۸۶۱۲۲۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

۳۳سال بعد؛ بارسا این بار در نقش تیم کامبک‌خور!

بعد از ۳۳ سال، تیمی توانست در نیمه نهایی اروپا شکست ۳ گله را جبران کند.

وبسایت نود: در بازی دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان بارسلونا بود و در پایان توانست بدون صلاح و فرمینو، ماموریت غیرممکن را ممکن کرده و با پیروزی ۴-۰، شکست ۳-۰ بازی رفت را جبران کرده و راهی فینال شود.

لیورپول با گل دقیقه ۷ دیووک اوریگی از حریف پیش افتاد تا امیدها خیلی زود در دل هواداران قرمز زنده شود. این نتیجه اما تا پایان نیمه اول تغییر نکرد تا کار لیورپول در نیمه دوم سخت تر به نظر برسد. اما شاید نقطه عطف این مسابقه، نخستین تعویض آن بود.

یورگن کلوپ در ابتدای نیمه دوم با خارج کردن اندی رابرتسون، جورجینیو واینالدوم را به بازی آورد و ستاره هلندی نیز با به ثمر رساندن دو گل در دو دقیقه، تبدیل به قهرمان غیرقابل پیش بینی تیمش شد. ضربه نهایی نیز در دقیقه ۷۹ روی زیرکی آرنولد و با ضربه نهایی اوریگی به تور دروازه تراشتگن چسبید تا دو بازیکنی برای لیورپول دبل کرده باشند که در آغاز مسابقه، کمتر کسی به گلزنی آن ها فکر می‌کرد.

اما این بازگشت یکی از بازگشت های هیجان انگیز نیمه نهایی های لیگ قهرمانان لقب گرفت. به نقل از اوپتا، لیورپول به سومین تیمی تبدیل شد که موفق شده در نیمه نهایی جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان اروپا شکست با اختلاف ۳ گل در بازی رفت نیمه نهایی را جبران کرده و راهی فینال شود.

اولین بار این اتفاق را پاناتینایکوس یونان رقم زد. پانا در نیمه نهایی فصل ۷۱-۱۹۷۰ در مصاف رفت با ستاره سرخ بلگراد در یوگوسلاوی با نتیجه ۴-۱ شکست خورد. دو هفته بعد تیم یونانی باید از ستاره سرخ در خانه میزبانی می‌کرد. دو گل از آنتونیس آنتونیادیس و یک گل از آریستیدیس کاماراس به معنای پیروزی ۳-۰ پاناتینایکوس و صعود به فینال با قانون گل زده در خانه حریف بود. البته پانا در فینال توفیقی نیافت و در بازی ومبلی، با دو گل مغلوب آژاکس آمستردام شد.

جالب آن که دومین و آخرین تیمی که این کامبک باشکوه در نیمه نهایی را رقم زد، تیمی به نام بارسلونا بود! بلوگرانا در نیمه نهایی فصل ۸۶-۱۹۸۵ جام باشگاه های اروپا حریفی سوئدی به نام گوتنبورگ سوئد را در پیش روی خود می‌دید. شاگردان تری ونبلز در بازی رفت مهمان حریف سوئدی بودند و در عین ناباوری با نتیجه ۳-۰ شکست خوردند. دو هفته بعد و در روز ۱۶ آپریل ۱۹۸۶، ۱۲۰ هزار نفر به نیوکمپ آمدند تا پیروزی بارسلونا را از نزدیک تماشا کنند.

هت‌تریک پیچی آلونسو در دقایق ۹، ۶۳ و ۶۹ بازی را خیلی سریع به تساوی و تعیین تکلیف دومین فینالیست (بعد از استوا بخارست) را به ضربات پنالتی کشاند. ویکتور مونیوز آخرین پنالتی بارسلونا را به گل تبدیل کرد تا بلوگرانا با پیروزی ۵-۴ بعد از ۲۵ سال به فینال اروپا برسد. قاب تاریخی این مسابقه، شادی توپ جمع کن ۱۵ ساله نیوکمپ با مونیوز بود. توپ جمع کنی که بعدها تبدیل به پرافتخارترین سرمربی بارسلونا شد؛ پپ گواردیولا.

همانند فینال ۶۱-۱۹۶۰ مقابل بنفیکا، بارسا در فینال ۱۹۸۶ که در رامون سانچز پیسخوان سویا برگزار می‌شد هم توفیقی نیافت و با شکست ۲-۰ در ضربات پنالتی به نایب قهرمانی بسنده کرد. هلموت داکادام دروازه بان رومانیایی ها در پایان بازی هر ۴ ضربه بارسایی ها (آلکسانکو، پدرازا، آلونسو ومارکوس) را مهار کرد و اولین و آخرین قهرمانی اروپایی را برای تیمش به ارمغان آورد.

اکنون لیورپول بعد از ۳۳ سال طلسم شکنی کرده و کاری که رئال و بارسا در نیمه نهایی فصل ۱۳-۲۰۱۲ (مقابل دورتموند و بایرن مونیخ) موفق به انجام آن نشدند را انجام داده است. باید دید سرنوشت شاگردان کلوپ در دومین فینال متوالی اروپایی چه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا اصلا شایعه بود پنالسلونا همیشه کامبک خور بود هه

    • بدون نام

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج