جاباما
۸۶۴۵۴۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

تایمز: ترامپ از دستِ بولتون، کلافه است

روزنامه تایمز انگلیس روز جمعه در گزارشی عنوان کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از اینکه جان بولتون پرونده ایران از را از دستش کش رفته کلافه شده اما تأکید دارد که او تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

ایرنا: روزنامه تایمز انگلیس روز جمعه در گزارشی عنوان کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از اینکه جان بولتون پرونده ایران از را از دستش کش رفته کلافه شده اما تأکید دارد که او تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

تایمز در این گزارش نوشته است:در بحبوحه تلاش جنگ‌طلبان آمریکا برای کشاندن پای آمریکا به جنگ غیرضروری با ایران، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سوئیس را به کاخ سفید فراخواند تا از او بخواهد کانالی را برای ارتباط با ایران باز کند.

چند ساعت قبل از این ملاقات ناگهانی، کاخ سفید اعلام کرد که دو طرف قرار است درباره مسائل بین‌المللی با یکدیگر رایزنی کنند.

تایمز: ترامپ از دستِ بولتون، کلافه است

ترامپ می‌گوید که او کنترل تنش‌های فزاینده میان ایران و آمریکا را از دست نداده است.

او دیروز در پاسخ به سؤالی که آیا به جنگ با ایران می‌رود،گفت که امیدوارم این‌طور نشود.

به نوشته تایمز، ترامپ مدت‌هاست تلاش می‌کند تا با رهبران ایران مستقیماً مذاکره کند. او هفته گذشته مستقیماً خطاب به ایران گفت با من تماس بگیرید و شماره‌ای را در اختیار مقامات سوئیس قرارداد تا ایرانی‌ها با او تماس بگیرند. اما ایران آخرین التماس ترامپ را هم مثل گذشته نپذیرفت.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: یک مقام ارشد ایرانی اعلام کرد که ترامپ در سال اول ریاست جمهوری‌اش، هشت پیام برای حسن روحانی فرستاد تا با او ملاقات کند.

ناظران می‌گویند که تمایل ترامپ برای گفت‌وگو با ایرانی‌ها به دلیل عشق او به معامله و برگزاری مراسم باشکوه دیپلماسی است که در نهایت به نشست بی‌نتیجه با رهبر کره‌شمالی کیم جونگ اون منجر شود.

این نشریه انگلیسی همچنین به پیام توییتری چهارشنبه گذشته ترامپ اشاره کرد و افزود، او در این توییت به‌روشنی اعلام کرد که در تلاش است تا سیاست آمریکا درباره ایران را از دست مشاورانش خارج کند و به دنبال راه‌حل دیپلماتیک است.

به نوشته تایمز، درگیری با ایران وعده انتخاباتی ترامپ درباره جلوگیری از جنگ‌ های پرهزینه و پر زحمت و به‌جای آن تمرکز بر مسائل داخلی کشور را زیر سؤال می‌برد.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: ترامپ به پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع خود گفته است که به دنبال جنگ با ایران نیست. او تصدیق کرده که درباره نحوه برخورد با ایران دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما، تنها او تصمیم نهایی و آخر را اتخاذ می‌کند.

تایمز همچنین به مخالفت کنگره با جنگ ایران اشاره کرد و افزود، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم از بی‌رغبتی ترامپ برای درگیری نظامی با ایران استقبال کرده است.

به نوشته تایمز، ترامپ از این که جان بولتون پرونده ایران را از دست او کش رفته کلافه شده و به نزدیکانش گلایه کرده که بولتون او را به رویارویی نظامی با ایران سوق می‌دهد.

تایمز به هشدار مذاکره‌کنندگان آمریکایی برجام به ترامپ هم اشاره کرد که به او گفته‌اند، دیپلماسی اجباری او درباره ایران عمل نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران، #استخوانی در گلوی امریکا
      ایران،#خاری در چشم اسرائیل
      ایران،#سیلی بر صورت سعودی

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        اتفاقا روحانی هم دل خوشی از جهانگیری ندارد
        خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      التماس چیه از خدا بی خبرا داریم تلف میشیم حالا که ترامپ میخواد شما نمیخواید...

    • بدون نام

      جان بلتون بیرون کن !؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج