۸۶۱۲۸۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

قصاص پسر جوان به خاطر دفاع از عمو

پسر جوان که در یک درگیری شدید به هواخواهی عمویش مرتکب جنایت شده بود صبح دیروز با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.عموی او نیز به جرم معاونت در قتل به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

ایران نوشت: پسر جوان که در یک درگیری شدید به هواخواهی عمویش مرتکب جنایت شده بود صبح دیروز با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.عموی او نیز به جرم معاونت در قتل به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده ۸ سال قبل در دستور کار پلیس و دستگاه قضا قرار گرفت. تیر سال ۱۳۹۰ درگیری شدیدی در روستای آب باریک پیشوای ورامین رخ داد که در این درگیری یکی از اهالی روستا به نام فرید هدف شلیک گلوله اسلحه شکاری قرار گرفت.

در تحقیقات میدانی مشخص شد فرید در درگیری دسته جمعی بر سر یک زمین کشاورزی کشته شده است.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد عامل جنایت پسر ۲۵ ساله‌ای به نام ساسان بوده است که همراه عمویش مجتبی با مقتول و برادرانش درگیر شده‌اند. از آنجا که ساسان فرار کرده بود عمویش بازداشت شد و گفت: ما از مدت‌ها قبل با فرید و برادرهایش به خاطر یک زمین کشاورزی اختلاف داشتیم. آن روز دعوا میان ما بالا گرفت. من چاقو همراه داشتم و با چاقو یک ضربه به صورت فرید زدم اما برادرزاده‌ام به او شلیک کرد و حالا به محل نامعلومی گریخته است.

تلاش برای ردیابی متهم فراری بی‌نتیجه ماند تا اینکه ۵ سال پس از جنایت خودش را به پلیس معرفی کرد. او، عمویش و دوستش دیروز در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در این جلسه پدر و مادر فرید برای متهم حکم قصاص خواستند.

سپس ساسان که حالا ۳۰ ساله شده در جایگاه ویژه ایستاد و گفت:عمویم به من گفت دعوا شده و از من خواست همراه او بروم.عمویم همراه خودش چوب و قمه برداشت و از من خواست تا اسلحه شکاری او را هم با خودم ببرم. من ترک موتور عمویم نشسته بودم و اسلحه را در دست داشتم. وقتی دعوا بالا گرفت و دیدم مرحوم (فرید) و عمویم درگیر شده‌اند یک تیر به فرید شلیک کردم.اما فکر نمی‌کردم تیر اسلحه شکاری موجب مرگ او شود. وی ادامه داد: من بعد از قتل ترسیده بودم به همین خاطر ۵سال در روستاهای مختلف زندگی پنهانی داشتم. تا اینکه از این وضعیت خسته شدم و خودم را به پلیس معرفی کردم.

ناصر - دوست ساسان- نیز به اتهام فراری دادن ساسان از خود دفاع کرد و گفت:من وقتی دیدم او ترسیده و ممکن است او را بکشند، دلم برایش سوخت و او را سوار موتور کرده و از محل دور کردم.

در پایان جلسه هیأت قضایی وارد شور شد و ساسان را به قصاص محکوم کرد. عموی وی نیز به خاطر معاونت در قتل به ۱۲ سال زندان محکوم شد. قضات دادگاه ناصر را نیز به خاطر فراری دادن متهم به سه سال زندان محکوم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط
      قصاص.

    • بدون نام

      عمویش را باید اعدام میکردند وپسره را زندان عامل فتنه ومرگ آن جوان عموش بوده متاسفانه قوه قضائیه ما بجای اصل مقصر وکسیکه باعث فجایع میشه شخص تحریک شده را مجازات میکنند کسانی که باعقل ودرایت ومنطق زندگی میکنند همیشه موفقند اما کسانی که پیروی هوای نفس هستند بد بخت وبیچاره هستند همیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکارقاضی دخالت نکن.

    • بدون نام

      جالبه که قاتل میگه نمیدونستم گلوله اسلحله باعث قتل او میشود
      قاتل یا مشنگ تشریف داره یا بلانسبت بقیه رو مشنگ فرض کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج