جاباما
۸۵۹۶۷۱
۱۷ نظر
۵۳۷۷
۱۷ نظر
۵۳۷۷
پ

قوانینی که باید در سالن سینما رعایت کنید

سینما رفتن یکی از تفریحات امروزه ماست، اما رفتن به این مکان فرهنگی نیز قوانینی دارد. ما می‌خواهیم که ۲ ساعت از زمان مان را در سکوت صرف تماشای فیلم مورد علاقه مان کنیم، از این رو دوست نداریم که اطرافیان مان با رفتارهایشان این لذت را از ما بگیرند. اما به راستی چه رفتار‌هایی در سالن سینما می‌توانند آزار دهنده باشند؟

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: سینما رفتن یکی از تفریحات امروزه ماست، اما رفتن به این مکان فرهنگی نیز قوانینی دارد. ما می‌خواهیم که ۲ ساعت از زمان مان را در سکوت صرف تماشای فیلم مورد علاقه مان کنیم، از این رو دوست نداریم که اطرافیان مان با رفتارهایشان این لذت را از ما بگیرند. اما به راستی چه رفتار‌هایی در سالن سینما می‌توانند آزار دهنده باشند؟ چه قوانینی را در چنین مکانی عمومی باید رعایت کنیم؟ در این مطلب قوانینی را به شما معرفی کرده ایم که بهتر است در سالن سینما رعایت کنید.

قوانینی که باید در سالن سینما رعایت کنید

به موقع در سینما حاضر شوید

وقت شناسی یکی از ویژگی‌هایی ست که با رعایت آن، نه تنها به دیگران بلکه به شخصیت خودتان هم احترام می‌گذارید. وقت شناسی تنها در محیط‌های رسمی مانند محیط کار یا جلسات اداری اهمیت ندارد، بلکه شما باید در همه جا، حتی در سینما هم وقت شناس باشید. از آنجایی که فیلم دقیقا سر ساعت شروع نمی‌شود، با پخش تبلیغات و غیره... شما زمان اضافی برای ورود به سالن و پیدا کردن صندلی تان دارید، اما بهتر است قبل از این که چراغ‌های سینما به طور کامل خاموش شوند، سر جایتان نشسته باشید. شاید بگویید که دیر کردن شما آزاری به دیگران نمی‌رساند، اما اشتباه کرده اید.

همین که دیگران در وسط فیلم شان مجبورند که خودشان را جمع کنند تا شما بتوانید از میان صندلی‌ها رد شوید و در جای خود بنشینید یا این که برای پیدا کردن صندلی تان تمرکز آن‌ها را بهم بزنید، قوانین سینما را زیر پا گذاشته اید.

دسته صندلی تان را تقسیم کنید

همانطور که می‌دانید، دسته‌های صندلی که شما روی آن می‌نشینید، با بغل دستی تان مشترک است. از این رو شما نباید آن را کاملا در اختیار خود داشته باشید. به رفتار‌های بغل دستی تان دقت کنید اگر بغل دستی تان کلا دستش را روی دسته صندلی نمی‌گذارد که خب شما می‌توانید از آن استفاده کنید، اما اگر او گاهی دستش را به آن تکیه داد، بهتر است که شما دست تان را بکشید. در واقع شما باید در طول فیلم دسته صندلی را با بغل دستی تان قسمت کنید تا نه حق شما ضایع شود و نه حق او.

دیگران را در صف بوفه سینما معطل نکنید

از آنجا که قبل از شروع فیلم، صف خرید خوراکی‌ها شلوغ است و همه می‌خواهند هر چه سریع‌تر از بوفه خرید کنند و به فیلم شان برسند، بهتر است که قبل از ورود به صف، انتخاب هایتان را بکنید و پول یا کارت عابر بانک تان را هم آماده داشته باشید تا هنگامی که نوبت شما شد، خیلی دیگران را در صف منتظر نگذارید. برای انتخاب سخت نگیرید. پاپ کرون، چیپس و نوشیدنی گزینه‌هایی ست که می‌توانید انتخاب کنید، پس بدون معطلی خریدتان را انجام دهید و از صف خارج شوید وگرنه نه شما به موقع ه فیلم تان می‌رسید، نه دیگران.

اگر قد بلندی دارید، عقب‌تر بنشینید

آیا شما خودتان دوست دارید که فردی قد بلند جلوی شما بنشیند و نیمی از پرده سینما را بپوشاند، به طوری که مجبور شوید برای دیدن فیلم مدام سرتان را به این طرف و آن طرف کج کنید؟ طبیعی ست که این شرایط، فیلم دیدن را به کام هر کسی تلخ می‌کند. از این رو اگر شما هم قد بلندی دارید، بهتر است که این مورد را رعایت کنید. یا در ردیف‌های آخر بنشینید یا این که هنگام نشستن کمی خودتان را به سمت پایین هل دهید تا قد بلندتان مانع تماشای فیلم برای پشت سری هایتان نشود.

قوانینی که باید در سالن سینما رعایت کنید

گوشی تان را از حالت زنگ بردارید

یکی از آزاردهنده‌ترین رفتار‌ها در سینما این است که وسط فیلم گوشی تان زنگ بخورد و شما هم آن را جواب بدهید و شروع به صحبت کنید. در واقع این رفتار بی احترامی به اطرافیان تان محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از ورود به سالن سینما، گوشی تان را از حالت زنگ بردارید و به هیچ عنوان زنگ هایتان را در طول فیلم جواب ندهید. در غیر این صورت باید انتظار چشم غره و حرف‌های دیگران را داشته باشید.

قبل از شروع فیلم به دستشویی بروید

از آنجا که شما حدودا باید ۲ ساعت در سالم سینما بنشینید، اگر فکر می‌کنید که ممکن است در طول این مدت به سرویس بهداشتی نیاز داشته باشید، بهتر است که قبل از شروع فیلم، به دستشویی بروید. حتی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هر یک ساعت یک بار به دستشویی نیاز پیدا می‌کنند، بهتر است که صندلی تان را در ردیف‌های کناری انتخاب کنید تا اگر وسط فیلم خواستید از جایتان بلند شوید، موجب آزار دیگران نشوید.

از آوردن کودکان خودداری کنید

اگر چه کودکان دوست داشتنی هستند، اما هیچ کس از حضور کودکان در سالن سینما خوشحال نمی‌شود. آوردن نوزاد یا کودکان به سالن سینما نه تنها تمرکز خود شما بلکه دیگران را نیز بهم می‌زند. صدای بلند فیلم، تاریکی سالن و مدت زمانی طولانی که باید روی صندلی بنشینید، می‌تواند برای کودک تان آزاردهنده باشد. از این رو بهتر است که کودکتان را برای چند ساعت به دست اقوام تان بسپارید و خیال راحت فیلم تان را ببنیید.

قوانینی که باید در سالن سینما رعایت کنید

آشغال هایتان را در سطل زباله بیاندازید

اگر در سالم سینما با خود خوراکی به همراه داشتید، حواس تان باشد که آن را روی زمین نیندازید. سالن سینما سطل زباله نیست، از این رو حواس تان باشد که نه پاپ کورن هایتان و نه پوست چیپس و قوطی آب میوه هاتان را زیر صندلی یا روی دسته‌های آن رها نکنید. کارکنان سینما زمان زیادی را بین دو فیلم برای تمییز کردن سالن ندارند، از این رو بگذارید افرادی که پس از شما هم وارد سالن می‌شوند، از تمییزی آن لذت ببرند.

خوراکی هایتان را با سر و صدا نخورید

یکی دیگر از رفتار‌های آزاردهنده در سینما، خوردن خوراکی با سروصدای زیاد است. حواس تان باشد نایلون‌هایی که در دست دارید را در طول فیلم خیلی صدا ندهید یا این که چیپس، پفک و تخمه هایتان را با صدا نخورید. بغل دستی شما گناهی نکرده است، او ترجیح می‌دهد که به جای صدای اسنک خوردن شما، صدای فیلم را بشنود، بنابراین هنگام باز کردن و خوردن خوراکی هایتان تا جای ممکن بی صدا عمل کنید.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در گوش بغل دستی خود جیغ نکشید

    • بدون نام

      ی مورد دیگ خواهشا خوراکی هایی ک بوی زیادی داره هم نخورید سالن سینما رستوران یا فست فودی نیست ک باخودتون غذا یا ساندویچ میارید
      زشته بخدا

    • miss

      مزسی که به ما یاد دادی .ما خودمون اسکل بودیم نمی دونستیم

      پاسخ ها

      • bahar

        وااا مگه چی گفته یادآوری کرده دیگه بعدشم اگه خیلیا میدونستن این رفتارها رو در سینما نشون نمی دادن

      • بدون نام

        حالاکه چه

      • سحر

        خیلیاااا نمیدونن
        بری سینما متوجه میشی تقریبا همه این موارد توش هست

      • miss

        می دونن ولی رعایت نمی کنن.از پشت کوه که نیومدیم ندونیم.

    • بدون نام

      کاش این بوفه های از جلوی سینما ها جمع میشد! حالا ملت دو ساعت چیزی نخورن اتفاقی نمیوفته! ولی این صدای خوراکی خوردن واقعاً رو اعصابه

    • بدون نام

      اگه مو های افرو دارین برید بغل قد بلندا ردیف اخر بشینید

    • بدون نام

      بطور خلاصه حیوان نباشید

    • بدون نام

      واقعا خوراکی خوردن در سینما آخر بی فرهنگیه

    • بدون نام

      در حین فیلم با بغل دستیتان حرف نزنید حتی در مورد فیلم اظهار نظر هم نکنید.......

    • بدون نام

      خودخواهانه ترینش اینه یه نوزاد و کودک کوچیک رو میارن سینمایی که صداش حتی پرده گوش بزرگترها رو هم اذیت میکنه ، باید قانون باشه جلوی در اجازه ندن

      اگه پدر مادرت ازش نگهداری نمی کنن، بشین تلویزیون ببین تا دیگه بفهمی بچه مسئولیت داره و خوشی هاتو کم میکنه

    • کامران تهرانی

      مهمترین مورد: اونایی که خروپف میکنن لطفا سینما نرن!!

    • بدون نام

      لطفا تخمه نخوریم.

    • بدون نام

      عجب توصیه ای میگه اگه قدت بلنده 2 ساعت فیلم رو یا برو از عقب سالن ببین (فکر کن تا زنده ای علیرغم اینکه پول کافی می دی همیشه باید از دور فیلم ببینی یا خودتو سور بده برو پایین پدر ستون فقراتتو در بیار چون بجای 175 سانت 190 سانت هستی و پشت سریت نمی خواد 15 سانت از صفحه 90 متریو میس کنه)

      خب اون احمق هایی که میلیارد میلیارد پول میگیرن باید با دادن انحنا به سالن یا شیب بیشتر مشکلو رفع کنن نه اینکه سیستم آپارتاید رو اجرا کنن

    • فخرالدین

      درصورتی که فرزند داریدلطفا به فیلم وسن فرزندان توجه کنیم
      بعضی از فیلمها مناسب فرزندان نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج