جاباما
۸۶۴۹۲۰
۳ نظر
۵۰۸۱
۳ نظر
۵۰۸۱
پ

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

تلویزیون‌های فول‌اچ‌دی کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند، اما فناوری ۴K، با رزولوشنی چهار برابر بیشتر از فول‌اچ‌دی مرز‌های جدیدی را پیش روی سازندگان برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی قرار داده است. به همین دلیل نیز سریال‌ها و فیلم‌های جدید در تلویزیون‌های ۴K جذابیت بیشتری دارند.

برترین ها: تلویزیون به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که لقب‌های مهمی مانند جعبه جادو، جام‌جهان‌نما و جام‌جم به آن داده شده و یک دستگاه تلویزیون اسباب تفریح و سرگرمی خانواده‌ای را فراهم می‌کند. جایگاه مهم تلویزیون در خانواده‌ها باعث شده تا فناوری این جام‌جهان‌نما نیز روز به روز پیشرفت کند و به‌لطف سرعتی که پیشرفت تکنولوژی دارد، هر از گاهی شاهد دستاورد‌های جدیدی در تلویزیون‌ها هستیم.

در این بین تلویزیون‌ها لامپی سال‌ها در خانه مردم جا خوش کرده بودند تا اینکه در نهایت در دهه ۲۰۰۰ میلادی شاهد عرضه تلویزیون‌های ال‌سی‌دی بودیم، این تلویزیون‌ها صفحه‌ای تخت و باکیفیت داشتند و جای کمتری نیز در منزل می‌گرفتند.

تلویزیون‌های ال‌سی‌دی به‌سرعت به خانه‌ها راه پیدا کردند و در نهایت فناوری فول‌اچ‌دی در تلویزیون‌ها به یکی از استاندارد‌های رایج در انتخاب خریداران تبدیل شد.

انصافاً هم باید گفت تلویزیون‌های فول‌اچ‌دی کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند، اما فناوری ۴K، با رزولوشنی چهار برابر بیشتر از فول‌اچ‌دی مرز‌های جدیدی را پیش روی سازندگان برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی قرار داده است. به همین دلیل نیز سریال‌ها و فیلم‌های جدید در تلویزیون‌های ۴K جذابیت بیشتری دارند. در این زمینه می‌توان به قسمت سوم از هشتمین فصل سریال بازی تاج و تخت اشاره کرد که این قسمت نبردی در ظلمات شب را به تصویر می‌کشید و بسیاری از مخاطبان از تاریک بودن بیش از حد این قسمت گله داشتند، اما مشاهده همین قسمت در تلویزیون‌های ۴K که طیف خالصی از رنگ سیاه را به نمایش می‌گذارند باعث می‌شود تا مخاطب مشکلی با تاریکی بیش از حد این قسمت نداشته باشد.

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

تلویزیون‌های ۴K ویژگی‌های زیادی دارند و بدون شک شما هم از این امکانات باخبر هستید و چه بسا فکر خرید یکی از این تلویزیون‌ها به سرتان زده باشد، از آنجایی که قیمت تلویزیون‌های بزرگ ۴K سرسام‌آور است و تجربه نشان داده مشتریان تمایل بیشتری به خرید تلویزیون‌های کوچک ۴K دارند، در ادامه فهرستی از بهترین تلویزیون‌های کوچک ۴K را برای شما آماده کرده‌ایم.

بیشتر تلویزیون‌های این فهرست در کنار کیفیت ۴K از جدیدترین فناوری‌های روز نیز بهره می‌گیرند و امکانات جالبی مانند اتصال به اینترنت، ویژگی‌های هوشمند و مرور اینترنت را می‌توان از امکانات جدیدی دانست که بیشتر تلویزیون‌های این فهرست از آن‌ها بهره می‌گیرند.

تلویزیون ۴K سامسونگ ۴۳ اینچ مدل UN۴۳LS۰۳NAFXZA

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

این تلویزیون دارای ویژگی‌های جالبی است که یکی از آن‌ها را می‌توان قابلیت آرت‌ورک (ArtWork)، نام برد. این ویژگی زمانی که تلویزیون روشن نیست فعال می‌شود و نزدیک به ۱۰۰ تصویر هنری بسیار زیبا و جذاب را به نمایش می‌گذارد. جالب اینجاست که کاربر می‌تواند بسته به سلیقه‌اش به جای تصاویر هنری پیش‌فرض، عکس‌های شخصی خودش را در این حالت به نمایش بگذارد.

ویژگی دیگری که در این تلویزیون سامسونگ به چشم می‌خورد، سنسور‌هایی است که هوشمندانه نور محیط را تشخیص می‌دهند و میزان روشنایی و رنگ تصویر را بسته به نور محیط تنظیم می‌کنند. در کنار این موارد مهم‌ترین برتری این تلویزیون نسبت به تلویزیون‌های فول اچ‌دی معمولی، میزان پیکسل‌های صفحه‌نمایش آن است که با ۴ برابر پیکسل بیشتر، جزئیات فیلم‌ها را در بیشترین حد ممکن به نمایش می‌گذارد.

این تلویزیون به لحاظ طراحی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قسمت اتصال کابل‌ها جداگانه طراحی شده تا تلویزیون عملاً فضای کمتری داشته باشد و نصب آن روزی دیوار نیز راحت‌تر باشد.

تلویزیون ۴K سامسونگ ۴۰ اینچ مدل UN۴۰NU۷۱۰۰FXZA

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

اگر به فکر خرید یک تلویزیون کوچک و جمع و جور ۴K از برند سامسونگ هستید که جای زیادی نگیرد، این تلویزیون بهترین گزینه شما است چرا که سامسونگ کمتر از ابعاد ۴۰ اینچ، تلویزیون ۴K تولید نمی‌کند و تلویزیون‌های این برند از ابعاد ۴۰ اینچ به بالا شروع میشود. این تلویزیون در کنار رزولوشن بسیار بالایی که دارد، تصاویر را نیز با کیفیت مطلوبی نمایش می‌دهد و میزان سریع پاسخگویی این تلویزیون باعث شده تا انتخاب خوبی برای گیمر‌ها باشد.

تلویزیون جدید مدل UN۴۰NU۷۱۰۰FXZA سامسونگ به لحاظ طراحی نیز بسیار ظریف و جمع و جور ساخته شده و گزینه خوبی برای خانواده‌هایی است که منزل کوچکی دارند و دنبال تلویزیون کوچک می‌گردند. به لطف این ابعاد کوچک، این تلویزیون سامسونگ به راحتی روی میز قرار می‌گیرد و می‌توان آنرا روی دیوار نصب کرد تا جای کمتری اشغال کند.

کیفیت بالای این تلویزیون آن را به انتخابی خوب برای علاقه‌مندان فیلم و سینما تبدیل کرده و با فرکانس نمایش ۱۲۰ که فرکانس بسیار بالایی در تلویزیون‌ها است، مطمئن باشید در فیلم‌های اکشن و پر زد و خورد، هیچ صحنه‌ای از چشم شما دور نخواهد ماند. درگاه ورود کابل‌ها در سمت راست این تلویزیون قرار گرفته و در این قسمت با سه درگاه ورودی اچ. دی. ام. آی، چند درگاه یو. اس. بی، درگاه ورودی کابل شبکه و ورودی‌های آنتن طرف هستیم.

تلویزیون ۴K توشیبا ۴۳ اینچ مدل ۴۳LF۶۲۱U۱۹

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

توشیبا از آن برند‌های خوشنامی است که به‌رغم رقابت شدیدی که سامسونگ و ال‌جی در دنیای تلویزیون ایجاد کرده‌اند، اما هنوز هم محصولات خوبی عرضه می‌کند. گواهی این ادعا را می‌توان تلویزیون مدل ۴۳LF۶۲۱U۱۹ توشیبا دانست که در کنار کیفیت تصویر بسیار بالا از فناوری آمازون فایر تی. وی (Amazon Fire TV)، نیز بهره می‌گیرد. به لطف این فناوری کاربران به طیف وسیعی از فیلم‌ها و سریال‌ها به‌صورت اینترنتی دسترسی دارند.

از قرار معلوم توشیبا همکاری نزدیکی با آمازون دارد و به همین دلیل نیز دستیار صوتی هوشمند الکسای آمازون در این تلویزیون تعبیه شده است، این دستیار هوشمند نیاز کاربر به کنترل از راه دور را از بین برده و کاربران به راحتی با صدور فرمان‌های صوتی قادر به تعامل با تلویزیون و انتخاب کانال‌های مورد علاقه‌شان هستند. با این دستیار هوشمند کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌های دلخواه خود را که در تلویزیون نصب شده را اجرا کند و حتی کنترل سایر تجهیزات هوشمند منزل را در اختیار بگیرد.

این تلویزیون به لحاظ طراحی نیز بسیار سبک و جمع و جور طراحی شده و تنها ۹ کیلوگرم وزن دارد. جنس بدنه این تلویزیون همانند بیشتر تلویزیون‌ها از پلاستیک ساخته شده، اما با پلاستیک بسیار باکیفیتی طرف هستیم که حکایت از وسواس توشیبا از حفظ کیفیت محصولاتش دارد.

به لحاظ بصری نیز با تلویزیونی طرف هستیم که کنتراست بسیار بالایی دارد و قسمت‌های سیاه تصویر را با وضوح عالی به نمایش می‌گذارد. بازتاب بسیار کم نور محیط و روشنایی زیاد این محصول باعث شده تا این تلویزیون در اتاق‌های بسیار روشن و پرنور نیز کیفیت خوبی داشته باشد. پاسخ‌دهی سریع تصویر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این تلویزیون است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای گیمر‌ها تبدیل کرده است.

تلویزیون ۴K تی. سی. ال ۴۳ اینچ مدل ۴۳S۴۲۵

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

اگر به فکر خرید تلویزیون ۴K هستید و نگرانی برای هزینه خرید این تلویزیون‌ها دارید بدون شک تی. سی. ال مدل ۴۳S۴۲۵ بهترین گزینه برای شما است. انصافاً باید اعتراف کرد برند تی. سی. ال ممکن است به اندازه‌ای برند‌های سرشناسی مانند سامسونگ یا سونی در زمینه ساخت تلویزیون معروف نباشد، اما تلویزیون مدل ۴۳S۴۲۵ ثابت کرده که تی. سی. ال نیز می‌تواند تلویزیون‌های باکیفیتی با قیمت مناسب عرضه کند.

ریموت کنترل این تلویزیون ویژگی‌های جالبی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد با اتصال به اینترنت به تلویزیون‌های اینترنتی معتبری مانند نت‌فلیکس و هولو دسترسی داشته باشد و فیلم تماشا کند. جالب است بدانید این تلویزیون به گوشی هوشمند نیز متصل می‌شود و فیلم‌ها و عکس‌های گوشی را اجرا می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت به‌رغم اینکه تلویزیون مدل ۴۳S۴۲۵ تی. سی. ال به امکانات پیشرفته‌ای مانند صدای دالبی ویژن مجهز نیست، اما باز هم با توجه به کیفیت تصویر و قیمتی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای مشتریانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی به خرید تلویزیون اختصاص دهند به‌حساب می‌آید.

تلویزیون ۴K ال‌جی ۴۹ اینچ مدل ۴۹UB۸۲۰۰

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

ال‌جی برند موفق کره‌ای است که سال‌ها است تلویزیون‌هایش را می‌شناسیم کیفیت تلویزیون‌های ال‌جی به کاربران اثبات شده است، از طرف دیگر با تلویزیون ۴K طرف هستیم که در کنار کیفیت تصویر و امکانات مختلف، نسبت به رقبا قیمت مناسب‌تری هم دارد و ابعاد آن هم بزرگ‌تر است.

درگاه ورودی اچ. دی. ام. آی نسخه ۲.۰، دسترسی به چندین اپلیکیشن استریم ویدئو مانند نت‌فلیکس و آمازون اینستنت ویدئو (Amazon Instant Video) را می‌توان از ویژگی‌های مهم این تلویزیون نام برد. اگر اهل تماشای فیلم‌های ۴K باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این کیفیت هنوز آنگونه که باید و شاید در ایران و دیگر کشور‌ها رواج پیدا نکرده و ال‌جی نیز برای جبران این وضعیت، فیلم‌های اچ. دی را در این تلویزیون به رزولوشن ۴K ارتقا می‌دهد.

تلویزیون ۴۹UB۸۲۰۰ از سیستم‌عامل webOS که ساخت دست ال‌جی است بهره می‌برد و تعامل با این سیستم‌عامل بسیار ساده و راحت است. به لطف این سیستم‌عامل کاربر می‌تواند در حین مشاهده فیلم، سری به اینترنت هم بزند و محتوای عکس و فیلم گوش هوشمند خود را با تلویزیون مشاهده کند. با این حساب باید گفت اگر از طرفداران تلویزیون‌های ال‌جی هستید، مطمئن باشید این تلویزیون شما را ناامید نمی‌کند.

تلویزیون ۴K تی. سی. ال ۴۳ اینچ مدل ۴۳S۵۱۷

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

در بالا برای شما از کیفیت تلویزیون‌های تی. سی. ال گفتیم، این کیفیت باعث شد تا یکی دیگر از تلویزیون‌های این برند نیز به فهرست تلویزیون‌های کوچک ۴K راه پیدا کند. اگر خاطر شما باشد در خصوص تلویزیون تی. سی. ال مدل ۴۳S۴۲۵ اشاره کردیم که این تلویزیون از فناوری صدای دالبی ویژن بهره نمی‌برد. خوشبختانه تی. سی. ال به فکر هوادارانی که به این فناوری علاقه دارند بوده است و به همین دلیل در تلویزیون مدل ۴۳S۵۱۷ شاهد حضور فناوری دالبی ویژن نیز هستیم.

از طرف دیگر این تلویزیون کنتراست بیشتری نیز نسبت به مدل قبلی که معرفی کردیم دارد و تصاویر را با کیفیت بهتری نشان می‌دهد. به لحاظ ابعاد نیز با تلویزیون کوچک و جمع و جوری سر و کار داریم که به راحتی در اتاق‌های پذیرایی کوچک قرار می‌گیرد. دسترسی به سرویس‌های استریم ویدئو و تعامل با آن‌ها از طریق کنترل از راه دور مخصوص این تلویزیون نیز یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون مدل ۴۳S۵۱۷ به‌حساب می‌آید.

دو درگاه ورودی اچ. دی. ام. آی نسخه ۲.۰ به همراه پورت یو. اس. بی و ورودی آنتن را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این محصول دانست. پورت اپتیکال نوری، ورودی شبکه و جک هدفون از دیگر پورت‌های این تلویزیون هستند و این محصول به گیرنده داخلی وای‌فای نیز مجهز است. به این باید گفت اگر به فکر خرید تلویزیون خوش‌قیمت و باکیفیتی از برند تی. سی. ال هستید، بدون شک تلویزیون مدل ۴۳S۵۱۷ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

تلویزیون ۴K سونی ۴۹ اینچ مدل XBR۴۹X۹۰۰F

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

در اینکه سونی یکی از بهترین برند‌های تلویزیون‌ساز است هیچ شکی نداریم، این برند که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد ممکن است به لحاظ قیمت نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر باشد، اما انصافاً باید گفت کیفیت بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سونی که این روز‌ها رقابت شدیدی با سامسونگ و ال‌جی در تولید تلویزیون دارد برای هواداران تلویزیون‌های نسبتاً کوچک محصول جالبی را معرفی کرده است.

این محصول جالب را در بازار با مدل سونی XBR۴۹X۹۰۰F می‌شناسیم و با تلویزیونی طرف هستیم که طراحی زیبا و جذاب آن حکایت از کیفیت بالای این محصول دارد. سونی برای بدنه این تلویزیون از آلومینیوم کمک گرفته و در اولین نگاه مجذوب طراحی این محصول خواهید شد.

۳ درگاه ورودی اچ. دی. ام. آی نسخه ۲ و یک درگاه اچ. دی. ام. آی نسخه ۳ در این تلویزیون تعبیه شده و به‌راحتی این تلویزیون را می‌توانید برای مصارف گیم و تماشای فیلم استفاده کنید. سونی برای نمایش هرچه بهتر تصاویر در این تلویزیون از پردازنده ایکس. وان اکستریم (X۱ Extreme)، کمک گرفته و به لطف این پردازنده قدرتمند، تصاویر با کیفیتی بسیار بالا به نمایش در می‌آید. این تلویزیون از فناوری اکستندد داینامیک رنج (Extended Dynamic Range) نیز بهره می‌گیرد تا به لطف این فناوری، طیف رنگ مشکی را با بهترین حالت ممکن به تصویر بکشد.

تعامل با دستیار‌های هوشمند الکسا و گوگل هوم را می‌توان از دیگر ویژگی‌های تلویزیون سونی مدل XBR۴۹X۹۰۰F نام برد، به لطف تعامل با این دستیار‌های هوشمند، این تلویزیون به راحتی از طریق صدور فرمان‌های صوتی قابل کنترل است.

تلویزیون ۴K سونی ۴۳ اینچ مدل XBR۴۳X۸۰۰E

بهترین تلویزیون‌های ۴K، مناسب خانه‌های متوسط و کوچک

این تلویزیون به لحاظ ویژگی شباهت‌های زیادی با دیگر تلویزیون سونی که در بالا به آن اشاره کردیم دارد و به‌خوبی با دستیار صوتی الکسا ارتباط برقرار می‌کند. تعریف‌های زیادی از تلویزیون مدل XBR۴۳X۸۰۰E سونی در نقد‌ها و بررسی برای به‌دلیل سرعت بالای پردازش تصویر و نمایش طیف واقعی رنگ‌ها شده است.

این تلویزیون به‌لحاظ طراحی بدنه نسبت به دیگر تلویزیون‌های تراز اول سونی ممکن است حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، اما با محصولی طرف هستیم که به سیستم‌عامل اندروید تی. وی نسخه ۷.۰ مجهز شده و تعامل با آن بسیار راحت است. در این زمینه می‌توان به دوبار کلیک بر روی دکمه هوم اشاره کرد که منویی برای انتخاب عملکرد‌ها را باز می‌کند تا از این طریق دسترسی سریع‌تری به اپلیکیشن‌ها داشته باشید.

تلویزیون سونی مدل XBR۴۳X۸۰۰E گزینه بسیار خوبی برای گیمر‌ها است و تمام جزئیات صحنه‌های سریع و پر زد و خورد را با بیشترین کیفیت به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون سونی در کنار کیفیت بالای تصویر، به لحاظ کیفیت صدا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و صدای این محصول نسبت به اکثر تلویزیون‌هایی که در این فهرست به آن‌ها اشاره کردیم کیفیت بیشتری دارد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان تلویزیون‌های ۴K هستید و گزینه خاصی در نظر شما است که کیفیت و قیمت مناسبی دارد، نام و مشخصات این تلویزیون را به همراه ویژگی‌هایی که دارد در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: improb

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده تو کشور ماهمش فیلتره لطفا یه راحل برای فیلتر نتفلیکس ارایه بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خرید یک مودم که از وی پی ان پشتیبانی کند

    • بدون نام

      جالبه نه پاناسونیک تو لیست بود نه شارپ و فیلیپس.لیاقت مردم ایران همین اشغالای کره ای چون از هیچی سر در نمیارن من جمله نویسنده در پیت مطلب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج