۸۶۷۶۴۹
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

۲سال زندان در انتظار فرزندانی که نفقه پدر و مادرشان را نپردازند

دادستان کرمانشاه گفت: رها کردن والدین نیازمند و عدم تأمین هزینه‌ها و مخارج زندگی آنها ازسوی فرزندان دارای تمکن مالی جرم است و مشمول کیفر قانونی بزه ترک انفاق است.

خبرگزاری فارس: محمدحسین صادقی با بیان اینکه مطابق ماده ۱۲۰۰ قانون مدنی نفقه پدر و مادر بر عهده فرزندان است، اظهار داشت: با در نظر گرفتن این ماده قانون، فرزندانی که توانایی مالی دارند، نمی‌توانند از پرداخت نفقه والدین سرباز بزنند.

وی افزود: براین مبنا، رها کردن والدین نیازمند و عدم تأمین هزینه‌ها و مخارج زندگی آنها ازسوی فرزندان دارای تمکن مالی جرم است و مشمول کیفر قانونی «بزه ترک انفاق» است.

دادستان کرمانشاه اعلام کرد: حسب ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده اگر کسی با داشتن استطاعت مالی از تأدیه نفقه اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به احدایث معصومین علیه السلام، عنوان کرد: حسب نصوص روایی وارده از حضرات معصومین علیهم السلام فرمان برداری از والدین نشانه‌ی ایمان، نگاه کردن به چهره ایشان عبادت، نیک رفتاری با آنان از محبوب ترین اعمال نزد خداوند شمرده شده است؛ همچنین رضایت ایشان شرط جهاد در راه خدا (در غیر موارد وجوب عینی) است و رضا و غضب الهی در خشنودی یا ناخشنودی والدین از فرزندانشان است و در کوتاهی کردن نسبت به رعایت حقوق ایشان عذری پذیرفته نیست.

صادقی به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص لزوم نیکی فرزندان به والدین اشاره کرد و گفت: در این حدیث در تبیین آثار عمل نیکی به والدین از عوامل فضیلت فرد بر دیگران شمرده شده است، که مرگ انسان را به تاخیر می اندازد و موجب طول عمر و بسیاری رزق می‌شود و سختی جان سپردن را آسان می‌گرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من از کودکی از وقتی یادم میاد بابام معتاد بود و کار نمیکرد الان بعد از 30 سال ترک کرده و انتظار داره من خرجش رو بدم ولی من بهش میگم برو از گشنگی بمیر

      پاسخ ها

      • من ایرانیم

        دوست عزیز با پدری که معتاد بوده وتونسته بعد از ۳۰ سال ترک کنه مهربان باش ، خدا هم با تو مهربونی میکنه و عوضش رو بهت میده .

    • بدون نام

      والا در حد حرفه یه زنذبخوهد از همسرش درخواست نفقه کنه تو دادگاه حدود دوسال طول میکشه یعنی زنه باید بمیره تا اون موقع در حالی که میتونن قانونی تصویب کنند که علی الحساب به زن پولی برای امرار معاش پرداخت بشه تا زمان دادرسی هاش برسه

    • ارمان

      اگر پدری وضعیت مالی خوبی داشته باشد و فرزند جوان و بیکار ( در این شرایط) داشته باشد و به فرزند کمک نکند ایا مجازات دارد ؟؟؟

      پاسخ ها

      • metti

        ای گفتی، این مسئولین بی مصرف فقط فکر خودنمایی هستن

    • بدون نام

      دوست عزیز باید به فکر جرم زدایی از رفتار مادی (عنصر مادی) بود نه جرم زایی

    • محمد

      غلط کردی،

    • metti

      خوشم میاد واسه این قبیل مسائل همیشه آماده و گوش بزنگن برخی مسئولین بی مصرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج