۸۶۳۹۸۶
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

اوبا به ششمین مهاجم آرسنال تبدیل شد که موفق شده در یک فصل ۲۰ گل برای این تیم به ثمر برساند.

وبسایت نود: به نقل از ۹۰min، پیر امریک اوبامیانگ با به ثمر رساندن ۲۲ گل، در کنار سادیو مانه و محمد صلاح کفش طلای فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر را از آن خود کرد. اما در کنار اینها، او به ششمین مهاجم آرسنالی تبدیل شد که توانسته در یک فصل لیگ برتر، حداقل ۲۰ گل به ثمر برساند.

به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به تمامی این بازیکنان که از سال ۱۹۹۲ تاکنون، موفق شده اند برای آرسنال بیش از ۲۰ بار گلزنی کنند. فصل های داخل پرانتز، اشاره به همان فصل هایی است که آن ها موفق به زدن ۲۰ گل شده اند:

ایان رایت (94-1993 و 97-1996)

شاید این از بدشانسی اسطوره آرسنال باشد که بهترین فصل او از نظر گلزنی برای توپچی ها، فصل ۹۲-۱۹۹۱ بوده است؛ آخرین فصلی که لیگ دسته یک برگزار می‌شد و بعد از آن ان رقابت ها نام لیگ برتر را به خود گرفت. با ۲۴ گل فصل ۹۲-۱۹۹۱، رایت کفش طلای دسته یک را از آن خود کرد. نقطه قوت رایت، ثبات او در گلزنی بود. به جز آخرین فصل (۹۸-۱۹۹۷ و ۱۰ گل) رایت در پیراهن آرسنال در هر فصل حداقل ۱۵ گل به ثمر می‌رساند. او در فصل ۹۴-۱۹۹۳ در ۳۹ بازی ۲۳ بار موفق به گلزنی شد و در فصل ۹۷-۱۹۹۶ نیز در ۳۵ بازی این تعداد گل را به ثمر رساند.

رایت اما علیرغم این آمار خوب، در هیچ کدام از این دو فصل برنده کفش طلا نشد. در فصل اول، او با اندی کول ۳۴ گله فاصله ای ۱۱ گله داشت و در فصل دوم، او کورس آقای گلی را با تنها ۲ گل کمتر به آلن شیرر واگذار کرد. همه این آمار را بازیکنی ثبت کرده که تا سه هفته قبل از تولد ۲۲ سالگیش، همچنان یک بازیکن آماتور محسوب می‌شد!

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

تیری آنری (۰۲-۲۰۰۱، ۰۳-۲۰۰۲، ۰۴-۲۰۰۳، ۰۵-۲۰۰۴ و ۰۶-۲۰۰۵)

رایت در سال 1997 خود را به برترین گلزن تاریخ آرسنال تبدیل کرد اما این رکورد، بعدها توسط بازیکنی شکسته شد که دوسال بعد، از یوونتوس راهی لندن می‌شد.

بعد از به ثمر رساندن 17 گل در دو فصل ابتدایی حضور در هایبری (به ترتیب در 31 و 35 مسابقه) موتور گلزنی تیری آنری از فصل 02-2001 روشن شد و او در 5 فصل به ترتیب 24، 24، 30، 25 و 27 گل در لیگ برتر به ثمر رساند. او در 4 فصل از این 5 فصل کفش طلا را به خود اختصاص داد و تنها در فصل 03-2002 کورس آقای گلی را به رود فن‌نیستلروی 25 گله واگذار کرد.

آنری در فصل شکست ناپذیری آرسنال (04-2003) با 30 گل، بهترین فصل خود از نظر گلزنی را به ثبت رساند. شاید اگر فصل 07-2006 برای آنری به دلیل مصدومیت در همان فوریه به پایان نمی‌رسید، او می‌توانست این روند را حفظ کرده و فصل را با بیش از 10 گل به پایان برساند.

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

امانوئل آدبایور (08-2007)

فصل ۰۸-۲۰۰۷ نه تنها بهترین فصل آدبایور در آرسنال بود، بلکه بهترین فصل فوتبالی مهاجم توگویی از نظر گلزنی نیز محسوب می‌شود. او در تمامی رقابت ها ۳۰ گل به ثمر رساند که ۲۴ گل آن در ۳۶ دیداری به ثمر رسبد که او در لیگ برتر انجام داد. هرچندد با وجود کریس رونالدوی آماده (که او نیز با ۳۱ گل در حال رقم زدن بهترین فصل خود با پیراهن یونایتد بود) آدبایور شانسی برای کسب کفش طلا نداشت.

بعد از آن فصل، آدبایور دیگر نتوانست در طول یک فصل بیش از ۱۷ بار در رقابت های لیگ گلزنی کند. این اتفاق نیز در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و در دوران حضور او در تاتنهام رقم خورد.

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

رابین فن‌پرسی (۱۲-۲۰۱۱)

شاید اگر مصدومیت ها کمی اجازه نفس کشیدن را به فن‌پرسی می‌دادند، او در طول 8 فصل حضور در آرسنال می‌توانست بیش از یک بار از مرز 20 گل عبور کند. قبل از آغاز فصل 12-2011، فن‌پرسی در طول 7 فصل حضور در لندن تنها در 3 فصل گل های خود را دو رقمی کرده بود. (فصل های 07-2006 و 09-2008 با 11 گل و فصل 11-2010 با 18 گل) اما او در آخرین فصل، به کلی جبران مافات کرد.

فن پرسی در تک تک دیدار های آرسنال در فصل 12-2011 لیگ برتر به میدان رفت و با به ثمر رساندن 30 گل، موفق به کسب نخستین کفش طلای خود شد. او البته در پایان همان فصل، آرسنال را در جست و جوی جام به مقصد منچستریونایتد ترک کرد و یک فصل بعد، یک کفش طلای دیگر را این بار به همراه جام لیگ برتر به کارنامه خود اضافه کرد.

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

آلکسیس سانچز (17-2016)

سانچز بعد از پیوستن به آرسنال از بارسلونا در تابستان ۲۰۱۴ تحولی عظیم را در آرسنال ایجاد کرد، اما او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ همه چیز را به یک سطح بالاتر برد. او در ۳۰ بازی لیگ برتری ۲۴ بار موفق به گلزنی شد تا علاوه بر قرارگرفتن در رده سوم جدول گلزنان لیگ برتر (بعد از هری کین و روملو لوکاکو) بهترین فصل دوران فوتبال خود را نیز به ثبت رسانده باشد.

بعد از ۶ ماه بحث و گمانه زنی و در شرایطی که سانچز به پایان قرارداد خود نزدیک می‌شد، آرسنال مجبور شد وداع تلخی با سانچز در ژانویه ۲۰۱۸ داشته باشد. اما این انتقال برای سانچز هیچ دستاوردی به همراه نداشت چرا که او در ۴۵ بازی برای منچستریونایتد فقط و فقط ۵ گل به ثمر رساند.

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

پیر امریک اوبامیانگ (۱۹-۲۰۱۸)

آرسنالی ها برای پر کردن جای خالی سانچز در ژانویه 2018 به سراغ اوبامیانگ رفتند و برای خرید او از بوروسیا دورتموند، با پرداخت 56 میلیون پوند رکورد نقل و انتقالات خود را شکستند.

ستاره ملی پوش گابنی در نیم فصل نخست حضور خود 10 گل برای آرسنال به ثمر رساند و در این فصل با به ثمر رساندن 22 گل در نخستین فصل حضور کامل در لیگ برتر، کفش طلا را نیز از آن خود کرد.

مروری بر گلزنان خاطره انگیز آرسنال در لیگ برتر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      عشق فقط ارسنال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس دنیس برکمپ چی؟؟؟؟!!!!
        خیلی از هوادارای آرسنال بخاطر گلهای جادویی اون بود که آرسنالی شدن.

    • دونالد ترامپ

      عشق فقط ارسنال

    • دونالد ترامپ

      با اینکه ادم رو دق میده ولی نمیشه ازش دل کند

      پاسخ ها

      • Amirreza.F.16

        شمارتو بده شایو بهت زنگ زدم

      • دونالد ترامپ

        دوازده شرط اجرا کن بیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج