۸۶۷۵۱۵
۱۷ نظر
۵۱۲۱
۱۷ نظر
۵۱۲۱
پ

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

هند کشوری با ۳۳۰ میلیون خدا است. در آنجا می‌توانید مسابقات گاو‌سواری را دنبال کنید و یا مثل تارزان بر روی پل‌هایی که از ریشه درختان ساخته شده‌اند، راه بروید. هند حقیقتاً کشور عجیبی است و در این مطلب ما حقایقی داریم که این موضوع را اثبات می‌کند.

برترین‌ها: هند کشوری با ۳۳۰ میلیون خدا است. در آنجا می‌توانید مسابقات گاو‌سواری را دنبال کنید و یا مثل تارزان بر روی پل‌هایی که از ریشه درختان ساخته شده‌اند، راه بروید. هند حقیقتاً کشور عجیبی است و در این مطلب ما حقایقی داریم که این موضوع را اثبات می‌کند. پس در ادامه با برترین‌ها همراه باشید.

۱- زیارت ۱۳۰ میلیون نفره

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

«کومبا میلا» یک مراسم مذهبی هندو‌ها است که هر ۱۲ سال یک بار انجام می‌شود و بزرگ‌ترین تجمع انسانی در جهان است. تعداد افرادی که در این مراسم حضور دارند آنچنان زیاد است که می‌توان آن‌ها را از فضا مشاهده نمود! این دوره از «کومبا میلا» در الله‌آباد و از تاریخ ۱۵ ژانویه تا ۴ مارس ۲۰۱۹ برگزار شد و طبق برآورد‌ها حدود ۱۳۰ میلیون نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند.

۲- اولین کتاب جراحی پلاستیک

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید
«ساشروتا سامهیتا» یک کتاب پزشکی به زبان سانسکریت است که در میان اولین و بهترین متون در مورد مطالعات دقیق پزشکی و جراحی در نظر گرفته می‌شود. این کتاب توسط «ساشروتا» نوشته‌ شده‌است و قدمت آن به ۶ قرن قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. به نظر می‌رسد این کتاب سرچشمه جراحی پلاستیک مدرن باشد. این کتاب به توصیف و تشریح بازسازی لب‌ها، بینی و گونه‌ها می‌پردازد.

۳- گاو‌سواری

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید
گاو‌سواری یک مسابقه ورزشی است که هر‌ساله در روستای آنانداپالی و هنگام برداشت محصول برگزار می‌شود. در این مسابقه از یک جفت گاو نر جوان استفاده می‌شود تا در یک مزرعه برنج به اندازه یک زمین فوتبال بچرخند، در حالیکه فردی که پشت گاو‌ها است باید بتواند خود را تا پایان مسابقه بر روی گاو‌ها نگه دارد. در پایان هر‌کس که بتواند بیشتر خود را روی گاو‌ها نگه دارد، برنده مسابقه است.

۴- اداره پست غیرمعمول

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

در هند، اداره‌های پست با آن‌هایی که ما به آن‌ها در کشور خود عادت داریم کمی متفاوت است. مثلا اداره پستی ساخته‌شده بر روی یک قایق شناور و یا مرتفع‌ترین اداره پست جهان که در ارتفاع ۴۷۰۰ متری بالاتر از سطح دریا ساخته شده‌است. حتی در دهه‌های گذشته در راجستان و دارجلینگ از حیواناتی مثل شتر و قاطر به عنوان ادارات پست سیار استفاده می‌شد.

۵- گونه‌های حیوانی منحصر‌به‌فرد، اما در خطر انقراض

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

هند خانه تعدادی از نادرترین و خاص‌ترین گونه‌های حیوانی است که در آسیا یافت می‌شوند. از جمله حیواناتی که که در معرض خطر انقراض‌اند می‌توان به شیر آسیایی و قورباغه بنفش اشاره کرد.

۶- رکوردار جهانی بیشترین مصرف طلا در سال

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

هند از جمله بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان است. تقاضای هندیان برای خرید طلا به طور متوسط ۸۳۸ تن در سال در طی دهه‌ی اخیر بوده‌است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۶۰ تن طلا مصرف شده‌است که بیشتر آن برای ساخت زیورآلات طلا مخصوص فستیوال‌ها و مراسمات ازدواج بوده‌است.

۷- پل‌هایی که به طور کامل از ریشه‌های درختان ساخته شده‌اند

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

پل‌هایی که در ایالت مگالایا، مرطوب‌ترین مکان جهان وجود دارند، برای جلوگیری از پوسیدگی آنها، به طور کامل از ریشه‌های درختان ساخته شده‌اند. فرآیند ساخت این پل‌ها، سال‌ها طول می‌کشد. با این حال پل‌هایی که به این شیوه ساخته می‌شوند بسیار مقاوم‌تر از پل‌های چوبی‌اند.

۸- ثروت‌مند‌ترین معبد در جهان

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

معبد «پادمانهاس وامی» در مرکز «کرلا» نه تنها ثروتمندترین معبد هندو‌ها در جهان است، بلکه همچنین ثروتمندترین مکان عبادتی است که تا‌به‌حال وجود داشته‌است. در سال ۲۰۱۱ اداره باستان شناسی، بخش‌های پنهان و مخفی این معبد را بازرسی کرد و اشیای تاریخی که از جنس طلا و نقره و سنگ‌های قیمتی در آن یافت شد، ارزشی بیشتر از چند‌صدمیلیون دلار داشتند.

۹- ۱۶ قلم آرایش و زیورآلات برای عروس

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

بعد از ازدواج، زنان باید از ۱۶ قلم آرایش و زیورآلات استفاده کنند که «سولا شرینگر» نامیده می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به «بیندی» که نقطه‌ای قرمز رنگ در وسط پیشانی است و سوراخ کردن بینی اشاره کرد.

۱۰- ۳۳۰ میلیون خدا

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

در کشور هند ۸۰ درصد جمعیت را هندو‌ها تشکیل می‌دهند. هندو‌ها ۳۳۰ میلیون خدا دارند که بسیاری از آن‌ها حتی برای خود هندو‌ها نیز ناشناخته‌اند. با این حال بدون شناختن آن‌ها، باز هم به همه خدایان احترام می‌گذارند. بالاترین احترام مخصوص «تریمورتی» است که به عنوان خدایان تثلیث هندو شناخته می‌شوند: ویشنو (خدای حفظ کننده)، شیوا (خدای فانی کننده) و برهما (خدای ایجاد کننده)

۱۱- ۸۰ سال روزه‌داری

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

«پرلاد جانی» یک راهب هندی است که ادعا می‌کند از سال ۱۹۴۰ میلادی تا‌کنون بدون آب و غذا زندگی کرده‌است. این راهب الهه آمبا را حافظ خود می‌داند. در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۰ دو مطالعه بر روی بدن او انجام شده‌است که هر دو توانایی پرلاد را برای زنده ماندن بدون آب و غذا در طی دوره‌های آزمایش تایید کرده ‌اند! اگرچه تا‌کنون در هیچ مجله علمی معتبری ارائه نشده‌اند.

۱۲- بلندترین مجسمه جهان

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

هند رکورددار داشتن بلندترین مجسمه جهان با ارتفاع ۱۸۲ متر است که به عنوان مجسمه وحدت شناخته می‌شود. این مجسمه نشان‌دهنده رهبر جنبش استقلال هند، والاببائی پاتل است که به عنوان سردار پاتل شناخته می‌شود.

۱۳- رنگ مراسمات سوگواری، سیاه نیست

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

برخلاف بقیه جهان، هندی‌ها برای سوگواری بعد از مرگ یک نفر از رنگ سفید استفاده می‌کنند که نشانه خلوص و پاکی است. هنگامی که زنی، شوهر خود را از دست می‌دهد، حتی تا سال‌ها بعد از مرگ او، لباس سفید می‌پوشد.

۱۴- تپه مغناطیسی لاداخ

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

تپه مغناطیسی، تپه‌ای است که در نزدیکی لاداخ هند واقع شده‌است. به خاطر نیروی مغناطیسی این تپه هواپیما‌های نیروی هوایی هند به خاطر عدم ایجاد تداخل در فرکانس‌ها از روی این تپه رد نمی‌شوند. هم‌چنین اگر با ماشین از جاده این تپه عبور کنید، به خاطر نیروی که به نیروی گرانش غلبه می‌کند، در حالی که مسیر سربالایی است، ولی وضعیت جوری است که حس عبور از سرازیری به شما دست می‌دهد!

۱۵- بزرگ‌ترین صنعت فیلم‌سازی در جهان

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

بالیوود، صنعت فیلم‌سازی هندی است که مرکز آن در بمبئی قرار دارد. تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸۱۳ فیلم در این کشور تولید شده‌است! واژه بالیوود برگرفته از دوکلمه بمبئی و هالیوود است.

۱۶- حلقه ازدواج در انگشتان پا

چیز‌های عجیبی که فقط در هند می‌توانید ببینید

در «تامیل نادو» حلقه نامزدی را بروی انگشت پا قرار می‌دهند. دو حلقه نقره به وسیله داماد در انگشت پای عروس قرار می‌گیرد. بر طبق سنت‌ها این رسم باعث زایمان سالم می‌شود. در این رسم نباید از حلقه‌های طلا استفاده کرد، زیرا طلا برای هندو‌ها نشان خداوند فراوانی است. به همین خاطر گذاشتن آن در پا بی‌حترامی به خداوند محسوب می‌شود.

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولییی غذا هاشون خوشمزس

    • بدون نام

      ولی خیلی با ادب هستند

    • بدون نام

      مرسی رسول

    • بدون نام

      اقا شما فامیلت بن افلاک بود چرا به گل افلاک تغییرش دادی ترسیدی متوجه بشیم فامیل بن افلک بازیگر امریکایی هستی بیان بجرم نفوذ نرم فرهنگی دستگیرت کنند؟ اعتراف کن منتظریم

    • ایلیا

      با دستشویی کردن تو خیابون چجوری کنار بیام ....:-/

      پاسخ ها

      • miss

        اااه

    • بدون نام

      هند اگه کشور بود شاه عباس با ۳ تا زن عوضش نمیگرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجات در اووردی اینو؟

    • بدون نام

      حسم نسبت به هند یه کشور شلوغ، چرکو و کثیف هست

      پاسخ ها

      • سودا۶۵۰

        منم همین طور

      • بی نام

        دقیقا

    • آرش

      ۱۸۱۳ تا فیلم تو یک سال!
      تقریبا باید روزی ۵تا فیلم ببینی تا بتونی همه فیلمهای سال ۲۰۱۸ هند رو دیده باشی فکر کنم اگر کسی بخواد کل فیلمهای ساخته شده تاریخ هند رو ببینه باید ۳۰ سال روزی ۱۴ ساعت فیلم تماشا کنه

    • بدون نام

      من عاشق هندم

      پاسخ ها

      • هند

        ممنون منم عاشق تو هستم :))))

    • علی خوشگله

      بدترین جای دنیا برا زندگی کردن هنده

    • سودا

      اصلا خوشم نمیاددل ادم میگیره

    • بدون نام

      استغفرالله ما یک خدا داریم هنوز نتونستیم خوب بشناسیم اینا 330 ملیون خدا دارن چیکار میخوان بکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج