۸۶۳۱۹۸
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

کرباسچی: اتهامات علیه اصلاح‌طلبان دروغ است

کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: اتهامات تندرو‌ها علیه اصلاح‌طلبان سیاسی است. بخشی از آن دروغ و خلاف اخلاق است. اما در مورد آنچه برآمده از اختلاف نظر بر سر تعریف منافع ملی است باید گفتگو و تفاهم کنیم.

روزنامه ایران با کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفتگو کرده است.

کرباسچی: اتهامات علیه اصلاح‌طلبان دروغ است

بخشی از گفتگوی کرباسچی:

برداشت اصلاح‏‌طلبان و تحلیل‎هایشان ممکن است با آنچه دیگر جناح‌ها یا گروه‌های سیاسی داشته باشند، متفاوت باشد. فکر نمی‎کنم که هیچ آدم سیاسی در اظهارنظر و تحلیل موضوعات مهم و ملی، مسأله شخصی و از جمله ترس شخصی را دخالت بدهد.

ترس اگر وجود دارد، ترس به خطر افتادن منافع ملی و مردم و مجموعه انقلاب و نیروهای آن است. آسایش و امنیت و زندگی مردم، حفظ و بقای تمامیت کشور، آسیب نرسیدن به کشور و آسیب نرسیدن به انقلاب از نظر ما منافع ملی است.

این اتهامات تندروها علیه اصلاح‌طلبان سیاسی است. بخشی از آن دروغ و خلاف اخلاق است. اما در مورد آنچه برآمده از اختلاف نظر بر سر تعریف منافع ملی است باید گفت‌وگو و تفاهم کنیم. اگر بخواهیم به یک کشور آرامش دهیم، باید سعی کنیم که منطق و تحلیل واقعی و درست در اختیار مردم قرار بدهیم. هر چقدر در تحلیل‎های خودمان جنبه‎های شعاری را برجسته کنیم، قطعاً راهکارهای پیشنهادی‌مان هم هیجانی و غیرعملی می‌شود.

اگر می‌بینیم دولت امروز وارد یک مصاف خارجی شده ولو اینکه انتقادهایی هم به آن داشته باشیم، باید اهتمام ورزیم که آن را نه ضعیف کنیم نه ضعیف جلوه دهیم. باید مراقب باشیم که جدال‌های سیاسی ما دولت را مقابل فشارهای خارجی و جریان سومی که نه اصلاح‌طلب را قبول دارند و نه اصولگرا را، ضعیف نسازد.

اپوزیسیون خارج نشین حتماً اصلاح‌طلبان را به عنوان یکی از حافظان استقلال و امنیت و یکپارچگی کشور و نظام و انقلاب اسلامی مانع بزرگی بر سر راه‌شان می‌بینند و طبیعی است که ما را مورد تهاجم قرار دهند. این دوستان رقیبی که اینجا هستند به نظرم سعی کنند این مفهومی را که خارج نشینان علیه اصلاح طلبان درک می کنند انکار نکنند.

خطر حرکت جامعه به سمت پوپولیسم جدی است. احزاب و جریان‌های سیاسی عموماً از تحولات زیرپوستی عظیم جامعه غافلند و تغییر نسلی رخ داده را دست کم می‌گیرند ما فقط به دور و اطراف خودمان نگاه می‌کنیم ژرفای جامعه و خواسته‌های عموم مردم متفاوت است اگر جدّی نگیریم، همه غرق می‌شویم.

دولت گفت‌وگوی ملی را ضرورتی همچون موضوعات اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی بداند. اگر گفت‌وگوی ملی جدی گرفته می‌شد، مقدار زیادی از شکاف‌ها و تنش‌های سیاسی کاسته می‌شد و می‌توانستیم بر سر تعریف منافع ملی به تفاهم برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور ایاد=== مدیران دانا

    • بدون نام

      مردم نادن=== مدیران نادان

    • بدون نام

      کشور ازدست شما به فنا رفته است دیگردست ازسر این ملت بردارید

    • بدون نام

      شما حرف نزن.

    • بدون نام

      اصلاحطلبان کثیف باعث گرانی و تورم چندین برابری و افزایش شدید خط فقر شدند؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟/

    • بدون نام

      دولت مجلس دنبال تابعیت به افانی وایرانی ایران پر

    • بدون نام

      یعنی چه در کشور اسلامی آیا جنا ح ها باید بهم تهمت ودروغ ببندند

    • کاردان

      یادم هست که در دادگاه می گفت ریالی از بیت المال برداشت نکرده ام اخرش باسند ثابت کردند که یک دزد تمام عیار است ومحکوم شد ولی باز از رو نمی رفت دعای عرفه می خواند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج