چیزی خنک و سبکی بپوشید. لباسی انتخاب کنید که شما را هنگام عرق کردن حین تمرین خنک نگه دارد. انتخاب‌های فراوانی وجود دارد که در دراز مدت بسیار به نفع شما خواهد بود.

۷. صندل

شاید تصور کنید چه کسی در باشگاه بدنسازی صندل به پا می‌کند، اما متاسفانه این اتفاق رخ می‌دهد. مثل خیلی چیز‌های دیگری که در باشگاه دیده اید، صندل‌ها به هیچ وجه کفش مناسبی برای ورزش کردن نیستند؛ چون نه تنها هیچ محافظتی از پای شما انجام نمی‌دهند، بلکه در کل برای ورزش کردن طراحی نشده اند! پس آن‌ها را همان جلوی در باشگاه بدنسازی رها کنید.

دوباره پیشنهاد می‌کنم به سراغ کفشی بروید که در هنگام تمرین از پای شما محافظت کند و بهترین عملکرد را برای شما تضمین کند. محافظت از پا هنگام تمرینات بدنسازی بسیار حیاتی است، زیرا اگر مواظب پای خود نباشید ممکن است آسیب جدی به این عضو مهم بدن وارد کنید؛ بنابراین برای ایمنی و مهم‌تر از آن برای محافظت از سلامتی خود در هنگام تمرین بدنسازی از صندل استفاده نکنید.

۸. هیچ چیز

ما درک می‌کنیم، شما دوست دارید تمرین کنید و بدن خود را به نمایش بگذارید، اما این کار را در باشگاه بدنسازی انجام ندهید؛ چون به احتمال زیاد سایرین دوست نداشته باشند به بدن عریان شما نگاه بکنند، در حالی که چند سانتی متر آن طرف‌تر در حال تمرین کردن هستند. یک تی شرت یا تاپ مناسب بخرید و در هنگام تمرین از آن استفاده کنید.

۹. لباس شبرنگ

این لباس‌ها را در باشگاه بدنسازی نپوشید

لباس‌های شبرنگ برای دویدن و دوچرخه سواری در خیابان به هنگام شب لباس‌های بسیار مناسبی هستند، زیرا باعث می‌شوند سایر مردم و وسایل نقلیه بتوانند شما را ببینند، اما در باشگاه بدنسازی، امیدوارم که نور کافی وجود داشته باشد و شما مجبور نباشید آن‌ها را بپوشید. پس اگر نمی‌خواهید مردم از ۲ محله آن طرف‌تر بتوانند شما را هنگام دویدن ببینند، پس از لباس مناسب تری استفاده کنید.

یک تاپ قرمز مشکی که کمتر از رنگ‌های دیگر عرق بدن شما را نشان می‌دهد انتخاب مناسبی است. همچنین اگر می‌خواهید در هنگام تمرین کردن توجه کمتری به خود جلب کنید، از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

۱۰. هدست‌های بزرگ

دهه هشتاد آمده و رفته است و دیگر چه نیازی به هدست‌های بزرگ است؟ اگر می‌خواهید در هنگام تمرین کردن شبیه پت و مت به نظر برسید مهمان من باشید، اما برای راحتی خود و جلوگیری از احتمال افتادن هدست‌ها در هنگام تمرین هدست‌های کوچک را انتخاب کنید.

مطمئن هستم موبایلی که خریده اید با خودش یک جفت هدست مناسب دارد. البته ممکن است بعد از مدتی کثیف شوند و هنگام استفاده احساس ناراحتی کنید، در این صورت از هدست‌هایی که به دور اسپیکر، بالشتک دارند استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله راهنمای خوبی برای شما عزیزان در انتخاب لباس مناسب برای باشگاه بدنسازی بوده باشد. موفق و تندرست باشید.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ دلیل قانع کننده ای نداشت و اکثرش نظر شخصی نویسنده بود .

    • بدون نام

      البته من با ايشون هم سليقه هستم
      ولي در مورد پوتين پوشيدن خيلي از مقالات علمي پوتين پوشيدن حين پا كار كردن رو بهترين كار ميدونن.
      البته اينو بگم براي تمرينات ديگر و مخصوصا استفاده از تردميل بسيار نامناسب هستش

    • massid

      اره ، فقط رکابی و شرت کافیه ، زیادم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج