۸۵۸۱۷۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کاشانی: پرسپولیس لایق فتح جام است

پرسپولیس امــــــروز در یکی از حســــــــاس‌ترین دیــدارهای خود در شهر تبریز میزبان تیم تراکتورسازی است. دیداری که از هر لحاظ سخت به نظر می‌رسد و نمی‌توان درمورد نتیجه این دیدار به‌راحتی اظهارنظر کرد.

فرهیختگان: پرسپولیس امــــــروز در یکی از حســــــــاس‌ترین دیــدارهای خود در شهر تبریز میزبان تیم تراکتورسازی است. دیداری که از هر لحاظ سخت به نظر می‌رسد و نمی‌توان درمورد نتیجه این دیدار به‌راحتی اظهارنظر کرد. همین بازی و شرایط خاصش را بهانه کردیم و سراغ رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس رفتیم و با او درمورد شرایط کنونی تیم سرخ پایتخت صحبت کردیم. حرف‌های او هرچند تکرار همان بحث لزوم باشگاه شدن پرسپولیس بود، اما نکات تازه‌ای را هم در این صحبت‌ها یافتیم که آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. گفت‌وگو با را جعفر کاشانی در ادامه می‌خوانید.

با پیروزی در بازی با تراکتور می‌توانید تا حدود زیادی حکم قهرمانی را به نام خودتان امضا کنید. فکر می‌کنید امروز این اتفاق می‌افتد؟

چراکه نه! تیم آماده است و از بازیکنانی هم بهره می‌برد که به این باور رسیده‌اند که بازیکن یک تیم بزرگ هستند. این بچه‌ها شایستگی برد در این بازی و فتح جام را دارند. پرسپولیس یک تیم بزرگ است که عمده درصد اصالتش را به مرور زمان به دست آورده و بقیه‌اش را هم رفتار نفرات کنونی‌اش رقم می‌زنند. مطمئنم این اتفاق می‌افتد.

با کسب سومین قهرمانی پیاپی مشکلات پرسپولیس کم می‌شود؟

مگر بار اولی است که پرسپولیس قهرمان می‌شود؟ بارها این تیم به مقام قهرمانی رسیده، اما می‌بینید که مشکلاتش حل نشده است. من ۴۰ سال است که می‌گویم پرسپولیس باید تبدیل به باشگاه شود. می‌گویم این باشگاه باید با نظارت مسئولان دولتی به بخش خصوصی واگذار شود. همیشه این حرف‌ها را زده‌ام، اما می‌گویند حرف‌های کاشانی تکراری است ولی واقعیتی است که باید بگوییم و امیدوار باشیم به حقیقت تبدیل شود. این باشگاه باید زیرساخت‌های خود را داشته باشد و مدیرانش باید بتوانند برای ۱۰ سال آینده باشگاه، برنامه‌ریزی داشته باشند، اتفاقی که در همه تیم‌های دنیا می‌افتد اما اینجا آرزویی است که امیدوارم روزی برای پرسپولیس و همه تیم‌های مطرح کشورمان رخ دهد.

الان امکان برنامه‌ریزی ندارید؟

نه! قطعا نمی‌توانیم. پرسپولیس باید در قالب باشگاه خصوصی به این مهم برسد. پرسپولیس مردم زیادی را به سمت خود کشانده و علتش هم بردها و قهرمانی‌هایی است که این باشگاه داشته است. اما برای حفظ هوادارانش و اعتباری که در این همه سال کسب کرده، باید در یک قالب نظام‌مند برای خود برنامه‌ریزی کند. می‌بینید که امکانش نیست.

حالا که این باشگاه دولتی است و عزمی هم برای خصوصی کردنش نیست، راهکار برای حل بحرانش چیست؟

راهکارش همان باشگاه شدن است. اما من امیدوارم مدیریت باشگاه دوام بیاورد و این مدیریت بتواند حداقل برای ۵ سال دیگر برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد. من در دوره مدیریت‌های قبلی هم همین حرف را زده‌ام. همه‌اش هم امکان‌پذیر است و این پرسپولیس همه امکانات لازم را برای رسیدن به شرایط ایده‌آل دارد. امیدوارم از این داشته‌ها درست استفاده شود. اینها آرزوهایی است که همیشه به زبان می‌آورم و امیدوارم رنگ حقیقت به خود بگیرد.

مشکل پرداخت به برانکو چه می‌شود؟

پیگیر هستیم تا این مشکل برطرف شود. وزارت ورزش هم همکاری لازم را دارد. البته ما مشکل ارزی داریم. قرارداد یک زمان امضا شده و حالا در زمان پرداخت ارزش دلار تغییر کرده و این مشکلاتی است که گریبان هر باشگاهی را می‌گیرد. در تلاش هستیم این مشکلات را حل کنیم.

تا اینجا بخشی از مشکل حل شده و بقیه‌اش هم باید حل شود تا پرسپولیس در شرایطی نرمال به کارش ادامه دهد. تا شرایط و ساختار خصوصی را پیدا نکنیم، این مشکلات همچنان باقی می‌ماند. تا ورزشگاه اختصاصی از خودمان نداشته باشیم و بلیت‌فروشی در اختیارمان نباشد، نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم. مطمئن باشید در این شرایط کار زیادی از عهده مدیریت برنمی‌آید.

در این مدت هیات‌مدیره جلسات زیادی داشت. کارساز بوده است؟

قطعا خیلی به حل مشکلات کمک کرده. نتیجه این جلسات را هم به‌زودی خواهید دید. نمی‌توانم همه‌چیز را بگویم. مشکلات زیاد بوده و در تلاشیم و این مشکلات را قطعا حل می‌کنیم.

یعنی هواداران پرسپولیس خیال‌شان راحت باشد؟

قطعا خیال‌شان راحت باشد. همه تلاش‌مان را می‌کنیم مشکلات برطرف شود. با وزارت ورزش در تعامل هستیم و خودمان هم تلاش می‌کنیم این مشکلات را پشت‌سر بگذاریم. خود هواداران هم می‌توانند کمک بزرگی به ما بکنند.

چندبار تلاش شد تا هواداران در حل مشکلات پرسپولیس مشارکت کنند، اما هر بار این تلاش بی‌نتیجه ماند!

هوادار باید در باشگاه دیده شود. وقتی کمک می‌کند باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. شما در بازی‌های تیم‌های مطرح جهان می‌بینید که هواداران‌شان جایگاه مخصوص دارند و هواداران خاص‌شان در جایگاه وی‌ای‌پی قرار می‌گیرند و امتیازات ویژه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد. وقتی می‌گویم پرسپولیس باید یک باشگاه خصوصی شود به این خاطر است که چنین امتیازاتی را برای پیشبرد اهداف مادی و معنوی پرسپولیس برنامه‌ریزی کنند. وقتی شرایط لازم را نداریم همه این امکانات هم بی‌فایده به نظر می‌رسد و مشارکت هم به حداقل خواهد رسید.

فکر می‌کنید پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

حتما. امیدوارم هم قهرمان لیگ برتر شویم هم قهرمان جامعه‌مان. این بچه‌ها لیاقت قهرمان شدن را دارند. هنگام بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات واقعا از جان مایه گذاشتند و نشان دادند جانشین‌های بر حق نسل‌های قبل پرسپولیس هستند.

زمان شما پیش نیامد که سه‌بار پیاپی قهرمان ایران شوید؟

فکر کنم این اتفاق به شکل دیگر افتاد. ما در پرسپولیس قهرمان شدیم و بعد به پیکان رفتیم و باز هم قهرمان شدیم و دوباره به پرسپولیس برگشتیم و به مقام قهرمانی رسیدیم. در پیکان من دروازه‌بان تیم شدم و توانستیم بازی با عقاب را با ۵ گل ببریم.

دروازه‌بانی راحت بود؟

برای کسی که قهرمان ملی بود این پست جالب نبود، اما پرویزخان دهداری از من خواست درون دروازه بایستم. البته من به او با حالت اعتراض گفتم که البته پرویزخان ۶ ماه با من قهر کرد و می‌گفت چرا سریع به او نگفتم چشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جام فقط برای پرسپولیسه

    • لنگی

      مکتب لنگ همینه. دوروی و پاچه خواری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج