جاباما
۸۶۳۲۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

منتقد اصولگرا: ۱۷شبکه تلویزیون را تعطیل کنید

با شروع ماه مبارک رمضان، صدا و سیما پخش سه سریال را در دستور کار خود قرار داده است؛ «از یاد رفته‌ها» از شبکه یک، «دلدار» از شبکه دو و «بردار جان» از شبکه سوم پخش می‌شود. اما تا امروز چند قسمتی از این سریال‌ها به نمایش گذاشته شده است، جذابیت آن‌چنانی برای مخاطبان خود به‌همراه نداشته و مورد نقد بسیاری از بینندگان نیز قرار گرفته است.

روزنامه جوان: با شروع ماه مبارک رمضان، صدا و سیما پخش سه سریال را در دستور کار خود قرار داده است؛ «از یاد رفته‌ها» از شبکه یک، «دلدار» از شبکه دو و «بردار جان» از شبکه سوم پخش می‌شود. اما تا امروز چند قسمتی از این سریال‌ها به نمایش گذاشته شده است، جذابیت آن‌چنانی برای مخاطبان خود به‌همراه نداشته و مورد نقد بسیاری از بینندگان نیز قرار گرفته است.

منتقد اصولگرا: ۱۷شبکه تلویزیون را تعطیل کنید

سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون سریال‌های امسال ماه رمضان را کسل‌کننده و تکراری می‌داند و می‌گوید: «بازی‌ها در هر سه سریال ماه رمضانی امسال ضعیف است و داستان‌های آن نیز حوصله مخاطب را سر می‌برد.»

او ادامه می‌دهد: «موضوعات تکراری از بالا کشیدن پول یک نفر تا درگیری‌های خانوادگی هر بار در سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شود و هیچ پیام خاصی نیز ندارد. این سریال‌ها با بدترین اجرا به خورد مخاطب می‌روند و هیچ خروجی مثبتی ندارند.»

رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است

مستغاثی به نقد سریال شبکه یک می‌پردازد و می‌گوید: «بازی‌های پیش‌پا افتاده و نحوه دیالوگ‌گویی رضا یزدانی در سریال از یاد رفته بینندگان را دچار انزجار می‌کند و به نظر می‌رسد که رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است.»

او اظهار می‌دارد: «گویا مدیران تلویزیون دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارند و افسار را رها کرده‌اند. به نظر آن‌ها برای مثال ۵ میلیون تومان بودجه برای سریال تعیین می‌کنند و هیچ توجی به خروجی سریال‌ها ندارند. در نتیجه نیز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که دردی از مردم دوا نمی‌کند و هیچ پیامدی هم ندارد.»

مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟
این منتقد سینما به گنگ بودن داستان سریال شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: «در فیلم «دلدار» می‌بینید که برخی اصرار می‌کنند که برو ازدواج کن و دختر قبول نمی‌کند و عده‌ای هم می‌گویند نباید ازدواج کنی و در این‌باره بحث و جدل می‌کنند. اصلا مشخص نیست که ماجرا چیست و سریال چه چیزی را می‌خواهد بگوید؟»

مستغاثی با بیان اینکه وقتی تلویزیون به تهیه سریال‌های جذاب اهمیتی نمی‌دهد پس چه توقعی است که مردم سراغ امثال ساسی مانکن نروند، می‌گوید: «با وضعیت فعلی برنامه‌های تلویزیون، مدیران صدا و سیما بیایند و بگویند که مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟ اصلا این مدیران می‌توانند از عملکرد خود دفاع کنند؟»

شبکه‌های تلویزیون را ببندید و بیشتر از این پول مردم را هدر ندهید
او می‌گوید: «بهتر است به جای اینکه ۲۰ کانال تلویزیونی داشته باشیم، ۱۷ تای آن بسته شود تا پول مردم بیشتر از این حیف و میل نشود. اگر این اتفاق بیفتد تمرکز بیشتری روی کیفیت شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود و مخاطبان نیز می‌توانند برنامه‌های مفرح‌تر و جذاب‌تری را مشاهده کنند.»

این منتقد سینما با اشاره به کوتاهی‌های انجام شده از سوی صدا و سیما در چند سال اخیر، تصریح می‌کند: «رسانه ملی سال‌هاست توجهی به دغدغه امروز جامعه نداشته و متاسفانه به جای توجه به هدفمندتر کردن برنامه‌ها و آموزنده بودن آنها، فرهنگ و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند که این مسئله آسیب زیان‌باری را به جامعه وارد کرده است.»

متاسفانه باید گفت که دو سه سالی است که صدا و سیما عملکرد ضعیفی نسبت به ساخت سریال‌های ماه رمضان داشته است و نتوانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؛ بنابراین نیاز به تجدیدنظر در روند سفارش و تولید سریال‌ها احساس می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا امسال ماه رمضان نه ماه عسلی . نه جشن رمضانی هیچ برنامه خوب و مناسبتی حتی مثل سالهای قبل نداشت. واقعا اگه تعطیل بشه ماهم خیالمون راحت میشه و یه فکری میکنیم

      پاسخ ها

      • KKKKKKKKKKK

        راست میگه اصلا درب صدا و سیما را ببندید چون مردم از ماهواره استفاده میکنند
        از ماهواره استفاده کردن را اصلاح طلب ها آموزش دادن
        البته اصول گرا هم بی تقصیر نیست

    • راضی

      راست میگه

      پاسخ ها

      • KKKKKKKKKKK

        ماهواره بهتره
        هم فیلم های اکشن خوب نشان میده
        هم اکثر برنامه ها شاد است
        چرا اینقدر هزینه صدا و سیما کنیم.
        خخخخخخخخخخ

    • یاس

      برادر کو گوش شنوا و دید بینا . حرف دل همه مارو زدی . این مدیرانی که ما دیدیم مث کبک سرشون کردن تو برف و هیچ اهمیتی به مخاطب نمی دن . نتیجه اش فراوانی استفاده از ماهواره در خانواده ها هست

    • نگران

      فیلم و سریال ایرانی خیلی وقته ارزش پول و وقت و چشم و ... نداره

    • مهران

      راست میگه همه سریالها بیخود و مزخرفند و سوژه تکراری

    • بدون نام

      صداسیمای میلی افغانستان شده حیف نگاه کردن حرام بی اعتباردروغگوبدردنخور...

    • بدون نام

      سه تا کانال هم زیاده.بااین وضعیت

    • بدون نام

      صدا و سیما پول همه مردم رو خرج تامین خواسته های گروهی خاص میکنه و بقیه مردم براش مهم نیست...
      حلال و حروم کیلویی چند...

    • بدون نام

      اثلا مفت هم نمی ارزن این سریالهای ایرانی
      یا تو خونه دعوا میکنن
      یا تو بیمارستانن
      خسته شدیم از این فیلمها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج