۸۶۹۶۸۷
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

گزارش سازمان ملل درباره شکنجه جولیان آسانژ

بازرس حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد، جولیان آسانژ بابت کمپین افترایی که رسانه‌ها، قضات و چهره‌های سیاسی سرشناس علیه او به راه‌ انداختند متحمل شکنجه روانی شده است.

ایسنا: به گزارش خبرگزاری رویترز، نیلز ملزر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه شکنجه که نهم مه با جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویلی‌لیکس در زندان فوق امنیتی لندن ملاقات کرد، نسبت به اتهامات کیفری جدیدی که آمریکا علیه آسانژ طرح کرده است، ابراز نگرانی کرد. این مقام بار دیگر خواستار عدم استرداد او شد.

گرت پیرس، وکیل آسانژ به رویترز گفت، آسانژ به حدی بیمار است که پنج‌شنبه نتوانست در جلسه استماع درخواست استرداد از آمریکا حاضر شود و با ارتباط ویدیویی آن را دید. او در محل نگهداری از بیماران است.

بازرس حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: آسانژ عمدا دریک بازه زمانی چند ساله هدف اشکال خشن خشونت، تحقیر یا رفتار غیرانسانی یا مجازات قرار گرفت که تاثیرات فزاینده آن را می‌توان به عنوان شکنجه روانی توصیف کرد.

گزارش سازمان ملل درباره شکنجه جولیان آسانژ

براساس بیانیه نیلز ملزر، او در جریان ملاقات با آسانژ از سوی دو کارشناس پزشکی در زمینه معاینه قربانیان بالقوه شکنجه و سایر سوء رفتارها همراهی شد. آنها به صورت خصوصی با آسانژ گفت‌وگو کردند و ارزیابی جامع پزشکی به عمل آوردند.

این کارشناس گفت: مشخص است که سلامت آقای آسانژ عمیقا با جو شدیدا خصمانه و خودسرانه که طی سال‌های اخیر بوده، لطمه دیده است. علاوه بر ناراحتی فیزیکی، آسانژ تمامی علائم شکنجه روانی شامل استرس شدید، اضطراب مزمن و ضربه شدید روانی را داشت.

او همچنین ابراز نگرانی کرد آسانژ در آمریکا در معرض خطر واقعی نقض حقوق انسانی‌اش از جمله آزادی بیان، حق دادگاه منصفانه و منع شکنجه و سایر رفتارها و مجازات‌های غیر انسانی یا تحقیرآمیز قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      بکشید این روس پرست کثیف رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چطور به این نتیجه رسیدی ؟ بدان او یک ازادیخواه است که با سیستم موجود هماهنگ نبود

      • دونالد ترامپ

        ‌داداش گلم ایشون تاحالا یک سند هم د مورد روس ها و شرق منتشر نکرده ازادیخواه اونیه که عیب هردو طرف رو ببینه نه فقط ضد غرب باشه و در مثابل همون مشکلات در شرق سکوت کنه

    • آزاد

      دست پروده روسیه کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج