۸۶۰۶۶۶
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهاد آمریکا به عراق در مورد تحریم‌ها‌ی ایران

یک روزنامه فرامنطقه‌ای نوشت که عراق پیشنهاد آمریکا مبنی بر مستثنی‌شدن از تحریم‌های ایران در مقابل شروطی در ارتباط با بخش انرژی را به‌صورت جدی بررسی می‌کند و احتمالاً با آن موافقت کند.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه «العرب» چاپ لندن، به نقل از یک منبع سیاسی نوشت: واشنگتن به عراق پیشنهاد معافیت از تحریم‌های ایران را مطرح کرده است مشروط بر این‌که شرکت‌های آمریکایی تسهیلاتی در زمینه اجرای قراردادهای انرژی دریافت کنند».

این منبع تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا معتقد است که عراق حدود چهار سال برای حل مشکل کمبود انرژی‌اش زمان نیاز دارد و در این بخش، با وجود طرح ۱۴ میلیاردی دولت، حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

این منبع افزود: واشنگتن با مرتبط کردن دستیابی شرکت‌هایش به تسهیلاتی جهت اجرای پروژه‌هایی به پرونده تحریم‌ها علیه ایران، مخالف نیست. البته «این فرمول، فعالیت شرکت‌های آمریکایی در عراق را به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری عظیم مالی و نیز انتقال عراق به مرحله خودکفایی در بخش انرژی، به‌نحوی‌که آن را از ارتباطش با ایران در این پرونده خلاص کند، تضمین خواهد کرد».

منبع مذکور تأکید کرد که دولت عراق این پیشنهاد آمریکا را به‌صورت جدی بررسی می‌کند و احتمالاً با آن موافقت خواهد کرد.

عراق از ایران، برق و گاز مورد نیاز نیروگاه‌‌های تولید برق خود را وارد می‌کند و به یکی از مهم‌ترین مشتریان برق ایران تبدیل شده است.

طبق این معامله پیشنهادی آمریکا به عراق، دولت بغداد می‌تواند به واردات برق و گاز ایران، تا زمان تکمیل پروژه‌های شرکت‌های آمریکایی، ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کهنه سرباز وطن

      اگر دولت عراق دست رد به سینه آمریکاییها بزند دوستی و برادری خود رو ثابت کرده است و اگر با آمریکا یی ها همنوا و همصدا شد ثابت میکند که از نوادگان بحق ابن ملجم مرادی هستند و کسانی که علیه آنها جبهه گرفته بودند درست میگفتند

    • بدون نام

      دزد مدرن:آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب؟ امریکا به عراق پیشنهادمیکندشرکتهایش برای رهایی ازانرژی ایران به مدت چهارسال عراق را خودکفا از انرژی ایران خواهندکردودراین مدت عراق را از تحریمهای نفتی وگازی وبرقی ایران معاف خواهدکردبه شرطی که بعداز چهارسال عراق از ایران انرژی واردنکندواحتمالآعراق هم آن پیشنهاد امریکا را خواهدپذیرفت .اگرقراراست عراق درموقع نیازش به طرف ایران بیاید وچنانچه امریکا نیاز عراق را برطرف کنددرصف یاران امریکا قرارگیرد ایران نبایدبه عراق کمک کندچون خواه ناخواه درکنارامریکا قرارخواهدگرفت این یعنی عراق حق همسایگی را حفظ نکرده و کمکهای ایران به عراق را فراموش کرده واگردرظاهرمسئولین عراقی باایران اظهاردوستی میکننداما درباطن با ایران دشمن هستندپس به چنین کشوری نبایداعتمادکردما نبایدامکانات کشورمان را خرج کشورهایی کنیم که آورده ای برای اقتصادکشورماندارند

    • بدون نام

      هرکسی به فکر منافع خودش است معلومه که عراق هیچ موقع به ضرر ملتش کارنمیکنه حتمآ به سمت آمریکا میره وتنها کشوری که به فکر ملتش نیست ایرانه اعراب منطقه را برایرانیان ترجیح میده

    • بدون نام

      آمريكا همه ش به فكر منافع خودشه! خاك بر سر ساير كشوراي دنيا كه باهاش همكاري مي كنند اگه متحد مي شدند عليهش، حالش جا ميومد

    • بدون نام

      خوب از دو طرف به نفع عراق است چرا موافقت نکند از ایران خرید کند تا وقتی آمریکا مشکل بر طرف می کند

    • بدون نام

      اگر عراق داره اینهمه تلاش میکنه که از تحریم های آمریکا معاف بشه صرفا بخاطر این هست که ایران را بچاپه یا به قولی شیر ایران را بدوشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج