۸۵۸۰۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آماری عجیب از مدعیان کسب سهمیه لیگ برتر

آیا این بدترین جنگ برای قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر است؟

وبسایت نود: به نقل از بی‌بی‌سی، جنگ کسب دو سهمیه باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا در لیگ برتر انگلیس با نتایج پرنوسان تیم های مدعی ادامه دارد و در فاصله دو هفته تا پایان فصل، هنوز نمی‌دانیم از بین تاتنهام، چلسی، آرسنال و منچستریونایتد کدام یک از دو تیم قرار است به لیگ قهرمانان بروند.

نتایج به شکلی رقم خورده که انگار این چهار تیم به یکدیگر قول داده اند تا آخرین روز فصل، امیدهای همدیگر برای صعود به لیگ قهرمانان را از بین نبرند! ایتدا تاتنهام با شکست در خانه سیتی این انگیزه را به ۳ تیم دیگر می‌دهد و روز بعد، منچستریونایتد با شکست ۴-۰ مقابل اورتون، کورس سهمیه را دو دستی به آرسنال تعارف می‌زند. کمتر از ۳ ساعت بعد، آرسنال نیز در امارات مغلوب کریستال پالاس می‌شود تا همه چیز برای چلسی به بهترین نحو ممکن پیش برود.

شب بعد، چلسی در خانه مقابل برنلی با تساوی ۲-۲ متوقف شده تا تاتنهام، یونایتد و آرسنال نفسی به راحتی کشیده و به هفته های آتی فکر کنند. اما اگر گمان می‌کنید که در این هفته گره ای از این کلاف سردرگم باز شد، سخت در اشتباهید.

شنبه تاتنهام ۷۰ امتیازی در خانه خود با یک گل مغلوب وستهم یونایتد شد تا با تحمل دوازدهمین شکست فصل، خطر رسیدن چلسی به خود را بیش از قبل احساس کند. تاتنهام در ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر ۶ بار باخته و تنها ۱۰ امتیاز کسب کرده که بدترین روند در بین ۶ تیم برتر جدول محسوب می‌شود.

آرسنال ۶۶ امتیازی در رده پنجم جدول یکشنبه با ۳ گل به لسترسیتی باخت تا سومین شکست متوالی خود (آن هم با دریافت ۳ گل) را متحمل شود. آرسنال از ۱۰ بازی اخیر خود ۱۶ امتیاز کسب کرده و شاید اگر این ۳ بازی (مقابل کریستال پالاس، وولوز و لستر) نبود اکنون آرسنالی ها با امیدواری بیشتری به دو بازی باقی مانده مقابل برایتون و برنلی می‌نگریستند.

ساعتی بعد از شکست سنگین آرسنال مقابل لستر، یونایتد و چلسی در شرایطی در اولدترافورد به مصاف هم رفتند که خیال چلسی از ماندن در رده چهارم راحت شده بود و یونایتد نیز می‌توانست با یک برد، خود را به رده پنجم برساند. اما تساوی ۱-۱ این مسابقه، هم فرصت برابر شدن امتیازات چلسی با تاتنهام را از آبی ها گرفت و هم یونایتد را در همان رده ششم تثبیت کرد. شیاطین سرخ اکنون ۶۵ امتیازی هستند و از ۱۰ بازی اخیر خود فقط ۱۴ امتیاز اندوخته اند. (۴ برد، ۲ تساوی، ۴ باخت)

چلسی نیز که در بین تیم های یاد شده وضعیت بهتری دارد، در ۱۰ بازی اخیر ۵ برد و ۳ تساوی کسب کرده و با ۱۸ امتیاز، توانسته خود را به دو قدمی تاتنهام برساند.

آماری عجیب از مدعیان کسب سهمیه لیگ برتر

وضعیت به قدری پیچیده است که سویا، تیم پنجم لالیگا این پیام طعنه آمیز را در حساب اختصاصی توئیتر خود منتشر کرده است: هی، تیم های لیگ برتری، اگر هیچ کدام از شما قصد رفتن به لیگ قهرمانان را ندارید، ممکن است که سهمیه جایگاه چهارم را به ما اختصاص دهید؟ زندگی در این شرایط آسان تر خواهد شد!

تاتنهام، منچستریونایتد، آرسنال و چلسی در شرایطی به ترتیب 10، 14، 16 و 18 امتیاز از 10 بازی اخیر خود کسب کرده اند که منچسترسیتی صدرنشین از تعداد بازی های مشابه، 30 امتیاز کامل را کسب کرده و لیورپول نیز با کسب 26 امتیاز، کورس قهرمانی را داغ تر کرده است. تفاوت دو مدعی قهرمانی با 4 مدعی کسب سهمیه در همین آمار مشخص می‌شود.

در حقیقت در 9 روز اخیر، 4 تیم تاتنهام، آرسنال، منچستریونایتد و چلسی مجموعا 27 امتیاز از دست داده اند، در حالی که دو تیم لیورپول و منچسترسیتی از ابتدای فصل تاکنون مجموعا 33 امتیاز را از دست داده اند!

اما اتفاق جالب دیگر با پیروزی منچسترسیتی مقابل برنلی و شکست هادرزفیلد مقابل لیورپول رقم خورد. منچسترسیتی با کسب پیروزی 1-0 مقابل برنلی با 92 امتیاز به صدرنشینی ادامه داد و امتیازات هادرزفیلد در قعر جدول با شکست 5-0 مقابل لیورپول، از عدد 14 تکان نخورد. اکنون و در فاصله دو هفته تا پایان فصل، تیم های صدرنشین و قعرنشین لیگ برتر با هم 78 امتیاز فاصله دارند؛ فاصله ای که در صورت حفظ شدن رکورد تاریخ لیگ را خواهد شکست.

رکورد بیشترین فاصله امتیازی تیم اول و بیستم در یک فصل مشترکا در اختیار فصل های 06-2005 (چلسی: 91 امتیاز، ساندرلند: 15 امتیاز) و 08-2007 (منچستریونایتد: 87 امتیاز، دربی کانتی: 11 امتیاز) است که فاصله این تیم ها 76 امتیاز بود.

همچنین برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، دو تیم در یک فصل توانسته اند از مرز 90 امتیاز عبور کنند. البته اگر امتیازات دورانی که هر برد، 2 امتیاز داشت را به معیارهای امروزی تبدیل کنیم، این اتفاق (عبور دو تیم از 90 امتیاز) یک بار دیگر و در فصل 71-1970 رخ داده است؛ در آن فصل آرسنال با 65 امتیاز از 42 بازی قهرمان شد و لیدز یونایتد با 64 امتیاز در رده دوم ایستاد. با دادن 3 امتیاز به هر پیروزی، آرسنال در آن فصل با 94 امتیاز قهرمان می‌شده و لیدز نیز با 91 امتیاز در جایگاه بعدی قرار می‌گرفته است.

این فصل 19-2018 لیگ برتر انگلیس است؛ لیگی که در آن 4 تیم دو جایگاه باقی مانده اروپایی را مدام به یکدیگر تعارف می‌زنند، دو تیم حاضر در کورس قهرمانی استانداردهای جدیدی را به وجود آورده اند و در عین حال، یکی از ضعیف ترین تیم های تمام ادوار لیگ برتر را نیز در خود جای داده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج