۸۶۶۰۱
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

اگر جرات دارید پا به این شهرها بگذارید. محل‌هایی که شایعات مختلفی درباره‌اشان مطرح می‌شود.

بازارخبر: در کتاب‌های تاریخ با داستان‌های شهر ارواح مواجه شده ایم. شهرهایی که علی رغم هزار نفر جمعیت با اتفاقات و فجایع متعددی که از حضور ارواح نشأت می‌گیرد، خالی از سکنه شده اند.

علاوه بر موضوع اشباح در شهرهای کوچک قدیمی، جنگ، بلایای طبیعی و خرافات آخرالزمانی موجب تخلیه شهرها شده است و پس از مدتی به یک جاذبه گردشگری معروف تبدیل شده و پذیرای گردشگران از نقاط مختلف جهان شده اند.

شهر «آق دام» Ağdam در آذربایجان

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

این شهر که زمانی ۱۵۰ هزار نفر جمعیت داشته در طول جنگ قره دباغ خالی از سکنه شد. ارامنه این شهر که در معرض خطر بودند آن را رها کردند و به ارمنستان و ایران فرار کردند. ساختمانهای این شهر اگر چه تخریب شده اند ولی یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان محسوب میشوند.

«پریپیارت» Pripyat در «اکراین»

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

پریپیات شهر متروکه‌ای در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، واقع در استان کیف در شمال کشور اوکراین است. پریپیات در سال ۱۹۷۰ به عنوان محل اسکان کارکنان نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بنیان گذاشته شد. در سال ۱۹۷۹ رسماً به یک شهر تبدیل شد اما در سال ۱۹۸۶ در پی وقوع فاجعهٔ چرنوبیل تخلیه شد و به شهری متروکه بدل گشت. پریپیات نهمین شهر هسته‌ای شوروی سابق بود و پیش از انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، پنجاه هزار نفر سکنه داشت.

«تاور غاء» Tawergha در لیبی

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

جنگ های خونین سال ۲۰۱۱ این شهر زیبا در لیبی را خالی از سکنه کرد. حدود ۱۰ هزار نفر در این شهر زندگی می کردند که به دلیل جنگهای متعدد ناشی از تحولات سیاسی به شهرهای دیگر مهاجرت کردند.

«کادیاکان» Kadykchan در روسیه

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

«کادیاکان» با جمعیت ۱۲ هزار نفری شهری پررونق بود که با شیوع بیماری اپیدمی ، بسیاری از جمعیت آن تلف شدند و عده ای هم آن را ترک کردند.

«چایی تن» Chaitén در چین

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

این شهر در سال ۱۹۳۳ بنا شد و حدود ۷ هزار نفر جمعیت داشت. ولی با فعال شدن آتشفشان ۹ هزار ساله این شهر در سال ۲۰۰۸ سیل و مذاب آن را فرا گرفت. این شهر تمامی سکنه خود را از دست داد و هم‌چنان خالی از سکنه است.

«گونکانجیما» Gunkanjima در ژاپن

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

«گونکانجیما» معنای «جزیره جنگ» است. این جزیره یکی از ۵۰۵ جزیره غیر مسکونی در ژاپن محسوب می‌شود. میتسوبیشی این جزیره را در سال ۱۸۹۰ خریداری کرد تا از آن زغال سنگ استخراج کند. اولین ساختمانهای این جزیره در سال ۱۹۱۶ ساخته شدند و جمعیت ۵ هزار نفری در آن جای گرفت. با این حال این جزیره در برابر طوفانهای سهمگین مقاوم نبود و به تدریج این جزیره خالی از سکنه شد.

«فورد لاندیا» Fordlândia در برزیل

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

در سال ۱۹۲۸ این شهر در قلب جنگهای برزیل بنا شد و با فعالیت های صنعتی حیات یافت. ولی افزایش تعداد دزد و راهزن در این شهر موجب تخلیه جمعیت ۵ هزار نفری آن شد.

«سنترالیا» Centralia در پنسیلوانیا - آمریکا

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

سنترالیا شهر متروکه‌ای در کلمبیاکانتی ایالت پنسیلوانیا آمریکاست. جمعیت این شهر به خاطر آتش زیر سطح زمین از بیش از ۱۰۰۰ نفر در سال ۱۹۸۱ به ۱۲ نفر در سال ۲۰۰۵، ۹ نفر در سال ۲۰۰۷ و ۱۰ نفر در سال ۲۰۱۰ رسیده‌است.

«کایاکوی» Kayakoy در ترکیه

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

این شهر کوچک در دامنه کوهستان از مسیر ترکیه بنا شده است . قدمت شهر به قرن ۱۷ میلادی و زمان امپراطوری عثمانی باز می گردد. ولی جنگ های خونین ترکیه و یونان در سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۲ موجب از بین رفتن آرامش این شهر شد و ۲ هزار نفر از جمعیت آن کشته یا مهاجرت کردند .

«کاراچو» Craco در ایتالیا

جرات پا گذاشتن به این شهرها را ندارید

قدمت این شهر به سال ۱۰۶۰ باز می گردد . ارتباط نزدیک شهر با کلیسای اعظم موجب رونق این شهر با ۲ هزار نفر جمعیت بود ولی جنگهای پی در پی ، زلزله ، و رانش زمین در نهایت موجب مهاجرت جمعیت آن از سالهای ۱۹۶۳ به بعد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sINA

      والا ی جوری تیتر زدین ؛ من گفتم حتما زامبی داره !!

    • امير

      اينجا "تهران" است شهري كه سابقا پرجمعيت ترين پايتخت جهان بود . اما بعد از زلزله 3 ريشتري خالي از سكنه شد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج