۸۶۵۳۴۸
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

ردپای پررنگ ژنرال در برترین‌های فصل

امیر قلعه‌نویی نقش پررنگی در برترین‌های فردی لیگ هجدهم داشته است.

وبسایت نود: لیگ هجدهم با سومین قهرمانی متوالی پرسپولیس به پایان رسید. سپاهان که چند فصلی نتوانسته بود نتایج قابل قبولی بگیرد، این فصل و با حضور امیر قلعه‌نویی در این تیم توانست نایب قهرمان لیگ برتر شود. قلعه‌نویی که پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است، برای دومین فصل متوالی و با دومین تیم اصفهانی در لیگ برتر نایب قهرمان شد. سپاهان در لیگ امسال پر هزینه‌ترین تیم نبود و چند ستاره‌ی جوان توانستند در این تیم بدرخشند. با پایان لیگ برتر بهترین‌های فردی این دوره از رقابت‌ها را بررسی کرده‌ایم.

جای خالی مهاجمان ایرانی

در پایان لیگ هجدهم دو مهاجم خارجی مشترکا آقای گل لیگ برتر شدند. کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی باشگاه سپاهان که فصل گذشته توسط امیر قلعه‌نویی به فوتبال ایران آمد و در باشگاه ذوب‌آهن بازی کرد و این فصل هم همراه با قلعه نویی راهی سپاهان شد، موفق شد با ۱۶ گل زده یکی از آقای گل‌های این فصل لیگ برتر باشد. ۳ گل از ۱۶ گل کی‌روش از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رسید.

لوسیانو پریرا هموطن کی‌روش استنلی با درخششی که در نیم فصل دوم لیگ برتر داشت، توانست در کنار کی‌روش با ۱۶ گل زده قرار بگیرد و آقای گل لیگ برتر شود. پریرا که در ۷ بازی پایانی فصل موفق شد برای فولاد خوزستان گلزنی کند، با ۱۰ گلی که در نیم فصل دوم لیگ برتر به ثمر رساند، بهترین گلزن نیم فصل دوم لیگ هجدهم هم است.

بهترین پاسور از لیگ یک آمد

بهترین پاسور لیگ هجدهم باز هم در تیم سپاهان عضویت داشت. امیر قلعه‌نویی برای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر در کنار مهدی کیانی با تجربه و ولادیمیر کومان، محمد کریمی جوان را از باشگاه خونه به خونه به سپاهان آورد. کمتر کسی فکر می‌کرد با آمدن کریمی به سپاهان در پایان فصل او بهترین پاسور لیگ هجدهم شود. کریمی اما شگفتی‌ساز لیگ شد و توانست با ۸ پاس گل بهترین پاسور این رقابت‌ها شود. کریمی ۵ پاس گل خود را روی شروع مجدد به بازیکنان سپاهان داده است و ۳ پاس گل او هم در جریان بازی به زردپوشان اصفهانی رسیده است.

بیشترین حضور

در لیگ هجدهم پیام نیازمند دروازه‌بان جوان سپاهان که امیر قلعه‌نویی این فصل او را از پیکان به سپاهان آورد در کنار مسعود ریگی هافبک پدیده بیشترین دقایق بازی را داشتند. این دو بازیکن در هر ۳۰ بازی این فصل تیم‌های خود کامل بازی کرده‌اند. نیازمند با عملکرد خوبی که در نیم فصل اول لیگ برتر داشت، توانست در لیست نهایی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات قرار بگیرد. عملکرد درخشان نیازمند در هفته‌ی ما قبل پایانی لیگ برتر، از شکست سپاهان مقابل رقیب مستقیم آن‌ها پدیده در مشهد جلوگیری کرد تا زردپوشان اصفهانی در نهایت بتوانند نایب قهرمان لیگ برتر شوند.

دروازه‌بان‌های طلایی

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس این فصل برای سومین بار پیاپی توانست آقای کلین‌شیت لیگ برتر شود. بیرانوند که در دو فصل گذشته با ۱۷ کلین‌شیت آقای کلین‌شیت لیگ شده بود، این فصل با ۱۶ کلین‌شیتی که برای سرخپوشان پایتخت داشت، بالاتر از سایر دروازه‌بان‌های آقای کلین‌شیت شد.

پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان لیگ هم از تیم سقوط کرده‌ی سپیدرود رشت است. در لیگ هجدهم کوروش ملکی ۴ بار مقابل ضربات پنالتی حریفان ایستاده است که هیچکدام از این پنالتی‌ها به گل تبدیل نشده است. ملکی در بازی مقابل استقلال تهران، نفت مسجد سلیمان و سایپا پنالتی حریفان را مهار کرده و در بازی مقابل پیکان هم تیر دروازه‌ مانع از باز شدن دروازه‌ی او شده تا ملکی پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان لیگ هجدهم لقب بگیرد.

خشن‌ترین‌ها

میثم شاه‌مکوندزاده بازیکن خط هافبک تیم سقوط کننده‌ی استقلال خوزستان، خشن‌ترین بازیکن لیگ هجدهم است. این بازیکن در ۱۹ بازی برای آبی‌های خوزستان، ۱۲ کارت زرد گرفته و یکبار هم از زمین بازی اخراج شده است. بعد از شاه‌مکوندزاده، اکبر ایمانی هافبک باشگاه تراکتورسازی تبریز و فرشاد فرجی مدافع راست نساجی مازندران با گرفتن ۱۰ کارت زرد، خشن‌ترین بازیکنان این فصل لیگ برتر بوده‌اند. البته ایمانی این فصل در دوتیم صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز بازی کرده است.

استقلالی‌ها که این فصل را با شفر آغاز کردند و در ۳ بازی پایانی لیگ هم فرهاد مجیدی را روی نیمکت خود دیدند، نتوانستند در ترین‌های فردی پایان فصل بازیکنی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رئیس مافیا کیه امیر قلعه نویی یه اینجا هم نفوذ کرده کیسه کش تریاکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عفت کلام داشته باش آقای قشنگ

      • بدون نام

        رئیس مافیا کیه رئیس تیم لنگیه
        امیر قهرمان کیه البته قلعه نوعیه
        اینه جواب لنگیا اینه جواب لنگیا

    • آبی آسمونی

      همه بدونن!فوتبال کثیف با لنگ کثیف پاک نمیشه.

    • بدون نام

      لیگ کثیف..جام کثیف..لنگ کثیف..
      چه به هم میان

    • عباس

      لابد فوتبال کثیف با کیسه آبی کثیف پاک میشه.خخخخ

    • امیر موری

      منظور از ژنرال ،گروهبان قندعلیه

    • بدون نام

      یادتان رفت بگید نفر اول لابی باز تو 18دوره لیگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج