۸۶۰۸۹۶
۱۹ نظر
۵۰۰۷
۱۹ نظر
۵۰۰۷
پ

ابهام بزرگ در فروش فوری ایران‌خودرو و سایپا

ایران‌خودرو و سایپا با وجود گذشت حدود سه ماه از آغاز فروش فوری محصولات‌شان، اطلاعاتی از تعداد خودروهای تحویل داده شده به مشتریان در این طرح در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. در این شرایط این پرسش مطرح است که آیا اصلا خودرویی تحویل مشتریان شده است!؟

خبرگزاری ایسنا: ایران‌خودرو و سایپا با وجود گذشت حدود سه ماه از آغاز فروش فوری محصولات‌شان، اطلاعاتی از تعداد خودروهای تحویل داده شده به مشتریان در این طرح در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. در این شرایط این پرسش مطرح است که آیا اصلا خودرویی تحویل مشتریان شده است!؟

به دنبال التهابات چند ماه اخیر بازار خودرو، با دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا از اوایل اسفند ماه سال گذشته ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به فروش فوری با تحویل یک ماهه با هدف افزایش عرضه، کاهش قیمت‌ها و کاهش التهابات بازار خودرو اختصاص دادند.

البته به دنبال موج جدید التهاب و افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در هفته گذشته، در جلسه کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که سهم فروش فوری خودروسازها ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد. با این حساب، خودروسازان موظف شدند ۳۰ درصد از تولیدات روزانه خود را برای فروش فوری در نظر بگیرند.

این وضعیت در حالی است که با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز فروش فوری خودروسازان، دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا هنوز هیچ آمار رسمی‌ در رابطه با تعداد خودروهای تحویل شده به مشتریان در این طرح اعلام نکرده‌اند.

اهمیت این موضوع در این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف افزایش عرضه روزانه خودرو به بازار و کنترل قیمت‌ها، خودروسازان را مکلف به فروش فوری محصولات‌شان کرد؛ بنابراین باید مشخص شود تاکنون چه تعداد خودرو در این طرح به مشتریان واگذار شده تا مشخص شود خودروسازان تا چه حد به وظایف خود در این زمینه برای افزایش عرضه خودرو به بازار و کنترل قیمت‌ها عمل کرده‌اند.

این وضعیت در حالی است که خودروسازان چند صد هزار دستگاه خودرو بابت پیش فروش‌های صورت گرفته در سال گذشته به مشتریان بدهکارند و هنوز این خودروها را تحویل نداده‌اند و اتفاقاً برخی از خریداران همین خودروها در سال گذشته، از این شاکی هستند که ایران‌خودرو و سایپا چرا وقتی که هنوز خودروهای پیش فروش شده در سال گذشته را تحویل نداده‌اند، اقدام به فروش فوری محصولات‌شان با موعد تحویل یک ماهه می‌کنند؟

در این رابطه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان ایسنا، دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا حاضر به پاسخگویی در این رابطه نبودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببین چقدر این دو خودرو ساز پورو هستن نه به مردم ونه به مجلس جواب میدن باید گل بگیرن در این دو شرکت خودرو سازی یو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تا چندین بار تو طرح های فروش فوری موفق به ثبت نام نشدم ، از ساعت ۱۰ صبح با موبایل و کامپیوتر هر ۱ ثانیه کلیک ثبت سفارش می زنم همان ۱۰ ثانیه اول پیغام ظرفیت تکمیل شده می آید .
        لطفا یک سر به نمایندگی ها بزنید ماشین های صفر توشون ریخته . ۹۸/۲/۱۶ پرسیدم دنا پلاس معمولی چند گفت ۲۰۰ میلیون و پرشیا قیمت کردم گفت ۱۶۰ میلیون خلاصه همه مدل موجود است ، ایکی ثانیه تحویل فوری ! پرسیدم از کجا میاد گفت اینا مال مشتریهاست گذاشتند برای فروش ؟ تو دلم گفتم ، مگه میشه هر چندتا نرخ ازاد با نرخ من داری خودشون میدهند ؟ خوب اگر آدم از عقلش استفاده کنه ، می فهمه این حرف اصلا منطق نداره که مال مشتری هاست ، قطعا پشت پرده خودروساز و نمایندگی اتفاقاتی در جریان هست مردم بی خبرند و قطعاخودروسازان با هماهنگی وزارت سمت کاملا پنهانی و غیر شفاف ، جهت قیمت سازی و فروش آزاد خودرو اقدام می کنند . و طبق عادت در رسانها کذابیون این ارتباط را تکذیب می کنند . ما مردم هم گوش هایمان مخملی است !

      • بدون نام

        من تا چندین بار تو طرح های فروش فوری موفق به ثبت نام نشدم ، از ساعت ۱۰ صبح با موبایل و کامپیوتر هر ۱ ثانیه کلیک ثبت سفارش می زنم همان ۱۰ ثانیه اول پیغام ظرفیت تکمیل شده می آید .

      • بدون نام

        کاری نداره بازرسان قوه نه قضاییه بررسی کند سایت فروش فوری دو شرکت ip چه کسانی در روزهای ثبت نام باز بوده و خرید کردند قطعا ip مردم بسته غیر فعال است و پیغام ظرفیت نکمیل است و یا خطا می دهد

    • بدون نام

      گوشهای ما دراز نیست . کاری از دستمان بر نمیاد
      کارخانه با عدم عرضه قیمت را بالا برد و گردن فضای مجازی و تحریم انداختن .

    • بدون نام

      آیا جوابگو نبودن این دو شرکت خون آشام مشتریان به حق و حقوقشون رسیدند؟
      پس مصرف کنندگان باید از چه طریقی ادعای حق وحقوق خودشون بکنند؟
      این دوشرکت تاکی باید اینجوری سر مردم کلاه بذارند و هیچ نهادی و هیچ کس هم جوابکوی مردم نیست
      پس این حقوق شهروندی و تنظیم منشور حقوق شهروندی برای کی بود؟
      چرا کسی عرضه تداره جلو فساد این دو شرکت بگیره؟
      به امید نابودی و به خاک سیاه نشستن این دوشرکت خون آشام

    • بدون نام

      تا رفع مشکل خودروسازان داخلی واردات خودروهای دست دوم با کیفیت ژاپنی را آزاد کنید.
      با این وضعیت قیمت پراید از قیمت خونه داره بیشتر میشه

    • بدون نام

      خودرو سازان به کی جواب می دهند که توقع جواب دارید ، وقتی پای پول زیاد در میان باشد فساد شکل می گیرد و در این مملکت هر مقامی را که لازم باشد با پول و یا تهدید با خود همراه می کنند این است مملکت اسلامی ، کافرها از ما بهتر هستند ، واقعا حق این مردم از این بدتر باید باشد

    • نسرین شهسواری نسب

      اینجانب دبیر هستم درتاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ بک لینک دستگاه خودرو تیباصندوق دارثبت نام نمودم باتوجه نامه شرکت لیزینگ خودرو فرهنگیان که تحویل آن یک ماهه بوده هنوز تا این تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ که ۳ ماه گذشته،خبری از تحویل خودرو نیست.چرا

    • مهدی

      فروش فوری اینا چرته، الکی سایتو چند دیقه باز میکنن بعد اتمام ظرفیت میزنن
      دو هفته‌‌س هرچی میرنم خطا میده که ارسال اطلاعات با مشکل مواجه شد!!!!! خب یا بگین نمیفروشیم یا بگین به نمایندگی های خودمون می‌فروشیم

    • بدون نام

      اینا همش تقصیر وزیر صنعته
      بذارین من وزیر صنعت بشم
      پراید میشه هفت تومن
      پژو میشه بیس تومن

    • بدون نام

      سلام اصلا نمی شد ثبت نام کرد چقدر ثبت نام شد چقدر تحویل شد

    • بدون نام

      جناب دبیر خسته نباشید من در شرکت سایپا ۲۰ ماه پیش پول واریز کزده ام هنوز خودرو را تحویل نداده اند ، چه انتظار بی جایی از عزیزان و زحمتکشان خودرو سازی دارید مدیران خودرو سازی به هیچ نهادی و مقامی پاسخگو نیستند چون سهامداران آن هر مقامی را با پول و یا تهدید همراه خود می کنند ، چرا تا کنون انبار مملو از قطعات یا انبار دپوی خودرو یا سه هزار کانتینر قطعات ترخیص نشده در گمرک برای خودرو سازان پرونده نشده است چون هر کسی که مامور بازرسی از خودرو سازان می شود با رشوه کلان خر خودرو سازان می شود ، وقتی کسی رشوه کلانی می گیرد که تا آخر عمر راحت زندگی کند چرا برای مردم خودش را به آب و آتش بزند ، شما بودید در این مملکت بی قانون چی می کزدید ؟

    • سلام

      موسسه های اعتباری برای جذب سرمایه اقدام به افزایش سود دهی به مردم کردن و در عاقبت به اون روز افتادن الان هم این دو شرکت مثل همون شرکت ها دارن عمل می کنند وعده خودرو یک ماهه میدن و خبری از تحویل نیست و هر روز به معوقاتشون افزوده میشه .وزارت صنعت هم خواب دستگاه های نظارتی هم تعطیل کی گندش بالا بزنه خدا میدونه ...

    • بدون نام

      تحویل مشتری نه اما تحویل رانت خواران هر چه دلت بخواد .....

    • بدون نام

      تمام مدیران خودروستزان ایران با خانواده هایشان را باید زیر چرخ قطار بگذارند که فقط پا هایشان قطع بشه
      خدا لعنتسان کنه

    • بدون نام

      واقعا تمام تولید کنندگان به ملت ایران رحم نمیکنند واز مجلس تقاضا داریم جلو گرانیها را هرچه زودتر بگیرد وبه قیمتهای سابق باز گرداند مگر حقوقمان چقدر افزایش داشته تا در جیب زالوهای تولید کنندگان بریزیم

    • بدون نام

      شهدا جان خودرا فدای مملکت کردند ولی این دزدها مردم مملکت را غارت میکنند

    • م

      خودرو سازها ورشکست شدند ،بدهکارند چرا مردم این را نمی فهمند و هنگام اعلام پیش فروش خودرو ثبت نام می کنند ،مانند موسسات مالی ور شکست شده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج