جاباما
۸۶۵۸۴۴
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

من حسین کعبی هستم، با من کُری نخوان!

مدافع راست ملی‌پوش سابق تیم ملی می‌گوید که برای لیگ برتری شدن سپیدرود خون‌دل خورده است وکسانی هستند که با قصد و غرض اجازه نمی‌دهند تیم های گیلانی رشد کنند.

ورزش سه: حسین کعبی مدافع کوچک اندام سابق تیم ملی با مرور خاطراتش در سپیدرود نسبت به بعضی از مسائلی که در این تیم اتفاق افتاده است گفتگو کرد. وی در ابتدا با اشاره به‌روزهای اولیه که سپیدرود در لیگ یک بود گفت: «در آن سال ما تنها یک مدیر خیلی خوب داشتیم به علاوه آقای ثابت‌قدم شهردار رشت که به نظر من او سالم‌ترین کسی بود که من در تمام این سه سال از نزدیک دیدم که به تیم کمک می‌کرد.

هیچ مدیری و هیچ سرپرستی در آن سال در تیم حضور نداشت یعنی تنها ۴ نفر این تیم را می‌چرخاندند. یعنی جز علی عشوری زاد و علی نظر محمدی و آقای ثابت‌قدم و شهردار هیچ‌کسی حضور نداشت. البته نمی‌شود نقش هواداران را نادیده گرفت چراکه آن‌ها همیشه حامی تیم بودند. ما تیم را با بدبختی بالا آوردیم تنها به عشق به همان هواداران. آن‌هم میان تیم هایی که با مبالغ سنگین بسته‌شده بود درحالی‌که مسئولان سپیدرود هیچ سرمایه‌گذاری در این تیم انجام نداده بودند.»

وی در ادامه افزود: «وقتی تیم به لیگ برتر آمد بازهم قول وعده‌های بی‌شماری به ما دادند که هیچ‌کدامشان عملی نشد و بعدازاین رفت و رفت تا اینکه تیم به دست علی کریمی افتاد. با آمدن علی کریمی تیم در لیگ برتر ماندگار شد درحالی‌که تیم ما عالی بازی می‌کرد.

برعکس آنچه الآن گفته می‌شود که علی کریمی تیم را بسته است به هیچ وجه به این شکل نبود. این را هم در نظر بگیرید کدام بازیکن مطرح با ۱۰۰ میلیون به سپیدرود می‌آید. خب معلوم است تیم دچار چنین وضعیتی می‌شود. آقای نظرمحمدی تیم را بدون هیچ پولی و تنها با هنر زبان خودش و همچنین اخلاق خوبش و رابطه درستی که با بازیکنان داشت توانست ببندد. ضمن اینکه من را واسطه کردند که با بازیکنان صحبت کنم که من در جواب گفتم "به من هیچ ربطی ندارد اگر من را به‌عنوان بازیکن می‌خواهید در خدمتم و اگرنه هیچ مشکل نیست".

من حسین کعبی هستم، با من کُری نخوان!

کعبی در خصوص ورود کریمی گفت: «علی کریمی که به تیم اضافه شد متوجه شد هیچ‌کسی او را کمک نمی‌کند. یک آدم از جیبش چقدر می‌تواند خرج کند. الآن ما باید برویم دنبال آدم‌هایی بگردیم که تیم را به این روز انداختند. مگر می‌شود به آن شخص که پیش‌ازاین نفت را هم بدبخت کرده بود بازهم سپیدرود را بدهند. او به من می‌گفت من سه تا ملک‌دارم در سعادت‌آباد و هر ملک سه میلیارد تو من می‌ارزد از من بخر تا من دهان این بازیکنان را ببندم. او جز اینکه بخواهد از من سوءاستفاده کند هیچ قصدی دیگری نداشت اما نمی‌توانست.

او در ادامه با اشاره به یکی از ملی پوشان دیگر تصریح کرد: « این‌ها می‌خواستند سپیدرود را کمک کنند؟ من به سؤالی دارم. چرا این حرف‌ها را کسی نمی‌زند؟من این حرف‌ها می‌زنم چون می‌دانم همین آدم‌ها سپیدرود را بدبخت کردند. واقعاً چه طورمی‌توانند با این اشخاص با این کارنامه قرارداد ببندد آن‌هم یک تیم که این‌همه هوادار دارد به اسم سپیدرود. این تیم واقعاً بعد ازعلی کریمی دست چه کسانی افتاده است. یکی نباید دلش برای این مردم بسوزد؟۳ سال من در آنجا زندگی کردم احساس می‌کنم که ۱۰ سال در آنجا گذراندم. چرا مردم در مورد من بد نمی‌گویند؟ چون در این سه سال باجان و دل برای آن‌ها بازی کردم.

وی در اداِمه با سوالاتی مربی فعلی سپیدرود را زیر سؤال می‌برد:«چرا مربی باید بازی که در ساعت نه و نیم شب برگزارمی شود بگوید بازیکنان من وقتی سیستم ذوب‌آهن و نفراتش دیدند شل شدند. بازیکن وقتی می‌خواهد داخل آزادی شود مگر موبایل باید داشته باشد. آن‌ها چه‌کاربه ذوب‌آهن دارند ؟ چه‌کاربه مسجدسلیمان دارند ؟ خودت چرا بازی آخر نبردی آقای مربی؟ چرا فولاد را نبردید و چرا نساجی را نبردید؟ آقایی که ادعا می‌کنی مال روزهای سختی پس چرا نتوانستی تیم را نگه‌داری؟ چرا با آبروی مردم این شهربازی می‌کنی؟

واقعاً حقش نیست که تیم های داماش، ملوان، سپیدرود به این روز دچارشوند. ورزشگاه عضدی با این کیفیت وجود دارد ولی بازی‌ها رو باید در سردار جنگل انجام بدهیم. من خبردارم که می گویم ، آن‌ها نمی‌خواهند سپیدرود، ملوان و داماش قدرتمند شوند. هنوز سکوهای ورزشگاه ملوان هنوز درست نشده است و کارگران هنوز در این ورزشگاه مشغول کار کردن هستند.

این کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند در درجه اول غیر فوتبالی هستند ودروهله دوم پشتشان گرم است. آیا می‌توان باور کرد که ساختن یک سکو تا این حد طول بکشد. ورزشگاه عضدی تنها نیاز به ترمیم یک چمن داشت. چطور آن زمان که برف سنگین می‌آمد سکوها ریزش نمی‌کرد اما درست در این فصل که داماش و سپیدرود احتیاج مبرم به ورزشگاه دارند این سکوها ریزش می‌کنند. یا این‌که درست درزمانی که ملوان بیشتر از هر وقتی احتیاج به تماشاگر داشت بهانه سکوها را آوردند.»

کعبی در ادامه با اشاره به "افشین وهابی" مجری برنامه‌های شبکه باران تأکید می‌کند: «آقای وهابی باید از مسئولین دعوت کند و آن‌ها را محاکمه کنند. این‌ها کسانی نیستند که من اسمشان را بیاورم کارنامه فوتبالی من در این ۲۵ سال مشخص است. سپیدرود نباشد تیم دسته دهم هم باشد حسین کعبی باجان و دل بازی می‌کند.

من حسین کعبی هستم، با من کُری نخوان!

من دراین شهر و این باشگاه خاطرات بسیار شیرینی دارم و وقتی این وضعیت را می‌بینم دلم می‌سوزد. مردم این شهر برای من خیلی عزیزند. وقتی می‌بینم آن‌ها آرامش ندارند از ته قلبم ناراحت می‌شوم. ما خون‌دل‌زیادی خوردیم برای اینکه این تیم را به لیگ برتر بیاوریم این کسانی که شما می گویید اسمشان را بیاورم در حدی نیستند که من بخواهم اسمی از آن‌ها بیاورم.»

وی با اعلام اینکه مهرداد میناوند در برنامه فرمول یک علیهش حرف زده گفت :« همین شخص وقتی‌که به برنامه فرمول یک آمد علی ضیاء همین سؤال را از او پرسید و وی در جواب گفت: "حسین کعبی دررخت‌کن قبل از بازی با سپاهان حرفی زده است که من رفتم به خداداد گفتم " من واقعاً چه حرفی زدم". به جان بچه‌هایم و خدا که بالای سر من هست قسم می‌خورم که من هیچ حرفی نزدم. من جرئتش رادارم و آن‌قدر مرد هستم همان‌طور الآن دارم با شما مصاحبه می‌کنم .

وی در ادامه افزود: « من صد در صد مطمئنم که این آقا خواست من را خراب کند و برای من سوسه آمده است. من اصلا روحم خبر نداشت از حرف‌هایی که او به سرمربی‌اش انتقال داد. چرا وقتی این آقا به‌عنوان سرمربی سپیدرود روی خط برنامه نود آمد نگفت در آن ۷ گلی که ما از سپاهان دریافت کردیم من کم‌کاری کردم. آقای فردوسی پور گفت که چرا این بازیکن را کنار نگذاشتی. مگر امکان دارد من که کاپیتان تیم هستم و با ۹۴ بازی ملی بیایم شرفم را زیر پا بگذارم و برای باشگاهم کم‌فروشی کنم.»

کعبی همچنین اظهار داشت: «مربی که قبل از اولین بازی مقابل سایپا با من که بازیکنش هستم جروبحث می‌کند که چطور ۹۴ بازی ملی داری! این مربی است؟

آقای محترم تو بازی‌های خودت را با بازی‌های من مقایسه می‌کنی؟ من می‌خواهم به این آقا بگویم من نوجوانان، جوانان، امید، بزرگ‌سالان کاپیتان تیم ملی بودم شما یک بازی کاپیتان تیم ملی در یک رده سنی بودی که داری خودت را با من مقایسه می‌کنی؟ تو چی هستی؟ تو اصلاً کی هستی؟

کعبی بازهم به کسانی اشاره می‌کند که به‌عنوان مالک سپیدرود را به خدمت گرفتند: «این آقایی که با کروات آمد با همین آقا ۵ میلیارد قرارداد بست یکی به من بگوید این ۵ میلیارد با کدام قهرمانی به او داده‌شده است چه جوری با این آقا ۵ میلیارد قرارداد بستند این‌یک واقعیت و فاجعه است.آن‌ها هنوز چک پاس نشده دست من دارند و من هنوز از این آقای کرواتی ۱۷۰ میلیون چک دارم که دست وکیل دادم و قرار شده از این شخص شکایت کنم. و تازه از جیب خودم هم‌خرج کردم که فدای سر تک‌تک هواداران واقعی سپیدرود. من و آقای نظر محمدی وقتی این تیم در دسته یک حضور داشت ۶۰۰ میلیون تو من برای این تیم آوردیم. هیچ بازیکنی این کار رانمی کند. »

وی با اعلام اینکه سپیدرود می‌شد که در لیگ بماند بیان کرد: «الآن این مربی که آوردند و با او ۱.۵ سال قرارداد بستد واقعاً بابت چه بوده است. این تیم دست چه کسی دارد می‌چرخد؟نفت مسجدسلیمان دارد داد می‌زند که من دارم می‌افتم. شما بیایید که یک بازی را محض رضای خدا ببرید و بالا بیایید. ما متأسفانه اشتباهاتمان را گردن تیم مای حریف می‌اندازیم به ذوب‌آهن چیکار دارید. ذوب آهن یک مدیر به نام سعید آذری دارد که همه آرزو دارند با او کار کنند شما هر مدیری را بگویید شاید بتوانم شک کنم اما اصلاً امکان ندارد ذوب‌آهن بخواهد کم فروشی کند.

من حسین کعبی هستم، با من کُری نخوان!

من روی اسم سعید آذری قسم می‌خورم. آقای مربی چطورمی گویید که ما قبل از بازی مقابل استقلال شل کردیم. برو داخل زمین تیم حریفت را ببر آقا. باز هم می گویم آقای وهابی باید در برنامه اش این آقایان را بیاورد و در مورد داماش، سپید رود وملوان و افرادی که این تیم ها را به این روز انداختند به چالش بکشاند. من که بچه این شهر نیستم. چرا پیرمرد 70 ساله باید به من زنگ بزند چون با من خاطرات دارند.»

وی در باره علت خداحافظی خودش هم گفت: «من صرفا به خاطر منافع تیم تصمیم گرفتم خداحافظی کنم. چون داشتند اسم من را خراب می کردند. آنها در مورد من در حال ساخت یک باند و جبهه بودند. خداحافظی من با آقای کریمی فقط 5 دقیقه به طول انجامید. من دستیارعلی کریمی بودم. من با علی کریمی بزرگ شدم و با جان و دلم کمکش می کردم. اگر هم روی نیمکت می نشستم هیچی نمی گفتم چرا که هم تیم را و هم علی را دوست داشتم. می توانستم جو تیم را در نیمکت خراب می کردم اما در ذات من چنین کارهایی نیست. در کل دوران فوتبال من از تیم ملی تا باشگاهی هیچ کسی را نمی توانید پیدا کنید که بگوید حسین کعبی جو تیم را خراب کرده است.»

وی درباره کسانی که معتقد است فوتبالش را محو کردند گفت: «آنهایی که من را از فوتبال محو کردند خودشان هم در حال محوشدن از فوتبال هستند. این چیزهارا نبینید که دارند مثلا نتیجه می گیرند آنها باید جوابگوی خدا باشد.

واقعا فکر می کنید که چرا برانکو نام چند بازیکن خوب خودش گذشت. اگربازیکنی اهل حاشیه باشد به نظر شما 94 بازی ملی خواهد داشت. همان مربی که مربی سپید رود بود چرا جواد نکونام و برانکو را متهم کرد چرا به دکتردادکان وبرانکو توهین می کرد می گفت این خوزستانی ها را فقط برانکو بازی می دهد و هیچ مربی حاضر نیست به خوزستانی ها بازی دهد.

من اگرانقدر قدرت داشتم حتما تا حالا یک کرسی درفدراسیون داشتیم. این آقا فکر کرده است که همه چیز در این فوتبال دستش است. در همین برنامه هم با همه دعوا می کند می خواهم به او بگویم من حسین کعبی هستم بچه اهوازم وعرب نشینیم. هنوز برای تو زوداست که بخواهی با من کری بخوانی.»

وی در پایان دررابطه با این روزهایش تصریح کرد: «من الان دو ماه است که اماده ام پیش خانواده ام و دو ماه پیش پدر خانمم را از دست داده ام. قصد دارم به فوتبال برگردم و می خواهم فوتبال بازی کنم. مهدی رجب زاده حرف خوبی زد که خیلی دوست دارم مربیان به من اعتماد کنند. البته من به مربیان نمی گویم به من اطمینان کنند من به ان ادم هایی که حسین کعبی را می شناسند می توانیم ازخیلی از بازیکنان لیگ برتری بهتر بازی کنم.»

در اخر باید این موضوع را هم بگویم که ازاقای نظر محمدی و کریمی بسیار ممنونم که دست مرا گرفتند ودوباه به فوتبال آوردند و از اجازه ندادند کسی اسم من خراب شود. اما مطمئنم اگر می ماندم محال بود اجازه بدهم که سپیدرود بیفتد اما واقعا نمی توانستم بمانم. من فقط خیلی ناراحتم که چرا سپیدرود به این روز افتاد و مطمئنم که این تیم به کمک این هواداران خونگرم و و با معرفتش دوباره به لیگ برتر برمی گردد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره بگی: من زنی هستم که فقط ادای مردها رو در میارم

    • مالد

      ابروتوکی برداشتی

    • باهوش

      ببخشید اقای طیب شب بود سبیلتو ندیدم

    • بدون نام

      زر نزن بابا سمندون شما خودتون با سپیدرود تو رشت پنج گل از استقلال خوردین تو رشت دوبار به تیم محبوبت باختی بعد انتظار داری دست نشان تو هفت بازی معجزه کنه ؟ شما وجناب کریمی تیم رو نابود کردین وقتی فهمیدین تیم رو دیگه نمیشه نگه داشت ولش کردین ورفتین الان هم زبون در اوردین حذف سپیدرود رو انداختین گردن دست نشان

    • تو رات

      آقای کعبی اندازه کوپن خودت صحبت کن برای اینکه گیلان در طول چند سال گذشته سه تیم لیگ برتری داشته که همه آنها توسط یک عده پرسپولیسی به دسته اول سقوط کردند . مثلاحمیداستیلی در طول 18 هفته سرمربی ملوان بودن دو تا برد نداشت این یعنی نابودی کامل ملوان یا حمید درخشان که داماش گیلان رو نابود کرد

    • استقلال اهواز

      مردی حسین . خداداد خاله زنکه سبک مغزه ولش کن گمشه

    • رضا

      خخخخخ....از دنیا طلبکاری وحتمن میخای تاپیریت بازی کنی..کل ایران خدادا روهم میشناسن وهم تورو....چی زدی دادا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سه چهار تا بازی ملی شاخ نشو اسکل مشنکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج