جاباما
۸۶۸۴۷۴
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

آمادگی ایران برای مذاکره با کشور‌های خلیج‌فارس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه ایران هرگز آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود، گفت: امریکا باید بیاموزد با ملت بزرگ ایران نباید به درشتی سخن بگوید.

خبرگزاری ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه ایران هرگز آغازکننده هیچ جنگی نخواهد بود، گفت: امریکا باید بیاموزد با ملت بزرگ ایران نباید به درشتی سخن بگوید.

بهرام قاسمی طی کنفرانس «کاهش تنش در خلیج‌فارس» در مجلس سنای فرانسه اعلام کرد: سلاح هسته‌ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار نداشته و این موضوع علاوه بر اینکه مستند به فتوای رهبر معظم انقلاب می‌باشد.

قاسمی بیان کرد: با توافق برجام نیز که اجرای تعهدات ایران ۱۴ بار از سوی آژانس بین‌المللی هسته‌ای مورد تاکید قرار گرفته، به اثبات رسیده است. استفاده از دانش هسته‌ای صلح‌آمیز که در برجام نیز مورد تاکید قرار گرفته است از حقوق بدیهی ایران و موضوعی کاملاً روشن و شفاف است.

سفیر کشورمان در پاریس اعلام کرد: آماده تعامل، گفت‌وگو و رفع سو تفاهمات با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و خواهیم بود. این دیگران بوده‌اند که تاکنون به ندای خیرخواهانه ایران در جهت کاهش تنش و تلاش برای تحکیم صلح و ثبات منطقه پاسخی نداده‌اند.

این دیپلمات کشورمان افزود: ایران طی سالیان گذشته همواره تکرار کرده است که آماده انعقاد یک پیمان عدم تعرض و تجاوز با این کشورها جهت ایجاد اعتماد و کمک به رفع نگرانی‌های ناشی از القا ترس دیگران بوده است.

قاسمی ادامه داد: ایران اعتقاد راسخ دارد که هیچ کشوری در این منطقه نمی‌تواند به تنهایی تضمین کننده صلح و ثبات و امنیت خود باشد. برای یک ثبات پایدار و صلح و امنیت همه کشورهای منطقه باید در یک تلاش جمعی با اراده‌ای راسخ و در یک همکاری مشترک در این مسیر به طور مشترک اقدام نمایند.

سفیر ایران در فرانسه در ادامه بیان کرد: برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه زمانی می‌تواند با واقعیت همراه شود که منافع تمامی کشورهای خلیج فارس در نظر گرفته شود.

او ابراز داشت: با توجه به شاخص‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تأمین انرژی جهان، خلیج فارس به مهم‌ترین منطقه استراتژیک جهان تبدیل شده و ثبات یا نا امنی آن به سرعت به کل جهان تعمیم پیدا می‌کند.

این دیپلمات کشورمان تاکید کرد: برجام حاصل حسن نیت ایران و یک تلاش طولانی مدت چند جانبه، جمعی، خردگرا ویک اقدام موفق دیپلماتیک بود. نباید اروپا اجازه می‌داد، یک کشور طرف این تفاهم. به صورت یک جانبه و خلاف موازین بین‌المللی آن را که به تأیید شورای امنیت رسیده و از پشتوانه قطعنامه ۲۲۳۱ برخوردار بود، نقض کند.

قاسمی همچنین گفت: اقدام آمریکا، آغاز فصل جدیدی از نادیده انگاشتن حق ملت‌ها و استفاده از یکجانبه گرایی جدید در عرصه بین المللی است. ایران هرگز آغاز کننده هیچ جنگ و نزاعی نخواهد بود، اما در مقابل هر تجاوز و تعرضی با تمام توان از سرزمین و منافع خود دفاع خواهد کرد.

او افزود: آمریکا باید بیاموزد با ملت بزرگ ایران نباید به درشتی سخن گوید، ملت ایران در طول تاریخ و به روش‌های گوناگون و خاص خود هر متجاوزی را رام و آرام نموده است. زبان مردم ایران زبان احترام و تکریم است.

قاسمی همچنین گفت: این یک قصه تلخ و بسیار خطرناک است که عضو دائم شورای امنیت، بک قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند و شوربختانه از دیگر کشورهای عضو شورای امنیت و سایر ملل می‌خواهد تا آنان هم خطای راهبردی او را تکرار کنند و با زور مداری تمام دیگر کشورها را به تحریم ایرانیان فرا می‌خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حشدالشعبی

      مذاکره بس است . ما فقط جنگ میخواهیم . جنگ جنگ تا پیروزی خون بر شمشیر !

      پاسخ ها

      • شانجانی

        ایا مشکل ما مذاکره با کشورهای حوزه خلیج فارس میباشد.؟ و چرا نباید با خود مشکل اصلی مذاکره کنیم؟

      • رضا

        کاری که الان ایران داره دنبال میکنه یک دیبلماسی راهبردی ه و بسیار هوشمندانه است اگر ایران موفق بشه که خدا کنه موفق بشه به راحتی امریکا رو دور میزنیم و کلان امریکا رو از سیاست خارجه مون دور میندازیم ما قادربم بدون امریکا یک زندگی خوب و کشوری آباد داشته باشیم به شرطی که با همسایگان و اروپا وچین مشکلی نداشته باشیم احتمالا مسعولین به این مهم رسیدن و دنبال اونند. پیروز باشند

    • آزاد

      بهتذ نیست که با کدخدا مذاکره کنید ،خودتان هم خوب می دانید که این وقت گذراندن است و شما بالاخره باید با اربابان اونا مذاکره کنید ،و مردم را از این بیشتر در فشار و بدبختی نگذارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        م مرامتو

    • بدون نام

      ای ترسوهامحکم باشید تاپیروز شویم تاریخ این رانشان میدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج