جاباما
۸۶۸۹۷۱
۹ نظر
۵۰۷۳
۹ نظر
۵۰۷۳
پ

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

کوتولگی ناشی از یک سری اختلالات استخوانی است که مانع از رسیدن فرد به اندازه طبیعی و کامل می‌شود و در فرد هورمون‌های رشد به اندازه کافی تولید نمی‌شود. بدون توضیحات در این مطلب به معرفی ۹ مورد از کوتاهترین افرادی که تا به حال زندگی کرده اند می‌پردازیم.

برترین‌ها: ذهن‌های بزرگ لزوما در بدن‌های بزرگ نیست و گاهی افرادی با بدن‌های کوچک توانسته اند به شهرت و ثروت‌های فراوانی برسند. در این مطلب ما به معرفی کوتاه قد‌ترین افراد جهان می‌پردازیم که تعدادی از آن‌ها با وجود این نقض توانسته اند حتی جز کارآفرینان و نویسنده چندین کتاب باشند.

کوتولگی ناشی از یک سری اختلالات استخوانی است که مانع از رسیدن فرد به اندازه طبیعی و کامل می‌شود و در فرد هورمون‌های رشد به اندازه کافی تولید نمی‌شود. بدون توضیحات اضافه در ادامه به معرفی ۹ مورد از کوتاهترین افرادی که تا به حال زندگی کرده اند می‌پردازیم. پس در ادامه با برترین‌ها همراه باشید.

۹- لین یو چی - ۶۷.۵ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

لین یو چی رکورد دار سابق کوتاه قد‌ترین فرد جهان در گینس بود. او به عنوان نویسنده و فعال اجتماعی در تایپه در کشور تایوان، جایی که زندگی می‌کند، کار می‌کند. لین از بیکاری اختلال استخوان زایی رنج می‌برد که مانع از رشد طبیعی استخوان‌ها و بدن وی می‌شود. او هم چنین انجمنی را برای کمک به کسانی که با این بیماری درگیراند را تاسیس کرده است. در سال ۲۰۰۸ او در یک مستند بریتانیایی به نام " من و کوچکترین در دنیا" ظاهر شد.

۸- خاقندرا تپا ماگار - ۶۷ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

خاقندرا در ۴ اکتبر ۱۹۹۲ در نپال متولد شد. او یک بازیگر است. او همچنین با نام "بودای کوچک" نیز در میان مردم خود محبوب است. خاقندرا تنها ۶.۵ کیلوگرم وزن دارد و زمانی که ۱۸ ساله شد رکورد کوچکترین فرد جهان شد، اما بالاخره او هم این رکورد را در سال ۲۰۱۱ به "هانری بالوینگ" فیلیپینی واگذار کرد.

۷- استوان تاف - ۶۵ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

استوان تاف از اهالی مجارستان بود که ادعا می‌کرد که کوتاه قدترین مرد جهان با ۶۵ سانتیمتر قد است. اما با مرگ او در ۴۸ سالگی و در سال ۲۰۱۱، ادعای او نتوانست به طور رسمی در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شود. اما از او به عنوان یکی از کوتاه قد‌ترین مردانی که تا به حال بر روی زمین زیسته اند، یاد می‌شود.

۶- مگ بستر - ۶۵ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

شمار شش این لیست مگ بستر از اهالی آفریقای جنوبی و از فعالین راست گرای افراطی است که در سال ۱۹۶۳ متولد شد و در ۱۹ مارس ۲۰۱۸ در سن ۵۴ سالگی درگذشت. او از بیماری اختلال استخوان زایی رنج می‌برد که او را مجبور به استفاده از ویلچر می‌کرد.

۵ - جیوتی کسینگ - ۶۲.۸ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

جیوتی در ۱۶ دسامبر ۱۹۹۳ در هند متولد شد. او رکوردار کوچکترین زن زنده دنیا در کتاب رکورد‌های گینس است. رکورد او در روز تولد ۱۸ سالگی او با قد ۶۲.۸ سانتیمتر توسط گینس ثبت شد. او از اختلال ژنتیکی اکوندروپلازی رنج می‌برد. جیوتی تا کنون در چندین فیلم مستند ظاهر شده است. او همچنین به عنوان بازیگر در فصل چهارم سریال "داستان ترسناک آمریکایی" در سال ۲۰۱۴ بازی کرده است.

جیوتی همچنین یک آشپز، کارآفرین و نویسنده است که تا کنون چندین کتاب از او منتشر شده است. یکی از بزرگترین آرزو‌های او برنده شدن جایزه اسکار است.

۴- پائولین ماسترز - ۶۱ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

پائولین ماسترز کوتاه قد‌ترین زنی است که تا به حال زندگی کرده است و رکورد او در کتاب گینس ثبت شده است. او در ۲۶ فوریه ۱۸۷۶ میلادی متولد شد و در ۱ مارس ۱۸۹۵ در نیویورک درگذشت. او در هلند متولد شد و در اثر بیماری مننژیت فوت کرد. قد او در زمان مرگ دقیقا ۶۱ سانتیمتر اندازه گیری شد.

۳- هانری بالوینگ - ۵۹.۹ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

جایگاه سوم کوتاه قد‌ترین فرد جهان به هانری بالوینگ می‌رسد. او در کشور فیلیپین در ۲ ژوئن ۱۹۹۳ متولد شد و در روز تولد ۱۸ سالگی خود رکورد کوتاه قد‌ترین فرد زنده جهان را به خود اختصاص داد. رشد او در سن یک سالگی متوقف شد. او هم اکنون کوتاه قد‌ترین فرد زنده در جهان است.

۲- گل محمد - ۵۷ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

گل محمد در دهلی نو هند متولد شد. او به عنوان کوتاه قدترین بزرگسال سالم زمان خود شناخته می‌شد. او در ۱۵ فوریه ۱۹۵۷ متولد شد و در ۱ اکتبر ۱۹۹۷ پس از یک دوره طولانی بیماری آسم و برونشیت درگذشت. پس از مرگ قد او را ۵۷ سانتیمتر و وزنش را ۱۷ کیلوگرم اندازه گرفتند.

۱- چاندرا بهادر دانگی - ۵۴.۶ سانتیمتر

قدکوتاه‌ترین انسان‌های دنیا

اولین نفر این لیست یک نپالی به نام چاندرا بهادر دانگی است. او در ۳۰ نوامبر ۱۹۳۹ میلادی متولد و در ۳ سپتامبر ۲۰۱۵ در سن ۷۵ سالگی درگذشت. چاندرا رکورد دار کوتاه قدترین مرد در تاریخ است و رکورد قبلی را که در اختیار گل محمد بود را شکست. او توسط یک پیمانکار چوب در نپال کشف شد و در معرض دید رسانه‌ها قرار گرفت. چاندار پس از اندازه گیری رسمی قد او در سال ۲۰۱۲ لقب کوتاه قدترین فرد جهان را تا به حال در اختیار دارد. از ۵ برادر او سه تای آن‌ها کمتر از ۱۲۰ سانتیمتر قد داشتند. چاندرا کشاورز بود.

منبع: wonderslist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو تا آخری خیلی جالب بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط گل محمد خیلی با مزه بود

    • مملی هسام

      ماشالا به همه رکورد دارا

    • miss

      آخیییییی

    • بدون نام

      چقدرم با نمکن ولی خدایی خیلی سخته اینطوری

    • بدون نام

      رو گل محمد کراش زدم

    • بدون نام

      اون افریقای جنوبیه مگ بستر رو بگو فعال راستگرای افراطی هم بوده 65 سانت قدش بوده 65 مترش زیر زمین بوده این نژادپرست ظاهر و باطنش بهم میخوره

    • barbara

      جای تامل داره که چرا اکثرا اهل آسیا بخصوص هند و حوالی اون هستن!!!

    • بدون نام

      من حق اینارو خوردم:\\!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج