چگونه صد سال زندگی کنیم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
ریزخور_3
کلاسینو_3
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۸۶۶۶۵۴
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
۶۸۶۱
از آنچه می‌خوریم تا آنچه انجام می‌دهیم و به بیان دیگر سبک زندگی ما، تاثیر زیادی بر طول عمرمان دارد. اما چه کنیم که ۱۰۰ سال زنده بمانیم؟ اگر شما هم دوست دارید که شمع ۱۰۰ سالگی تان را فوت کنید، نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم را رعایت کنید.

برترین‌ها: از آنچه می‌خوریم تا آنچه انجام می‌دهیم و به بیان دیگر سبک زندگی ما، تاثیر زیادی بر طول عمرمان دارد. اما چه کنیم که ۱۰۰ سال زنده بمانیم؟ اگر شما هم دوست دارید که شمع ۱۰۰ سالگی تان را فوت کنید، نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم را رعایت کنید.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

حتما شنیده اید که خوردن میوه و سبزیجات واجب است، اما آیا می‌دانستید که نادیده گرفتن آن‌ها منجر به مرگ زودرس می‌شود. در سال ۲۰۱۷، مطالعه‌ای انجام شد که نشان داد حدود ۵.۶ تا ۷.۸ میلیون از مرگ‌های زود هنگام ناشی از مصرف کم میوه و سبزیجات است. در واقع افرادی که به مرگ زودهنگام مبتلا شدند، کمتر از ۵۰۰ گرم (۲ عدد) میوه و ۸۰۰ گرم سبزیجات در روز می‌خوردند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که عمر بلندی داشته باشید، حتما مقدار مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید.

چگونه صد سال زندگی کنیم؟

به فکر دوران بازنشستگی تان باشید

لازم نیست که از همین حالا برای دوران بازنشستگی خود یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید، اما این که آن دوران را نادیده بگیرید هم عاقلانه به نظر نمی‌رسد. در واقع شما باید هدفی در سر داشته باشید تا انگیزه تان را حتی در دوران پیری از دست ندهید. این هدف می‌تواند کاری یا حتی جنبه سرگرمی داشته باشد. به عنوان مثال اگر به موسیقی علاقه دارد، سازی را یاد بگیرید و آن را تا دورانی پیری کنار نگذارید. مطالعات ثابت کرده که اگر فردی در ذهن خود انگیزه‌ای برای زندگی داشته باشد، تا ۸۳% از بیماری‌های مرگبار مانند سکته قلبی در امان خواهد بود. پس با ایجاد انگیزه در زندگی تان، بر طول عمرتان بیفزایید.

آجیل بخورید

اگر می‌خواهید عمر بلندی داشته باشید، روزانه یک مشت آجیل مصرف کنید. بر اساس مطالعه‌ای که روی ۱۲۰۰۰۰ بزرگسال انجام شد، افرادی که روزانه آجیل می‌خوردند، ۲۰% کمتر از آن‌هایی که هیچ مصرفی از این ماده غذایی نداشتند، دچار مرگ و میر می‌شدند. درست است که آجیل سرشار از چربی ست، اما جزو چربی‌های اشباع نشده به حساب می‌آید. علاوه بر آن حاوی پروتئین و فیبر نیز است و میزان کلسترول و فشار خود بدن را نیز تنظیم می‌کند. با این اوصاف، بهتر است که این ماده غذایی را به رژیم غذایی روزانه تان راه دهید. گردو، بادام، پسته، فندق و بادام هندی از بهترین گزینه‌ها هستند.

استرس خود را کنترل کنید

حتما می‌دانید که استرس زیاد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما بالا می‌برد و بر عمرتان می‌کاهد. اما حقیقت این است که ما هیچ‎گاه از استرس خلاصی نمی‌یابیم، از این رو باید به دنبال راهی برای مقابله با آن باشیم. مدیتیشن یکی از تاثیرگذارترین روش‌هایی ست که تاثیرات منفی استرس را از بین می‌برد، اما اگر به دنبال راهی ساده‌تر هستید، می‌توانید با تنفس درست استرس را از خودتان دور کنید. روی یک صندلی بنشینید و به هیچ چیز فکر نکنید. سپس با تمرکز دم و بازدم عمیق بکشید. پس از چند دقیقه می‌بینید که چقدر این حرکت بر کاهش استرس شما موثر بوده است.

کمتر بنشینید

نشستن زیاد مانند سیگار کشیدن است. مطالعات اخیر نشان داده که نشستن زیاد مثل نیکوتین کشنده است؛ بنابراین اگر بخواهید که ۱۰۰ سال زندگی کنید، باید از مقدار نشستن تان بکاهید و به فعالیت تان بیفزایید. مثلا افرادی که در مواقع بیکاری ساعت‌ها جلوی تلویزیون می‌نشینند و هیچ فعالیتی ندارد، حدود ۱۹% بیش از آن‌هایی که فعالیت دارند، در معرض خطر مرگ هستند.

چگونه صد سال زندگی کنیم؟

با دوستان صمیمی تان بیشتر در ارتباط باشید

ارتباط شما با اطرافیان تان تاثیر زیادی بر طول عمرتان دارد. دوست خوب یکی از عواملی ست که می‌تواند بر عمرتان بیفزاید. هر چه سن تان بیشتر شود، این موضوع نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تحقیقات ثابت کرده که اگر شما روابط عاطفی خوب با دوستان تان داشته باشید، شادتر و سالم‌تر خواهید بود. بنابران سعی کنید که ارتباط تان را بیشتر کنید.

هر روز پیاده روی کنید

شما برای این که بدنی سالم داشته باشید باید در روز به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. حتی اگر پیاده روی نمی‌کنید، باید فعالیت بدنی داشته باشید. در واقع تا زمانی که شما به طور مدام ورزش کنید، خطر ابتلا به مرگ را به حداقل می‌رسانید. سعی کنید فعالیت هایتان را به گونه‌ای انجام دهید که تحرک بیشتری داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید با ماشین به سوپر بروید، مسیرتان را پیاده یا با دوچرخه طی کنید. هر چه فعالیت بدنی تان بیشتر باشد، عمرتان هم بیشتر خواهد بود.

باغبانی کنید

یکی دیگر از کار‌هایی که شاید باور نکنید، اما بر طول عمرتان می‌افزاید، باغبانی ست. باغبانی از این جهت که شما را به فعالیت بدنی وا می‌دارد و از طرف دیگر تماس شما را با گل و گیاه بیشتر می‌کند، می‌تواند بر طول عمرتان بیفزاید. برای این منظور باید هر از چند گاهی وقت خود را در باغچه یا رسیدگی به گلدان‌های خانه تان بگذرانید.

غذا‌های فرآوری‌شده نخورید

اگر شما می‌خواهید که ۱۰۰ سال زندگی کنید، باید به تغذیه تان اهمیت دهید. این اهمیت دادن بدین معنی ست که شما میوه‌های تازه، سبزیجات، ماهی، حبوبات و گوشت را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. از طرف دیگر، باید دور غذا‌های فراوری شده را خط بکشید. غذا‌های آماده را تا جای ممکن از رژیم غذایی تان حذف کنید، زیرا با مقدار زیادی نمک، شکر، چربی‌های ناسالم و مواد نگهدارنده تهیه شده اند که می‌توانند چند سالی از زندگی تان بکاهند.

چگونه صد سال زندگی کنیم؟

وزن تان را ثابت نگه دارید

اضافه وزن شما را در معرض بیماری‌های زیادی، چون دیابت، سرطان، بیماری قبلی و... قرار می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید که طول عمر بلندتری داشته باشید، بهتر است که شاخص توده بدن خود را بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ نگه دارید. ورزش کنید و تغذیه سالمی داشته باشید تا هیچوقت دچار اضافه وزن نشوید.

زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید

افرادی که زندگی سالمی دارند، در محیط‌های سالم زندگی می‌کنند یا حداقل به گل و گیاه دسترسی دارند و زمان زیادی را در فضای سبز می‌گذرانند. تحقیقات نشان داده که در طبیعت بودن، افسردگی را از بین می‌برد، فعالیت را بیشتر می‌کند، ما را از آلودگی‌ها دور نگه می‌دارد و حتی روی عملکرد مغز هم تاثیر مثبت دارد و باعث می‌شود که ذهن آرامی داشته باشیم و در حل مسایل نیز بهتر عمل کنیم.

پردیس بختیاری
انتشار یافته: 10
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
13:04 - 1398/03/10
ماتوی این فکریم چطورازگرسنگی وبیکاری نمیریم...به شرط اینکه دزدی نکنیم...۵۰سال عمرکنیم خداراشکرمیکنیم
پاسخ ها
حمید ر.
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
ناامیدی خوش سمه
بدون نام
France
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
خخخخخخخ.
ترسو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
مگه ما شيعيان !!! قرار نيست بريم بهشت و حوري و غلمان و ..... پس بايد كاري كنيد كه زودتر بميريم ! خخخخخ
ستایش
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
تو ب‌ خدات اعتماد کن از جایی برات درست می‌کنه ک فکرشم نمیکنی
Finland
22:05 - 1398/03/10
حالم از اون کاربرهایی که ایه یاس و ناامیدی میخونن بهم میخوره .از همه چی مینالن
پاسخ ها
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
تو خوش باش ما متاسفانه مثل شما نیستیم
Iran, Islamic Republic of
00:13 - 1398/03/11
امروز منزل ما دزد آمد با وجود اينكه ٢ بار با پليس تناس گرفتيم اما تيامدند و گفتند ليست اموالي كه از شما سرقت شده را خودتان بياوريد! اگر مثلا كسي گزارش مهماني مختلط ميداد با سر مي آمدند. حالا در چنين جامعه ي با امنيت و بدون استرسي ١٠٠ سوال عمر كنم كه چه شود؟!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
حجابتونو ور دارين سريع ميان و خلاص !
Iran, Islamic Republic of
21:31 - 1398/03/12
ترسوها مطمئنا شیعه نیستند ،برای حوری هم.بهشت نمی خوان برای مقام قرب الهی و همنشینی اولیا خدا می خوان
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
ادیب_1
خرید باکس 1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
سوییچ ایران_3
شیرآلات زمانی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
ادیب_3
عارفی_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_4
ادیب_4
خرید باکس 4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_4
عارفی_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 2
عارفی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
ادیب_2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
اورانوس_فوترموبایل2
فنی آتل_فوتر موبایل
انجمن پرستاری ایران_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شفا_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کالازم_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
انجمن پرستاری ایران_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شاخه نبات_ فوتر
فنی آتل_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
تنورستان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
کالازم_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
اورانوس_فوتر2
آیلین_تزریق چربی