۸۵۸۹۳۴
۷ نظر
۵۰۲۵
۷ نظر
۵۰۲۵
پ

جذب بیش از ۲۰هزار معلم جدید در سال ۹۸

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۰ هزار معلم جدید را دانشگاه فرهنگیان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد و علاوه بر این، از طریق آزمون استخدامی نیز تعدادی دیگر را جذب خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۰ هزار معلم جدید را دانشگاه فرهنگیان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد و علاوه بر این، از طریق آزمون استخدامی نیز تعدادی دیگر را جذب خواهیم کرد.

رضوان حکیم زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه جابربن حیان و در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ورزات آموزش و پرورش تاکید بر پژوهش محوری است که خوشبختانه در استان‌های مختلف کشور دستاوردهای دانش آموزان و آموزگاران در نمایشگاه‌های جابربن حیان ارائه شده است.

وی افزود: استان کردستان همچنین یکی از استان‌های هدف ما برای پروژه «بازی و یادگیری» بوده که خوشبختانه این فعالیت هم با جدیت دنبال شده است و ما شاهد تغییر محیط‌های آموزشی به سمت تربیت محوری هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: امسال در دوره ابتدایی قریب به هشت میلیون دانش آموز و در دوره پیش دبستانی و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوآموز مشغول به تحصیل بودند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا با کمبود معلم در مقطع ابتدایی روبرو هستیم، گفت: هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نشده است اما برای سال آینده با توجه به اینکه تعداد بسیاری از همکاران بازنشسته می‌شوند وزارت آموزش و پرورش درصدد جایگزین کردن نیروی لازم است.

حکیم زاده تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تلاش‌های خوبی را برای آماده کردن معلمان برای اول مهرماه انجام داده است اما با توجه به اینکه با کمبود معلم روبرو خواهیم شد سازمان‌های بالادستی همچون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید مجوزهای بیشتری را برای جذب معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی برای آموزش و پرورش در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سال تحصیلی هنوز به اتمام نرسیده است، پیش بینی دقیقی از میزان معلم‌های موردنیاز را نداریم اما دانشگاه فرهنگیان قرار است که ۲۰ هزار معلم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین از محل ردیف‌های استخدامی ماده ۲۸ سازمان امور اداری و استخدامی از سایر فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط دانشگاه‌های کشور نیز با برگزاری آزمون، تعدادی از نیروهای لازم را برای دوره ابتدایی جذب خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد پروژه «بازی و یادگیری» نیز عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه، به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور و هر استان ۱۰۰ مدرسه اتاق بازی و یادگیری را راه اندازی کردیم که خوشبختانه استقبال بسیار زیادی از این طرح شد و حتی در مناطقی هم که جرو برنامه ما نبود به صورت داوطلبانه این طرح آغاز شد.

حکیم زاده با بیان اینکه در نظر داریم این طرح را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: پروژه بازی و یادگیری در یادگیری بهتر و عمیق‌تر دانش آموزان و همچنین ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس بسیار موثر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پولش وازکجامیاریدبااین کمبودبودجه ۵۰۰هزاردانش امز افغانی که به گفته ریس جمهوری سالی بالا۵ملیون تومان هزینش دولت سوبسیدویارانه میده و۱۰۰برابراینهاافغانیاازوسبسیدیارانه مملکت نبایدمثل ایران استفاده کنن چراغی که به خانه راواس به مسجدحرام هنوزدتش اموزابخاری ندارن وتوکپرزندگی میکنن

    • بدون نام

      خدالعنتون کندچراهمه ادارات یکی ازفرزندان بازنشسته راجایگزین میکنندبجزاموزش وپرورش چون برای اخازاده هاجاکم میاداگراینجپرباشه انهارابایددرجهنم جای داد

    • بدون نام

      حالا که این همه معلم میخوان بگیرن خداکنه رتبم خوب بشه فرهنگیان قبول شم

    • بدون نام

      جذب ۲۰ هزار بیسواد برای کور و کر و شل کردن بچه های مردم

    • افسانه

      من لیسانس دارم لیسانس ادبیات هنوز بیکارم کی واسه آزمون ثبت نام دارید من خبر داشته باشم

    • بدون نام

      من همش دعا می کنم معلم بشم ولی خبری. نیست لیسانس دارم

    • بدون نام

      چه مملکت جالبی داریم. هیچ کارخانه ای به اندازه مدارس چه از نوع دولتی و چه از نوع هیات امنایی و چه از نوع غیر دولتی و چه از نوع غیرانتفاعی و چه از 32 نوع دیگر مدارس در ایران سود و منفعت مالی و مادی ندارد. فساد در مدارس ایران بیداد می کند. مدیران و معاونان و مافیا پول از مردم می گیرند و می خورند دریغ از یک ریال که به معلم بدبخت برسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج