۸۶۹۸۲۷
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

اعلام جرم علیه صداوسیما به خاطر تخلف در نحوه پوشش پرونده نجفی

همزمان با اعلام خبر قتل میترا استاد - همسر دوم شهردار اسبق تهران - فضای مجازی و رسانه‌ها دست به کار شدند تا هر یک جزئیات تازه‌ای را در این خصوص منتشر کنند،‌ اما از آنجاکه بخشی از این اطلاعات کذب و بخشی خارج از چارچوب‌های موجود بوده است، دادسرای جنایی اعلام کرد به زودی علیه صدا و سیما،‌ آن هم به دلیل تخلف در نحوه پوشش اخبار اعلام جرم خواهد شد.

شهروند نوشت: همزمان با اعلام خبر قتل میترا استاد - همسر دوم شهردار اسبق تهران - فضای مجازی و رسانه‌ها دست به کار شدند تا هر یک جزئیات تازه‌ای را در این خصوص منتشر کنند،‌ اما از آنجاکه بخشی از این اطلاعات کذب و بخشی خارج از چارچوب‌های موجود بوده است، دادسرای جنایی اعلام کرد به زودی علیه صدا و سیما،‌ آن هم به دلیل تخلف در نحوه پوشش اخبار اعلام جرم خواهد شد.

با قتل میترا استاد در طبقه هفتم برج آرمیتا و اعلام خبر قتل و پیداشدن دست‌نوشته‌هایی فضای مجازی و رسانه‌ها مملو از جزییات جنایت شد.

اعلام جرم علیه صداوسیما به خاطر تخلف در نحوه پوشش پرونده نجفی

فیلم‌ها و عکس‌هایی که حاوی صحنه‌ها و اظهارنظر‌های تکان‌دهنده‌ای بود. هر رسانه‌ای به طریقی سوار این موج بود تا این‌که خبر از دستگیری و اعترافات محمدعلی نجفی رسید. همزمان خبرنگار صداوسیما در پلیس آگاهی حضور داشت و با انتشار ویدیوهایی اعترافات شهردار سابق در فضای مجازی پخش شد.

ویدیو‌هایی که توسط صداوسیما منتشر شده است، نشان می‌دهد که محمدعلی نجفی با ظاهری معمول در حالی ‌که در دفتر آگاهی تهران روی مبلی در برابر رئیس‌پلیس آگاهی نشسته، مشغول نوشیدن چای است.

در فیلم دیگری خبرنگار صداوسیما اسلحه‌ای را مقابل دوربین گرفته و این‌گونه عنوان می‌کند که این اسلحه‌ ارتکاب جرم است و در حالی ‌که گلوله‌های آن را خالی می‌کند و می‌شمرد، درباره تعداد گلوله‌های شلیک‌شده به مقتول را توضیح می‌دهد.

او در برابر دوربین نشان می‌دهد و می‌گوید که در این کلت کمری ١٣ فشنگ باید وجود داشته باشد اما با شلیک ٥ گلوله تنها ٨ تیر در اسلحه به جا مانده است. با انتشار این فیلم‌ها هجمه‌هایی به این ویدیو‌ها شده است که گفته می‌شود چرا آلت قتاله باید در دست خبرنگار صداوسیما باشد یا با آن اسلحه چرا جلوی دوربین آمده است؟

این نقدها در حالی مطرح شده است که داود فتحعلی‌زاده، خبرنگار صداوسیما، در گفت‌وگوی کوتاهی گفت: «این وظیفه یک خبرنگار است که اطلاع‌رسانی کند و مطمئنا روی آلت قتاله کار تحقیقاتی شده و انگشت‌نگاری‌های پلیسی گرفته شده است و بهتر است در این شرایط پاسخگوی سوالات شما نباشم.»

با انتشار این ویدیو‌ها سوالات زیادی به وجود آمد که آیا محمدعلی نجفی نسبت به انتشار فیلم‌هایش در پلیس آگاهی یا عکس‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده است، رضایت دارد؟

صبح دیروز محمدعلی نجفی در دادسرا به این سوالات پاسخ داد گفت: «عکس‌های خود را بدون پوشش و به صورت مجله‌ای در روزنامه‌ها دیدم. من واقعا راضی نیستم چرا که عکس‌های زیادی از من وجود دارد؛ چرا رسانه‌ها به دنبال تصاویری می‌روند که جنجالی است.

اینها همه برنامه‌ریزی‌شده است؛ عکس‌هایی که هیچ وقت دلم نمی‌خواست منتشر شود اما خیلی زود به سوژهای پربازدید فضای مجازی تبدیل شد.» او درباره فیلم منتشرشده‌اش در پلیس آگاهی هم گفت: «پس از اعترافات و معرفی خود به پلیس خبرنگار صداوسیما خواست که فیلم بگیرد اما من نمی‌خواستم در آن شرایط فیلم و عکسی گرفته شود اما با درخواست آنها موافقت کردم.»

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، هم درباره فیلم‌های منتشرشده در پلیس آگاهی پایتخت هم گفت: «هیچ رسانه‌ای حق ندارد چهره متهم را بدون پوشش منتشر کند، چه برسد به صورت فیلم آن هم در صداوسیما و این‌که اسلحه یک آلت قتاله است و نباید به غیر از قضات و تیم جنایی کسی آن را در اختیار داشته باشد.

حتی خبرنگار در تصاویر اعلام می‌کند که ساعت ٧ غروب است در حالی ‌که بعد از اذان مغرب بوده است. اینها همه جرایم جداگانه‌ای دارد که به‌ زودی علیه صداوسیما اعلام جرم می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      وقتی میگن صدا وسیمای میلی دقیقا یعنی همین چیزی که تو این ماجرا دیدیم ، چنان ماجرای به قتل رسیدن یک شهروند تحت پوشش قرار میگیره وبزرگ میشه و با آبرو ی افراد وخانواده این شهر وندان بازی میشه که انگار بجز این اتفاق هیچ اتفاق دیگه ای تو این مملکت نیفتاده. اینقدر که شبکه های مختلف صدا وسیما راجع به این موضوع خبر پخش کردن در مورد سیل شیراز که ۲۷ نفر کشته شدن خبر پخش نکرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا همه غلط کردن نجفی ادم نکشته از بیکاری و گرونی حرف بزنید از شکم گرسنه مملکت حرف بزنید میترا خودکشی کرده مریضی اعصاب و روان داشته

      • فرشید

        پلیس های ما چرا اینقدر شکم دارند ؟

        یکم ورزیده باشید

    • فرنوش دخانیات

      این خبرنگاره یا خبرپران

    • بدون نام

      نماینده مجلس عصو شورای نظارت صدا وسیما هم توجیهات دیکنه شده را نقل می کرد ...این هم عملکرد نماینده مجلس البته باید گفت متاسفانه

    • بدون نام

      صدا و سیما گاری کرد بی سابقه و بی شرمانه گویی اولین و آخرین قتل در تاریخ جهان بود اگر می توانست تا صبح آهنگ رقص و پایکوبی می شد معلوم بود همه این کارها برنامه ریزی شده بود تا یک چهره علمی فرهنگی برای انتخابات خراب شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهره علمی و فرهنگی!!!!جمع کن بابا

    • بدون نام

      بی شعوری مسئولین صداوسیما خیلی وقته به مردم ثابت شده .

    • بدون نام

      خیلی بیجا کنه که اعتراضی داشته باشه وقتی مسئولی که مسئولیت های در سطح بالای مملکتی داشته غلطی بکنه باید لخت سوار خرش کنند دور شهر بچرخونن چه رسه به اینکه تصویرش را نشون بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم همه شدین قاضی ...
        اراذل و اوباش و قاتلین رو میگیره تلوزیون صورتشونو شطرنجی میکنه, انقدر به راحتی اطلاعات نمیدن, وکیل متهم همیشه اخبارو میده به رسانه ولی برای ایشون عدالت رو رعایت نکردن.

    • شهریار

      یعنی خبرنگار در مورد ساعت هم دروغ گفته؟! حالا می خواهن وسط این معرکه چایی دادن به نجفی اونم در ماه رمضون رو هم توجیه کنن

    • سعید

      ایول
      دمتون گرم

    • بدون نام

      کاش صدا سیما همیشه اینجور باصداقت بود به جرات قسم میخورم این کارا داره از یه ارگان خاصی بر علیه‌آقای نجفی صورت میگیره چرا ما آدما اینجوری با آبروی دیگران بازی میکنن شایذ شما هم روزی به این در د مبتلا بشید دردی که آخرش منجر به کشته شدن یکی ختم بشه

    • بهار

      چرا قیمه هارو میریزین تو ماستا!!!!!

    • بدون نام

      چه عجب قراره یکی کاری در برابر صدا و سیما انجام البته شاید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج