۸۶۹۱
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

آیت الله جنتی:

تاکید بر تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: فتنه گران و انحرافیون قصد به چالش کشیدن انتخابات مجلس را دارند اما باید بدانند مردم ۹ دی ۱۳۸۸، مردم امسال هم هستند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: فتنه گران و انحرافیون قصد به چالش کشیدن انتخابات مجلس را دارند اما باید بدانند مردم ۹ دی ۱۳۸۸، مردم امسال هم هستند.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تشکر از حضور جوانان در مراسم ماه رمضان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، کمک‌های مردمی به سومالی و تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت شهید قدوسی و آیت‌الله طالقانی و تقدیر از سپاه و نیروهای امنیتی در برخورد با گروهک تروریستی پژاک گفت:‌این هفته اجلاس خبرگان با معنویت و کمال آرامش برگزار شد. سخنرانی‌های منطقی و دلسوزانه مطرح شد که دغدغه‌های مردم بود.

وی با اشاره به دغدغه‌های خبرگان رهبری اظهار داشت: خبرگان رهبری از وضعیت حجاب و عفاف رضایت نداشته و بر تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها و لزوم حفظ وحدت در انتخابات پیش رو تاکید کردند و نظرات خود را نیز به اطلاع مقام رهبری رساندند.

جنتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان گفت: رهبری با اشاره به کار معجزه گونه امام خمینی که فقه اسلامی را وارد دستگاه مدیریتی کرده و نظامی را تاسیس کردند که همه اصول و ارکانش مبتنی بر فقه اسلامی است افزود: ولایت فقیه به این معناست که ولی فقیه حق دارد در طول حرکت نظام اسلامی قدرت تحول آفرینی داشته باشد و هر وقتی به اقتضای شرایط تحولاتی بوجود آورد در واقع ولی فقیه کلید داری است که همه نظام در اختیار آن است باید قدرت داشته باشد در موقع معین تحول آفرینی کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری برای رفع شبهه دیکتاتوری بودن ولایت فقیه گفت: امام خمینی(ره) فرمودند ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است.

وی با اشاره به چالش‌های موجد در مسیر انتخابات گفت:‌باید مراقبت جدی و دقت لازم وجود داشته باشد که نظم وامنیت و وحدت جامعه بر هم نخورد.

جنتی با اشاره به تلاش فتنه گران و انحرافیون برای به چالش کشیدن انتخابات گفت:‌ مردم گذشته این گروه‌ها و حرکت‌های براندازی آنها در روز قدس و روز عاشورا را فراموش نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه شما فکر می کنید مردم شما را می پذیرند و در صحنه مدیریتی کشور جایگاهی خواهید داشت گفت: مردم 9 دی، مردم امسال هم هستند.

وی تصریح کرد: اگر این ها بخواهند توبه های مصلحتی و فریبکارانه کنند ما به اینها می گوییم که گناه بزرگی را مرتکب شدیدمقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله با حضرت ولی عصر است چون این نظام زیر نظر ولی فقیهی است که نائب امام زمان است. شما با این گناه چطور رویتان می شود دوباره به نظام بازگردید. نه خودتان را به زحمت بیاندازید نه مردم را و نه نظام را.

جنتی با اشاره به این که بسیاری از درگیری ها در روند انتخابات طبیعی است اما باید در چارچوب قانون باشد گفت: هر کسی حق دارد برای ورود به مجلس در حدود قانونی فعالیت کند.

امام جمعه این هفته تهران بر رعایت تقوای سیاسی، تقوای انتخاباتی، تقوا در ریخت و پاش‌ها و تقوا در تهمت زدن ها و خلاق سیاسی در جریان تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد.

جنتی با تشکر از دولت ترکیه برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و محدودیت روابط تجاری تصریح کرد: استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در ترکیه به معنای حضور نظامی ناتو در منطقه است که امنیت منطقه را بر هم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه می‌خواهد هم اسلامی باشد و هم غربی گفت: عملکرد ترکیه در نصب سپر موشکی قابل تایید نیست.

خطیب نماز جمعه در رابطه با مسایل لیبی گفت: لیبی 7 میلیون جمعیت داشته و کشوری اسلامی است که روحیه ضد غربی و ضد سعودی دارند. حدود 95 درصد از زنان لیبی محجبه هستند. امیدواریم هرچه زودتر آرامش به این کشور باز گردد و حکومت اسلامی در این منطقه استقرار یابد.

وی افزود: نخبگان این کشورها باید مراقب باشند خون شهدای این قیام پایمال نشود. مردم سالاری دینی باید در این منطقه پیاده شود.

جنتی با اشاره به تحولات بحرین و شهادت جوان 14 ساله در روز عید فطر گرفت: شهادت این جوان موج جدیدی از اعتراضات را در این کشور به وجود آورد و به جای اینکه مردم بترسند و عقب نشینی کنند جری‌تر شدند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که از علمای بحرین است مورد تهدید وزارت دادگستری این کشور قرار گرفته است که این امر مورد اعتراض علمای جهان قرار گرفته گفت: اگر آسیبی به این شیخ بزرگوار برسد این تظاهرات 10 برابر می‌شود. این اقدام تیر خلاص به جان حکومت آل خلیفه در بحرین است.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنگ‌های پیامبر اسلام(ص) در مدت حکومتشان گفت: برخی اسلام را متهم می کنند که با شمشیر جلو رفته و اسلام دین خشونت است و مردم به زور شمشیر مسلمان شدند این بزرگترین تهمت به اسلام و پبامبر خدا است.

وی با اشاره به اینکه استکبار اسلام را ضد اخلاق معرفی کرده و برچسب تروریسم و جنگ با شمشیر و تحمیل بر مردم به اسلام زده‌است تصریح کرد: مظلومیتی که پیامبران الهی و ادیان الهی داشته‌اند بزرگترین مظلومیت‌ها است.

جنتی با اشاره به اینکه این تهمت‌ها از جانب کسانی زده می‌شود که تاریخ شان پر از ظلم و زور و نقض حقوق بشر است، اظهار داشت: اگر مقایسه‌ای میان کتاب‌های تحریف شده تورات و انجیل درباره حقوق انسان و قرآن صورت گیرد نمایانگر رویکرد اشتباه و ناقض حقوق بشر این کتاب‌های تحریف شده به انسان است.

جنتی با تاکید بر اینکه حساب تاریخ دوران عباسیان و امویان از اسلام جداست گفت: تاریخ جنگ‌های پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) از دید ما تاریخ جنگ‌های اسلامی است و به جز اینها ما هیچکدام از اعمال حاکمان دیگر را تایید نمی کنیم.

منبع : مهر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج