۸۶۸۰۰۱
۳۱ نظر
۵۰۰۷
۳۱ نظر
۵۰۰۷
پ

«نه» خودروسازان به بازگشت مجدد شورای رقابت

دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور به معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر بازگشت شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان زیرمجموعه یکی از قوا، به تنهایی نمی‌تواند خواستار نقض مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شود.

ایسنا نوشت: دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور به معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر بازگشت شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذاری خودرو گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان زیرمجموعه یکی از قوا، به تنهایی نمی‌تواند خواستار نقض مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شود.

امروز رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار لغو مصوبه ۱۷ دی ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار و همچنین بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شده و معتقد است که حذف شورای رقابت از مرجع تعیین قیمت خودروهای تولید داخل تفسیری اشتباه از مصوبه نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بوده است. وی خواستار این شده که فرآیند قیمت‌گذاری خودرو به روند پیشین و شورای رقابت بازگردد.

در این زمینه احمد نعمت‌بخش- دبیر انجمن خودروسازان ایران- اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه که تصمیم گرفتند قیمت‌گذاری از شورای رقابت گرفته شود، سازمان بازرسی کل کشور که زیرمجموعه قوه قضائیه است، نمی‌تواند در این مورد تصمیم‌گیری کرده و خواستار نقض مصوبه سران سه قوه شود.

وی معتقد است: اگر به اوضاع در زمانی که شورای رقابت در حوزه قیمت‌گذاری خودرو حضور داشت توجه کنیم، می‌بینیم که در این سال‌ها اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو به شدت زیاد شده بود ضمن اینکه با روش قیمت‌گذاری که شورای رقابت در پیش گفته بود، شرکت‌های خودروسازی متحمل زیان‌های زیادی شدند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خواسته ما از رئیس سازمان بازرسی کل کشور این است که در این زمینه کمک کرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار بخواهد که به مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوا عمل کنند. در این زمینه وزارت صنعت به مصوبه خود که همان فروش خودروها به نرخ پنج درصد کمتر از قیمت‌های حاشیه بازار است عمل نکرده است و این تنها به نفع دلالان و پول‌های سرگردان است که در این شرایط به بازار جهت می‌دهند.

وی ادامه داد: فروش خودرو در حاشیه بازار در دهه ۷۰ تجربه شده و عملکرد مشخصی داشته و نمودار شاخص‌های مربوطه نیز نشان می‌دهد که در آن زمان فروش در حاشیه بازار بسیار جواب داده و از قیمت خودروها در بازار خودرو کاسته است.

نعمت‌بخش اظهار کرد: نظر ما این است که همگی کمک کرده و از وزارت صنعت، معدن تجارت سوال شود که چرا اجازه نمی‌دهد مصوبه تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار اجرایی شده و امکان خرید خودرو برای مصرف‌کنندگان واقعی از کارخانه، به دلیل اختلاف قیمت شدید کارخانه و بازار و هجوم دلالان و واسطه‌ها از بین برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهربانی

      فقط شما ضرر نکنید دیگه به درک توان قدرت مردم برای خرید لگن های شما کم شده.

    • سلطان

      دزدهای کثیف

    • امین

      ادم اگه شرف و شرم داشته باشه اینقدر دورغ و چرت و پرت نمیتونه بگه

    • sasan

      واقعا این دلالان خودروساز مردم را چی فرض کردند این پنج درصد را کدوم دلال تو دهن اینا گذاشته اخه کدوم ادم احمقی فکر میکنه پنج درصد زیر قیمت بازار قیمتها را کاهش میده در صورتی که هیچ رقابتی وجود ندارد؛ واقعا یکی تو این مملکت پیدا نمیشه این دلالا را که حمایت یه عده از خودشون بدتر را دارند ادب کنه.

    • بدون نام

      پس کی از جیب مردم دزدی بکنه

    • بدون نام

      اقایو خودرو فروش ازاد بگذارید تا هر کاری دوست دا ن توانحصار بکنند بگذارید حودرو که بلد نیستن بسازن حد اقل قیمت بسازن

    • بدون نام

      خیلی خیلی مضحک است که‌کارخانه که خود قیمت تمام شده را به اضافه سود عادلانه باید مبنای فروش کالای خود قرار دهد و مکانیسم فروش به‌مصرف کننده واقعی را ساماندهی کند و به دلالان نفروشد تمایل دارد وارد معاملات دلال بازی حاشیه بازار شود به‌کجا میرویم با این تفکر در هر زمینه مملکت بکجا کشیده میشود

    • بدون نام

      امیدوارم شورای رقابت بیاد اگه با اومدنش قیمت هم کم بشه..

    • پسررررر

      الان با تولید کمتر درامد فوقالعاده ای نصیبشون میشه
      راه دزدی ها و چپاول هم بازه

    • بدون نام

      نه این که هر کار دلشون میخواد انجام بدهن ،به این خاطره اگر ریگی تو کفششون نباشه که هست نمیخان شورای رقابت برگرده،وهر قیمتی میخان تعیین میکنند

    • بدون نام

      ضایع هستش که این لگن سازی ایران ادمهای سیاسی کله گنده همه ازش سهام دارن که هر کاری دلشون میخواد میکنن

    • بدون نام

      وقتی میگویند نه یعنی نه! شورای رقابت کیه در برابر مافیای ابرسیسیل.

    • علی

      واقعا چه رویی این لگن سازها دارن
      برید از کره یاد بگیرید ماشین ساختنو

    • آرس

      آقای نعمت اگه برات مقدور باشه پراید رو ۵۰۰میلیون میدی دیگه اینهمه صغرا و کبری چیدن واسه چیه؟حاشیه بازار یعنی نرخ دلالی معلومه نون کی تو روغنه

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه این خودروساز ها رو

    • حمید

      اگه شورای رقابت که قیمت خودرو پایین بیاید وجلو گران فرشی گرفته میشود باید برکردد

    • محمود

      خدا لعنت کنه این اقای نعمت بخش رو که واقعا در بحث گرونی خودرو ما هرچه میکشیم مربوط میشه به اون اقا

    • بدون نام

      متاسفم براتون! ۱سال پیش من دنا ثبت نام کردم قیمتش آزادش ۱۰۰تومنم نمیشد، الان شده ۱۷۰میلیون!! بعد یک سال بیام قیمت حاشیه بازار برام بزارن ک ثبت نام و پولی ک ریخته بودم تو این ۱سال،کاملا بی ارزش میشه!!

    • حس

      خودروسازان فقط به فکر خودشونن ن مردم بدبخت شورای رقابت وواردات خودرو باید انجام بشود وزیر صنعت معدن رحمانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کردن

    • بدون نام

      مردم هم باید به خرید خودرو نه بگن تا این خودروسازهای خائن پررونشن

    • بدون نام

      عرضه خودرو ۵درصد زیر قیمت بازار
      بعد خودرو وارد بازار نمی کنن تا قیمت خوب بره بالا و بتونن مروم رو بچاپن
      باورود قطره چکانی خودرو روز به روز حاشیه سود خودشون رو بالا می برن
      خاک بر سر همچین قانونایی

    • عجباااا

      تو این بازار کاملا انحصاری چطور انتظار حاشیه بازار رو دارید. باشه 207 دنده ای صفر 150 یا همون 10 هزار دلار،بعد اگه به من بگن با 10 هزار دلار تویتا کمری 2012 رو میخوای یا 207 صفر من مسلما تویتا کمری رو انتخاب می‌کنم نه 207 بدون رینگ وکروز را. پس وقتی من نمیتونم قدرت انتخاب داشته باشم تو هم حق نداری هر قیمتی که خواستی ماشینت رو به من بدی.

    • حسین

      قیمت گذاری پنج درصد زیر قیمت بازار مهمترین علت گرانی خودرو شد چرا که وقتی مبنای قیمت بازار باشد مشخص است تا جایی که می‌توانند قیمت را در بازار بالا می برند بعد خودرو را پنج درصد زیر آن به مردم می فروشند بازار هم که سقف قیمت ندارد و برای مردم کاملا آشکار شده قیمت بازار را هم خود آقایان به نوعی تعیین می کنند پس در نتیجه نمی توان با این قانون امیدی به ارزانی خودروداشت چرا که این بزرگواران سیری ناپذیرند

    • علی

      آقای نعمت بخش همونیه که توی تلویزیون به خبرنگار گفت : من چراباید خودروی ایرانی سوار شم ؟ نخیر ماشین من مگان فرانسوی هست . متاسفم که چرا توی این کشور بدنیا اومدم .

    • بدون نام

      تا زمانی که این کلاهبرداری کلان وِغیر وشرعی وغیر قا نونی پیش فروش خودرو برداشته نشود به هیچ عنوان چیزی درست نمیشود .بیخودی گردن همدیگر نیندازید

    • حق پر ست

      خوب قطعه سازان و خودروساز حق داره ناراحت بشه بیش از یک سال است دست به دست هم دادند و پدر مردم رادر اوردندتا سه برابر قیمت گران کردند حالا سخته بر گردند به قیمت واقعی تنها راه تنبیه خودرو ساز واردات خودرو با هزینه گمرگی پایین است تااینها به عقل بیایند ببینند مملکت صاحب داره

    • ناشناس

      خدا بداد مردم برسه.اقای خودرو ساز ناسلامتی مثل اینکه ماهم در این کشور زندگی میکنیم این حرفهای 2 ریالی رو دیگه نزن مردم حساب کتاب سرشون میشه خجالت بکش بجای این حرفها دنبال کیفیت خودرو نبخاطر مسلمان بودنت ن .بخاطر انسان بودنت به مردم تحویل بده از کشورهای کافر یکم انسانیت یاد بگیرید.

    • بدون نام

      ملت شما را بمعنای دقیق کلمه انحصارگر استعمارگر وابسته و بیگانه میداند .
      صد رحمت به شرکت های خارجی.
      دولت ابن خورو ساز ها رو بفروش و مرزهارو برای واردات ازاد کن ما نخواستیم خودکفا شویم چون چهل سال است نشدیم

    • بدون نام

      این کشور فقط کلاهبردار پرور شده...نفرین بر دو اشغال ساز ایرانی،،،نفررررررین،،اونوقت میگن ما ازادی داریم،،کدوم ازادی ؟؟ کدوم ازادی؟ما حق انتخاب نداریم،،،چرا نباید ماشینی ک دوس داریم سوار بشیم؟چرا باید اشغالای ایرانی سوار شیم و هر سال کشته بدیم بیشتر از سال قبل...چرااااااااااا نمیزارن ماشین واقعی بیاد توو ایران ک هم کشته کمتر بدیم هم هوای شهر سالم تر بشه هم مصرف پایین تر میاد،،چون اونا واقعا ماشینن نه این اشغالای ایرانی....

    • Ramin Ghasemi

      شورای رقابت باید برگرده و به جانبداری از مردم جلوی گران‌فروشی خودرو سازها را بگیره. این عین عدالت و مورد انتظار آحاد ملت شریف ایران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج