۸۵۹۴۹۳
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

عراق هم از روسیه سامانه اس-۴۰۰ می‌خرد

یک مقام عراقی از مذاکرات میان این کشور با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

خبرگزاری فارس: «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از وجود مذاکرات میان این کشور با روسیه برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

او به روسیا الیوم گفت که دولت عراق علاقه‌مند به همکاری با روسیه در زمینه تسلیحاتی است و تا کنون توافقنامه خرید جنگنده‌های بال متحرک و بال ثابت به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین خرید خودروهای زرهی به ارزش یک میلیارد دلار با روسیه امضاء شده است.

حاکم الزاملی ادامه داد: «عراق اکنون برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ با روسیه مذاکره می‌کند... این سامانه برای ما بسیار مهم است و پیش‌بینی می‌شود که در عرض دو سال آتی وارد عراق شود.»

همزمان با اعلام خبر مذاکره عراق و روسیه برای خرید اس-۴۰۰، «سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت «راس تکنیک» نیز در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفته است که روسیه حاضر است امکان فروش جنگنده‌های سوخو-۵۷ به ترکیه را، در صورت پایان مشارکت آنکارا در برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی، مورد بررسی قرار دهد.

ترکیه پیش از این قراردادی با روسیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه نیز امضا کرده است که قرار است اولین محموله از این سامانه به زودی به آنکارا تحویل داده شود. این مساله تنشهایی بین ترکیه و آمریکا که هر دو عضو ناتو هستند به وجود آورده است.

روسیه همچنین روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مراحل تست رادار و آتش‌بار سامانه موشکی اس-۵۰۰ با موفقیت به پایان رسیده و آماده ورود به خط تولید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      چرا ما اینهمه با روسیه خوبیم به ما s300 هم بزور اونم نوع قدیمیش رو داد اما به عراق و ترکیه و هند و ... s400 راحت میفروشه ، چرا بهترین هواپیماش سوخو۵۷ رو به ترکیه که عضو ناتو هست میفروشه به مصر و هند و عربستان و ... میفروشه اما حاضر نیست سوخو ۳۰ یا سوخو ۲۷ به ما بده ؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمد

        چون پول نداره ایران بخره. اونا پولدارن

    • عای علیپور

      خدایا چقدر بدبخت ملتی هستیم خداییش. داروندار ما مال پوتینه .حتی از قدیم. ولی بچه یتیم هستیم. اس ۳۰۰ اوراقی ونصفه نیمه کاره . برای ما. اس ۴۰۰ وحتی ۵۰۰ ارزانی ترک وعراق. خوبه که سفیرشو نکشتیم وهواپیماشو نزدیم . وگرنه چی میشد.

    • بدون نام

      ایران پس دسته بیل بود که اس۳۰۰رو بهش بنداز کردند؟!!!

    • شاهرخ

      کشور و ملت ما کم از روسیه ضربه نخورده ولی حاکمان ما این عنصر خطرناک که حکم عقربی دارد که خودت در جیب بگذاری که زمان نیاز از او بعنوان وسیله حمله یا دفاع استفاده کنی غافل از اینکه به محض ورود دست در جیب خودت گزیده خواهی شد را به هر وسیله ممکن میخواهند در کنار خود داشته باشند ،آن از نیروگاه بوشهر که بعد از چند دهه طول کشیدن وهزینه سرسام آور از کهنه ترین فن آوری برخوردار است این از موشک پدافند که ۳۰۰ را به ما و۴۰۰ را به ترکیه وعراق میدهد فریب تا کی

    • ناشناس

      اونوقت ایران بیاد به s300 خودش که با کلی اتلاف وقت و پول و منت کشیدن از روسیه همراه بود، افتخار کنه.

    • بدون نام

      اس چهارصدسلاح ضدهوایی مرگبار روسی

    • مرگ بر خائن مملکتم

      پس سیستم دفاع هوایی باور۷۳ما کی ساخته میشه،آیا امیدی هست؟

    • بیکار

      ان وقت ایران درعراق بیمارستان نیروگاه برق وغیره می سازد پول برق که ازایران خریده ومصرف کرده را نمی دهد بعد میلیاردها دلار وسایل نظامی میخرد ایران هم که مهم نیست که برادران عراقی پول برق را به دهند ایران هم باج به عراقی ها می دهد

    • بدون نام

      همون اس 300 هم که حرفشو می زنین احتمالا در کنار دکل نفتی هست و به ما نرسیده کی ایرانو آدم حساب میکته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج