جاباما
۸۶۲۵۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

زیباکلام: مردم اسباب بازی ما نیستند

صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه که "اصلاح طلبان باید در مورد عملکرد آقای روحانی توضیح دهند"، تاکید کرد: "مردم اسباب بازی ما نیستند که هر وقت خواستیم آن‌ها را پای صندوق رای ببریم و پس از آن هیچ توضیحی درباره عملکرد و عمل به وعده‌ها داده نشود. "

فرارو: صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سخنان باهنر و گفتگو‌های اصولگرایان و اصلاح طلبان گفت: «من متاسفانه علیرغم اینکه انسان امیدوار و خوشبینی هستم هیچ امیدی به این جلسات ندارم. متاسفانه اصولگرایان این جلسات را با حضور اصلاح طلبان دکور و یا ویترینی برای انتخابات پیش روی می‌دانند.»

او افزود: "اصولگرایان هم مانند اصلاح طلبان و همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند متوجه ناامیدی، سرخوردگی و یاس شمار قابل توجه رای دهندگان شده اند. این جلسات تلاش‌هایی است که نشان دهد که حرکت جدیدی در راه است."

به گفته صادق زیباکلام "نکته مهم این است ۲۴ میلیونی که به آقای روحانی رای دادند خیلی بعید است این تحرکات را باور کنند و پای صندوق رای بیایند. ۱۷ میلیونی که به آقای رئیسی رای دادند اصلا نیازی به این کار‌ها ندارند و حتما پای صندوق رای می‌روند. ۱۵ میلیونی که در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در انتخابات شرکت نکردند حالا هم شرکت نخواهند کرد؛ بنابراین تلاش اصلی برای قانع کردن ۲۴ میلیون نفر رای دهندگان به روحانی است."

صادق زیباکلام با بیان اینکه "قویا این گفتگو‌ها را انتخاباتی تحلیل می‌کنم"، افزود: «اصولگرایان در دو سال گذشته یک گام یا حرکت در جهت آشتی ملی برنداشته اند. کدام حرکت آقای مهندس باهنر و دوستان و همفکرانشان را می‌توان در این راستا ارزیابی کرد؟ کمترین انتظاری که در راستای آشتی ملی می‌رود، رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی است، اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان در این راستا چه حرکتی انجام داده اند؟ اما حالا که به انتخابات نزدیک می‌شویم حرف از وفاق ملی می‌زنند. البته این‌ها هیچ اثری در ترغیب آن ۲۴ میلیون برای رای دادن ندارد.»

او در پاسخ به این سوال که هدف اصلاح طلبان در این گفت‌وگو‌ها چیست؟، اظهار کرد: "پیشتر اصلاح طلبان صحبت از گفت و گوی ملی کرده بودند، اما اصولگرایان هیچ توجهی به آن نکردند. دلیلش هم واضح است چرا که آن‌ها قدرت دارند. جریان سیاسی که در قدرت است، ضرورتی برای گفتگو و آشتی ملی نمی‌بیند. الان که کم و بیش وارد این ماجرا شده به واسطه نیازشان به رای مردم در انتخابات است. آن نیاز اگر نباشد اصولگرایان به هیچ وجه حاضر نیستند جواب سلام اصلاح طلبان را بدهند "

به عقیده زیباکلام "هر حرکتی که از سوی اصلاح طلبان در راستای انتخابات باشد بدون پرداختن به این که از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تا حالا چه اتفاقی در کشور رخ داده و بدون پاسخ دادن به حجم گسترده‌ای از سوالات ۲۴ میلیون نفر به هیچ جا نخواهد رسید. یعنی به هیچ وجه اصلاح طلبان موفق نخواهند بود. اولین، مهمترین و دشوارترین کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که در مورد پس از انتخابات ۲۹ اردیبهشت توضیح دهند."

این استاد دانشگاه با بیان اینکه که "اصلاح طلبان باید در مورد عملکرد آقای روحانی توضیح دهند"، تاکید کرد: "مردم اسباب بازی ما نیستند که هر وقت خواستیم آن‌ها را پای صندوق رای ببریم و پس از آن هیچ توضیحی درباره عملکرد و عمل به وعده‌ها داده نشود."

او در پاسخ به این سوال که آیا اساسا آقای عارف و شخصیت‌هایی مثل ایشان را می‌توان نماینده مناسبی برای اصلاح طلبان تلقی کرد، گفت: «صرفنظر از اینکه چقدر این افراد جایگاه مردمی دارند، مسئله اساسی این است که اگر این آقایان به ۲۴ میلیون هوادار آقای روحانی در سال۹۶ بگویند در انتخابات مجلس شرکت کنید، چه تعداد از آن ۲۴ میلیون نفر پاسخ مثبت می‌دهند و مجددا با "تکرار می‌کنم" پای صندوق رای می‌روند؟ من معتقدم ۱۰ درصد آن ۲۴ میلیون نفر نیز همراهی نمی‌کنند؛ بنابراین اصلاح طلبان خیلی کار دارند که آن ۲۴ میلیون را پای صندوق بکشانند. واقعیت امر این است که اصلاح طلبان بخش عمده‌ای از اعتبار و حیثیت سیاسی خود را از دست داده اند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر شرفت دکتر . حرف حق میزنی

    • بدون نام

      مردم که نیستند ولی توعروسک خیمه شب بازی هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت بکش

    • بدون نام

      رأی چی هست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه مردم اسباب بازی کوکی ما هستند.؟

    • بدون نام

      راست گفتی قربون دهنت

    • غلام

      آقای زیبا خودت بعنوان صاحب قلم و کرسی دانشگاهی چه قدمی در جهت وفاق برداشته اید عقلانی فکر کنید امروز کشور بیش از هروقت دیگر به وحدت احتیاج دارد

    • ممم

      از اسباب بازی هم بدتریم ما مترسکیم مترسک

    • بدون نام

      فعلا که اسباب بازی شدیم

    • وانک علا خلق عظیم

      آقای زیبا خطاب خیلی وقت است که ملت شریف پ

    • بدون نام

      ایشان فکر می کند عقل کل است وحرفی میزند که غربی ها را خوشحال کند.

      پاسخ ها

      • شهریار

        غربی ها خود به خود با عملکرد مسئولین مملکت خوشحال هستن.

      • بدون نام

        برو بابا با این نظر مفنگیت

    • محمد

      دکتر جان قدرت که الان شش ساله دست شماست
      تعامل هم که کردین
      گفتگو هم که کردین
      چی شد پس؟
      اینقدر منم منم میکردید
      وضعیت بهتر که نشد هیچ خیلی هم بدتر شد
      ی نمونش اینه که دولت دلار 4000 تومنی میفروشه مردم دلاز 14000 تومنی میخرن این 10000 تومن رو کی این وسط میخوره باید امثال شما جواب بدن. مطمعنا بابک زنجانی ها خواهیم داشت در آینده نزدیک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه سروته یک کرباس هستند ! از نظر بیشتر مردم اصوالگراو اصلاح طلب یکی هستند؛ فقط در دزدی و اختلاس و جنگ طلبی از یکدیگر سبقت می گیرند.

    • ir.‍

      رای خخخخ عمرا رای دادن یعنی خیانت

      پاسخ ها

      • مجید

        گل گفتی دهنت طلا

    • کهنه سرباز وطن

      با یک سرشماری از کسانی که به جناب روحانی رای دادند معلوم میشود چند نفر راضی از ایشان هستند خدارو شکر در دو مرحله ریاست جمهوری به ایشان رای ندادم وجدانم بابت انتخابم آسوده است و عذاب وجدان ندارم چون انتخابم درست بوده است

    • بدون نام

      اینو خوب اومدی

    • بدون نام

      اسباب بازی نیستیم،مهره های شطرنج هستیم...

    • بدون نام

      روحانی اصلاح طلبی رو روبه قبله کرد و خرماش رو هم پخش کرد الفاتحه الصلوات .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج