جاباما
۸۶۲۵۷۷
۴۷ نظر
۵۰۰۹
۴۷ نظر
۵۰۰۹
پ

مطهری: دولت در افزایش نرخ بنزین تعلل کرد

نائب رئیس مجلس ضعف، سستی و تأخیر در تصمیم گیری را از مشکلات دولت دانست و گفت: لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش یابد اما دولت آنقدر تعلل کرد که در شرایط امروز صلاح نیست.

خبرگزاری مهر: نائب رئیس مجلس ضعف، سستی و تأخیر در تصمیم گیری را از مشکلات دولت دانست و گفت: لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش یابد اما دولت آنقدر تعلل کرد که در شرایط امروز صلاح نیست.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: آمریکا دچار مشکلات عدیده است، از یک طرف ناو هواپیمابر ارسال می‌کند و از طرف دیگر ترامپ التماس می‌کند با من تماس بگیرید.

وی افزود: حرف ترامپ این است که مانند رژیم شاه تحت فرمان من باشید و اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید تا من به شما رفاه بدهم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: پاسخ ما این است که «هیهات من الذله» ما تن به خواری نمی‌دهیم و بدون نیاز به آمریکا با تلاش خود به رفاه دست خواهیم یافت.

مطهری با بیان اینکه آمریکا باید بداند دوره حکومت در دنیا برای او به پایان رسیده و قطب اسلامی در حال شکل گرفتن است، تاکید کرد: آینده خاورمیانه به دست مسلمانان رقم می‌خورد. آمریکا باید قبول کند در جنگ صلیبی شکست خورده است و دیگر از راه اشغال فلسطین دنبال انتقام گیری از مسلمانان نباشد.

وی با بیان اینکه امروز دو عنصر مقاومت و وحدت می‌تواند ما را از شرایط سخت کنونی با سرافرازی خارج کند، گفت: ترامپ فریب اعتراضات دی ماه سال ۹۶ را خورد و خیال می‌کرد با چند فشار اقتصادی می‌تواند مردم را در مقابل حکومت قرار دهد. غافل از آنکه آن اعتراضات ریشه در درون خود حکومت داشت و ناشی از رقابت‌های سیاسی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ترامپ برای انتخابات آینده آمریکا به شدت نیاز به برگ ایران دارد و مقامات کشور می‌توانند از این فرصت به نحو مقتضی و عزت مندانه استفاده کنند.

مطهری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این شورا به صورت معضلی درآمده است.

وی افزود: اگر این هیئت که در دل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد به رویه اخیر خود ادامه دهد چیزی برای مجلس شورای اسلامی باقی نمی‌ماند. این هیئت صرفاً می‌تواند نظرات خود را درباره انطباق و یا عدم انطباق طرح یا لایحه‌ای با سیاست‌های کلی نظام در حین بررسی آن طرح یا لایحه به مجلس اعلام کند اما تصمیم با نمایندگان است و آنچه تصویب می‌شود صرفاً باید برای بررسی انطباق یا عدم انطباق قانون اساسی با شرع به شورای نگهبان برود.

نایب ریئس مجلس گفت: ولی اکنون هیئت مذکور در مجمع تشخیص به مثابه شورای نگهبان دوم مصوبات مجلس را از نظر انطباق یا عدم انطباق با سیاست‌های کلی نظام بررسی می‌کند و مانند شورای نگهبان نامه ارسال می‌کند که باید مواد اصلاح شود.

مطهری اضافه کرد: با وجود صدها سیاست کلی هر مصوبه‌ای از مجلس را می‌توان مورد ایراد قرار داد و به این ترتیب استقلال و اعتبار مجلس مخدوش و اختیارات آن به شدت محدود می‌شود. این آرزوی مجمع اگر تحقق یابد نیاز به تغییر قانون اساسی و تبدیل مجمع به مجلس سنا دارد و قانون اساسی فعلی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مجلس شورای اسلامی تاکنون عکس العمل مناسبی نیز در این موضوع نشان نداده است، افزود: لازم است مجلس به این بدعت و تکلیف خود پایان دهد.

نماینده مردم تهران گفت: اساساً عدم انطباق با یک سیاست کلی به معنای عدم انطباق با قانون اساسی نیست زیرا سیاست‌های کلی بخشی از قانون اساسی نیست.

مطهری با بیان اینکه سیاست‌های کلی نه عین قانون اساسی است و نه جز آن، اظهار داشت: بنابراین اساساً استناد شورای نگهبان به عدم انطباق با سیاست‌های کلی برای مغایرت با قانون اساسی مخدوش و قابل تأمل و بحث برانگیز است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای غیرعلنی با حضور کارشناسان و تعیین تکلیف هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام تشکیل شود.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود از بی توجهی دولت به مسائل فرهنگی انتقاد کرد و اظهار داشت: یک نمونه این بی توجهی اتفاقی است که در برخی از مدارس تهران افتاد که حاکی از تسامح و تساهل چند مدیر مدرسه در ترویج ابتذال میان نوجوانان به بهانه شادی و نشاط بود و هنوز منتظر پاسخ قانع کننده وزیر آموزش و پرورش هستیم.

مطهری ادامه داد: نمونه دیگر اتفاقات تلخ در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان بود که نشان داد وزارت ورزش و نیروی انتظامی هنوز نتوانسته‌اند انتظام لازم و رفتار درست را در ورزشگاه‌ها حاکم کنند و لات‌ها میدان دار می‌شوند و مثل نقل و نبات دشنام ناموسی می‌دهند و ملت را تخریب می‌کنند.

وی اظهار داشت: وزیر ورزش باید بگوید چه زمانی ورزشگاه‌های ما مانند ورزشگاه‌های اغلب نقاط جهان انتظام پیدا می‌کند تا مجلس به سوال و استیضاح نرسد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه «نمونه دیگر عدم توجه دولت به مسائل فرهنگی، عدم نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه است»، تاکید کرد: اجماع همه فقها است که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و نه مردم.

مطهری گفت: شرایط بد اقتصادی باعث شد که موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود. در درجه اول ادارات دولتی و دانشگاه‌ها باید بر این امر نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از مشکلات دولت، ضعف و سستی و تأخیر در تصمیم گیری است. مثلاً لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش یابد اما دولت آنقدر تعلل کرد که در شرایط امروز کار دشواری و شاید صلاح نیست.

نماینده مردم تهران گفت: همینطور در تأمین حداقل کالاهای اساسی خانواده‌ها در قالب کوپن و یا کالابرگ، یک سال است که تعلل می‌کنند. این کار دو سود دارد اول آنکه خیال خانواده‌ها خصوصاً اقشار کم درآمد از مواد موردنیازشان راحت می‌شود و دیگر آنکه دشمن می فهمد که اراده مقاومت ایران برای دراز مدت مستحکم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      همیشه شرایط اقتصادی ما از دیروز بدتر بوده

    • بدون نام

      تو خوبی فقط

    • بدون نام

      برای شما حقوق نجوی چه فرقی می کنه .

    • fhjj

      یه نفر به این عنتر بگه تو که تو رفاه مطلقی به حال شماها که بویی از انسانیت نبردی همه امکانات هم در اختیارتون یه روز عین مردم عادی زندگی کن ببین چه خبره ازسر دولت پدرت بی سواد هایی مثل تو شدن تصمیم گیرنده این ملت

    • بدون نام

      مگه میخایی بنزین بزنی یا بهت فشار میاد جناب مطهری بخدا از وضع مردم خوب خبر نداری که چه میکشیم اگر بنزین گرون شد که وا وی لا دیگه باید چطور گرون میکرد از ۴۰۰ به ۷۰۰ از ۷۰۰ به هزار نه میخاستین بشه ۵۰۰۰ تومان اگر راست میگی حقوق را مثل دلار با همون نرخ بال ببرین ،بنزین هم بکنید ۶۰۰۰ ت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حیف از اون پدر که همچین پسری

    • کریم کچل

      کاش حرفهای آقای حداد عادل را شنیده بودی
      بعد نطق میکردی

    • بدون نام

      حالا تو یک کاریش بکن که از تعلل نجات پیدا کنه

    • بدون نام

      شما ک فقط افزایش و تورم را بلدید بس کنید بابا

    • مهدی

      زنده باد نماینده مردمی .ونمایندگان مردمی دیگر که به تو رای دادن. و عموم ربات های جریان همسو که شما را به مجلس فرستادن.
      وای به حال ملتی که رجال سیاسی آن امثال تو باشند.

    • راد

      این از همه بدتره،خودش رو بعضی وقتا با مردم نشون میده و بیشتر اوقات هم مردم رو خار میکنه،خیلی پسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این علی اقا مطهری .پسر فیلسوف .دو رو تشریف دارند.!!!!!

    • بدون نام

      حرف حق ارسال نمیشه اگر ازایآقا تعریف میکردم ارسال میشد

    • احمد

      سلام
      صدات از جای گرم درمیاد بلہ برای امثال شماها کہ حقوق ملیونی میگیرین مشکلی نیست . برای امثال بنده کہ ماهی 600هزارتومان حقوق با این همہ گرانے درد ناک هست . اگه تونستی مثل ما تو بدبختی زندگی کنی معلوم میشد کیا مرد امل و جهاد هستند. درد دل یک جانبازه بیچاره ......

    • بدون نام

      تو حرف نزنی نمیگن لالی

    • بدون نام

      استعفا بده و همه را راحت کن دخالت بیجا مانع کسب است

    • بدون نام

      آقای مطهری کم کم داری خراب می شی.امیدمردم به امثال شما بود ولی توهم عوض شدی.چیزی گذاشتن تو جیبت.

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      ماهی روهر وقت از آب بگیری تازه ست !!!اینم روبقیه چیزها ،خودرو ،مسکن ،لوازم خانگی ،دارو ،غذا و.......

    • کامران

      این دیگه یک کاره ای بشه چی می شه!،

    • بدون نام

      چرا دولت اصلاحطلب چند سال پیش کارت سوخت را باطل کرد تا قاچاق زیاد شود؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا دولت اصلاحطلب چند سال پیش کارت سوخت را باطل کرد تا قاچاق زیاد شود؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدابکنه در دم جان بدی که فقط به فکر بدبخت کردن مردم هستی

    • بدون نام

      عین باباتی .

    • بهرام

      این اقا یکی به نعل میزنه یکی به میخ

    • بدون نام

      این مرد تعادل فکری ندارد

    • ایرانیم

      کاش شما هم مثل صدام حسین نباشیدروزدوم جنگ فرارکرد

    • بدون نام

      وای این مطهری هم شده علامه دهر.انگار خودش همه چیز و میداند و بس. بابا تو از چشم مردم بد جور افتادی.

    • بدون نام

      باید بنزین بشه لیتری ۲۰۰۰ تومان
      ازادشم بشه ۳۰۰۰
      تا وضعش درست شه هی بنزین بیخود نسوزونن

    • بدون نام

      یه چند روزی از اون بالا بالاها تشریف بیار پایین و مثل مردم عادی توی جامعه زندگی کن اونوقت که از همه طرف بهت فشار اومد ببینم اینطوری صحبت میکنی یا نه !

    • بدون نام

      مرفه بی درد بابات به وجودت افتخار میکنه

    • بدون نام

      فعلا شما فکر ساسی باش

    • بدون نام

      سلام. جناب اقای مطهری مرد و مردونه جان عزیزانت قسم بیا لطفا فقط یکبار خودتون تشریف ببرید پمپ بنزین و شخصا ۴۰ لیتر بنزین بزنید و از جیب مبارکتون ۴۰ هزار تومن پول بدهید

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ اخرش مجلس تصویب کرد گرون نشه چون نمیتونستن

    • بدون نام

      انصافا کی به اینا رای میده میرن مجلس اینا نماینده مردمن یا قاتل سفره های مردم...یه بار شده بری توی مردم ببینی چی میکشن چی دارن چی میخورن؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ خب الان گرون کن مگه چی شده ...ولی افسوس که نمیشه

    • منتقد

      بچه های همشون یا آمریکا یا اینگلیش هستند مگه اینا متونند جلوی آمریکا وایستند بعد میگه بنزین باید گرون بشه آخه خرجی بچه خشونت امور آب بالا رفته

    • بدون نام

      مطهری سکوت کن بس است نغمه سرایی مردم مردند از دستتان ببند دهن را

    • بدون نام

      تمام گرفتاری ما به خاطر حضور و وجود شما وامثالهم است که چندین سال است بر مسند تکیه زده اید وشری شده ید،، انشالله که ملک الموت از دنیا وتمامی این مسند ها را که اشغال کرده اید باز نشسته تان کند

    • بدون نام

      آقای نماینده اگر ترامپ امورات رفاهی زندگی ما را همچون رفاه شما اعم از حقوقی که می گیرید و مسکنی که دارید و خودرویی که متعلق به شما است را نصیب ما کند بسیار عالی است وبه او خیر مقدم می گوییم وشما هم که با ترامپ دشمنی می ورزید از ترس از دست دادن رفاهتان وزندگی لاکچری تان است

    • بدون نام

      اقای مطهری دیگه داری حال مردم و خراب میکنی,خواهشا ساکت

    • آرمین

      حال به هم زن...
      تروخدا به این دیگه رای ندین .
      حال بهم زنه

    • عباس فاضلی

      آقای مطهری سئوالی دارم حقوق ودرآمدماهانه جنابعالی چقدراست؟ شماتورم موجودرادرک کرده اید؟ آیاخبرداریدازقیمت های سربه فلک کشیده ونایاب شدن برخی ازاقلام ! آیادرموردفقروبیکاری جوانان هم اطلاع دارید؟ ازبی نانی خیلی هاهم اطلاع داریدکه شب گرسنه می خوابند؟ به نظربنده اکثرنمایندگان ودرراس آنان هیئت رئیسه ازبی درک ترین افرادی هستندکه ملت ایران راهرگزدرک نکرده اندوالانمک برزخم ملت نمی پاشیدی!!!

    • بدون نام

      ازترستون نه به فکرمردم نیستین

    • وانک علا خلق عظیم

      مطهری شما که چیزی کم وکسری ندارید توزندگی خانه وسط تهران حقوق فوق نجومی چرا شب و روز حرف مفت نمیزنی مثل ما مردم فقیر وبیچاره نیستی که نه خانه نه کاشانه تووطن خود داریم الآن دقیقا خدا شاهد هست یکسال رنگ میوه و گوشت توخانه ندیدیم مطهری کلات بزار بالا حتما میخواهید ریس جمهور تواینده بشوید ولی کور خوندی شماها دولتمردان دشمنان ملت شریف وولایتمدار ایران هستید

    • بدون نام

      بابا اگر سکوت کنی به کسی لطمه نمی خوره سکوت یعنی طلا واینقدر دخالت نکن

    • بدون نام

      بابا اگر سکوت کنی به کسی لطمه نمی خوره سکوت یعنی طلا واینقدر دخالت نکن

    • نادر

      این آقا هرطرف که باد به وزد میره همان طرف اصلا نمیتونه حرف یومیه خودش رابزند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج