۸۶۸۷۸۸
۱ نظر
۵۱۱۴
۱ نظر
۵۱۱۴
پ

موافقت اسرائیل با طرح لبنان برای ترسیم مرز‌ها

رژیم صهیونیستی از طریق آمریکا به مقامات لبنانی اطلاع داده است که با طرح بیروت برای ترسیم مرزها موافق است.

خبرگزاری فارس: منابعی در لبنان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از طریق «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور غرب آسیا به مقامات لبنان اطلاع داده است که با طرح بیروت برای ترسیم مرزهای دریایی و زمینی موافق است.

شبکه المیادین به نقل از منابعی در وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که ترسیم چارچوب نهایی گفت‌و‌گوها و نقش طرف‌های ذی‌ربط در ترسیم مرزها بین لبنان و فلسطین اشغالی آغاز شده است و موانع خاصی در مسیر اجرای طرح لبنان وجود ندارد.

معاون وزیر خارجه آمریکا امروز با مسئولان عالی‌رتبه لبنانی در راستای میانجیگری برای توافق ترسیم مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی دیدار کرد. این سومین سفر وی به بیروت در دو هفته گذشته است.

در تاریخ ۲۰ اردیبهشت گذشته «میشل عون» رئیس جمهور و «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در دیدارهای جداگانه با «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا بر ضرورت ترسیم مرزهای دریایی و زمینی بین لبنان با فلسطین اشغالی تاکید کردند.

سه شنبه هفته گذشته نیز خبرگزاری فرانسه مدعی شد مذاکرات با نظارت سازمان ملل و مشارکت هیئت‌های لبنان و اسرائیل و پیگیری آمریکا انجام خواهد شد و قرار است جلسات در مقر فرماندهی نیروهای موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) برگزار شود، اما این نیروها هیچ گونه نقشی در روند مذاکرات ندارند.

طبق گزارش‌ها لبنان مرز خاکی و آبی را از هم جدا نمی‌داند اما رژیم صهیونیستی صرفا دنبال تصاحب منابع نفتی و گازی در آب‌های لبنان است.

لبنان و فلسطین اشغالی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی روستای «غجر» را در اشغال خود نگه داشت.

مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این متجاوز لعنتی حتما یک دسیسه تازه ای در سردارد قابل اعتماد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج