۸۶۹۵۵۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

الگوی مصرف آب شرب خانگی مشخص شد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: اگر هر مشترک به ازای هر نفر بیش از ۱۵۰ لیتر آب شرب خانگی در روز مصرف کند، پرمصرف محسوب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: بنفشه زهرایی مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگویی اظهار داشت: در بخش آب شرب خانگی، سرانه‌های مصرف ما به صورت متوسط در کشور چیزی در حدود ۱۵۰ لیتر برای هر نفر در روز است.

وی افزود: این میزان در شهرهای مختلف متفاوت است و در اکثر شهرهای بزرگ، عدد سرانه مصرف آب خانگی به مراتب بیش از این است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: سال گذشته در قالب مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و امسال در قالب مصوبه‌ای که هیئت دولت برای تغییر تعرفه آب پرمصرف‌ها داشت، این سرانه به عنوان سرانه مطلوب مصرف متوسط کشوری تصویب شد و اکنون مبنای محاسبه تعرفه های فزاینده پرمصرف ها است که اخیرا اصلاحیه‌اش مجددا به تأیید هیئت دولت رسید.

وی ادامه داد: اگر هر مشترک به ازای هر نفر بیش از ۱۵۰ لیتر آب شرب خانگی در روز مصرف کند، پرمصرف محسوب می شود.

زهرایی با بیان اینکه ما شهرهایی در کشور داریم که همین الان هم سرانه مصرفشان پایین تر از ۱۵۰ لیتر است"، گفت: متوسط آب شرب خانگی در اکثر شهرهای بزرگ بیش از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است که باید این رویه مصرف اصلاح شود.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو در خصوص استاندارد جهانی مصرف آب شرب خانگی گفت: اصولا تعیین استاندارد جهانی برای سرانه مصرف معنا ندارد؛ ما نشریه ای منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه داریم که در آن مبانی تعیین سرانه مصرف مشخص شده که به خیلی از مسائل از جمله فرهنگ و آداب و رسوم، بزرگی و کوچکی شهر از نظر اندازه جمعیتی و نوع فناوری هایی که آن جامعه به آن برای لوازم خانگی و لوازمی که آب مصرف می کند دسترسی دارد، وابسته است و باید به صورت بومی تعیین شود و در نشریه سازمان برنامه بودجه، این مبانی مشخص شده است.

وی افزود: در قرارداد جدیدی که در دفتر استانداردهای وزارت نیرو در حال پیگیری و انعقاد است، به‌روز آوری و بازنگری این نشریه با توجه به اینکه چندین سال از تدوین آن گذشته نیز در دستور کار است.

زهرایی خاطرنشان کرد: هم با توجه به شرایط بومی کشور و هم با توجه به مصرف آب خانگی در دیگر نگاه جهان، ما کشوری پرمصرف در بخش آب شرب خانگی هستیم؛ در بسیاری از شهرهای بزرگ کشورهای اروپایی که آب و هوای مرطوب تری هم از ایران دارند و کمتر با محدودیت های منابع آب هم مواجه اند، سرانه های مصرف خانگی اکثرا حدود ۱۲۰ لیتر برای هر نفر در روز و یا کمتر از این میزان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشورهای ک گفتید هم مثل ما از کولر آبی استفاده میکنند ک اینقدر آب مصرف کنه؟؟؟!!!

    • بدون نام

      وجدان شما خودت این شرایط را رعایت میکنی

    • هادی

      مردم کشورهای اروپایی مثل مردم ایران مسائل شرعی را رعایت نمیکنند مردم برای طهارت از آب استفاده می کنند نه دستمال توالت و در ضمن برای غسل هم باز نیاز به آب می باشد پس اگر می خواهید مقایسه کنید با کشورهای اسلامی مقایسه کنید.

    • بدون نام

       دوستان توجه کنیدایشان می گه "اگر هر مشترک به ازای هر نفر بیش از 150 لیتر آب شرب خانگی در روز مصرف کند، پرمصرف محسوب می شود"یعنی من بعد باید با در دست داشتن اصل شناسنامه به اداره آب مراجعه کنیم و تعداد اعضای خانواده مون به آن اداره اعلام کنیم. واگر هم مهمون داشتیم به اداره آب اطلاع رسانی کنیم والا پرمصرف محسوب می شیم این یعنی ورود اداره آب به حریم خصوصی اشخاص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج